Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3425
Først må jeg si, jeg har IKKE røyka nå, så det er ikke noia. Jeg skulle ut for å ta meg en spliff der jeg pleier, nokså avsidesliggende. Røyker der kanskje 3-4 ganger i uka. Men da jeg kom nesten bort, så jeg en ambulanse og en bil der. Så jeg bestemmer meg for å gå videre for å røyke ved kirken, men bilen følger etter meg. Den stopper 10 meter foran meg, og venter til jeg har gått forbi før den kjører videre. Slik fortsetter det. Den stopper på parkeringsplasser ol, og jeg går videre og den kjører bak. Jeg prøvde å riste den av meg ved å gå på en gangvei, men da jeg kom ut fra gangveien kom bilen kjørende med en gang og stoppet på parkeringsplassen jeg var ved. Til slutt måtte jeg bare gå inn. Dessverre så bilen hvilken bygård jeg gikk inn i, men om det var politiet visste de vel allerede det. Så spørsmålet er, det må vel ha vært politi? Jeg er jente og de fleste jenter ville vel tenkt overgriper, men etter å ha røyka såpass lenge så tenker jeg alltid på purken først i slike situasjoner. Den fulgte HELT ÅPENLYST etter meg, den prøvde ikke å skjule for meg at den fulgte etter meg liksom. Kan det være en nabo som har tipsa? Jeg skjønner ikke hvordan de visste nøyaktig hvor de skulle stå, nøyaktig når, og at jeg var riktig person å følge etter? Og jeg skjønner heller ikke hvorfor politiet skulle bruke 30 minutter på å følge etter meg når de bare kunne stoppet meg og snakket med meg. Men hva annet enn politiet kunne det vært? Jeg har bare så noia nå. Vet ikke hva jeg skal gjøre og ikke minst, hvor skal jeg liksom røyke nå? Søren. Hva tenker dere? Politi?
Sitat av 10:32 Vis innlegg
Først må jeg si, jeg har IKKE røyka nå, så det er ikke noia. Jeg skulle ut for å ta meg en spliff der jeg pleier, nokså avsidesliggende. Røyker der kanskje 3-4 ganger i uka. Men da jeg kom nesten bort, så jeg en ambulanse og en bil der. Så jeg bestemmer meg for å gå videre for å røyke ved kirken, men bilen følger etter meg. Den stopper 10 meter foran meg, og venter til jeg har gått forbi før den kjører videre. Slik fortsetter det. Den stopper på parkeringsplasser ol, og jeg går videre og den kjører bak. Jeg prøvde å riste den av meg ved å gå på en gangvei, men da jeg kom ut fra gangveien kom bilen kjørende med en gang og stoppet på parkeringsplassen jeg var ved. Til slutt måtte jeg bare gå inn. Dessverre så bilen hvilken bygård jeg gikk inn i, men om det var politiet visste de vel allerede det. Så spørsmålet er, det må vel ha vært politi? Jeg er jente og de fleste jenter ville vel tenkt overgriper, men etter å ha røyka såpass lenge så tenker jeg alltid på purken først i slike situasjoner. Den fulgte HELT ÅPENLYST etter meg, den prøvde ikke å skjule for meg at den fulgte etter meg liksom. Kan det være en nabo som har tipsa? Jeg skjønner ikke hvordan de visste nøyaktig hvor de skulle stå, nøyaktig når, og at jeg var riktig person å følge etter? Og jeg skjønner heller ikke hvorfor politiet skulle bruke 30 minutter på å følge etter meg når de bare kunne stoppet meg og snakket med meg. Men hva annet enn politiet kunne det vært? Jeg har bare så noia nå. Vet ikke hva jeg skal gjøre og ikke minst, hvor skal jeg liksom røyke nå? Søren. Hva tenker dere? Politi?
Vis hele sitatet...
Du skjønner vel selv at det ikke var politet?Jeg går utifra at du er ganske ung og aldri har blitt tatt før. Da hadde politet stoppet deg og tatt deg med inn til pissings hadde dem hatt en minste mistanke.

Hvist noe er for dumt til og være sant er det som regelt det også.
Kanskje det var noen som bare ville kødde med deg, hvis det hadde vært politi hadde de ikke oppført seg på en så rar måte
10:32's Avatar
Trådstarter
Ja, det stemmer at jeg aldri har blitt tatt før. Kanskje idiotisk av meg å tro det var politiet men jeg har ikke noe erfaring med hvordan de oppfører seg i sånne situasjoner. Det var jo det jeg syntes var rart, at de oppførte seg så merkelig. Men hvorfor skulle noen giddet å kødde med meg i over 30 minutter på den måten? Det er jo iblant folk som ser meg når jeg røyker og man vet aldri hva folk kan finne på å tipse om. Jeg er nok litt overforsiktig av meg, derfor har jeg aldri blitt tatt selv om jeg har røyka i 8 år. Men jeg skjønner da virkelig ikke hva det ellers kunne vært, enn politiet. I og med at den stod sammen med en ambulanse ble jeg liksom enda litt mer overbevist. Men tusen takk for svar dere! Da var det vel ikke politiet.
Sist endret av 10:32; 13. januar 2017 kl. 02:09.
Hadde det vært politi hadde de nok gått ut og snakka med deg med en gang. De driver ikke på og skremmer folk på den måten, spesielt ikke jenter vil jeg tro (med frykt for overgriper). Hørtes ikke fett ut dette, regn med at det er noen andre enn politiet så du ikke underdriver faren her.
Du er nok veldig usikker og nervøs for forskjellige ting som fører til at du tenker alt for mye.
Ikke overtenk situasjonen, det er sikkert en naturlig forklaring som ikke hadde noe med deg og gjøre.

Jeg og veldig mange andre har opplevd mange rare ting og enda merkeligere ting.
Jeg kan legge til, uten å mene å skremme deg, men bare legge til at jeg opplevde lignende oppførsel fra en bil da jeg var barn. Kjørte på parkeringsplasser og kikka på meg og kameratene mine. Var en søndagskveld ellernoe uten trafikk, så vi hang på en avsides plass ved en kirkegård som du nevner. Siden bilen så åpenbart fulgte etter oss begynte vi å traske til han som bodde nærmest, da kom bilen kjørende etter oss, så litt adrenalinfueled la vi på sprang, hver vår vei opp i hager osv, mens han ene skulle løpe inn en annen vei hvor det er bom. Rett før bommen bråstoppa bilen ved siden av han og en mann løp og ut dro han i jakka og skrek "kom deg inn i bilen!". Han fikk jo panikk og rev seg løs og løp bak bommen så mannen satte seg i bilen og stakk fort som faen.

Anmeldte det selvsagt, når vi oppga detaljer om mannen og bilen fikk vi beskjed om at dette ikke var første gangen noen ringte inn med samme beskrivelse.

Vær forsiktig der ute! Verden er full av fæle folk...trist at de skal eksistere i en ellers veldig fredfull hverdag. Vi kan likevel ikke ignorere at de finnes

Edit: Mener selvsagt ikke at dette er grunnen til at bilen fulgte etter deg, men å tro at det aldri skjer kan være litt naivt
Sist endret av seroto9n; 13. januar 2017 kl. 02:17.
Når man røyker så blir man mer paranoid enn vanlig og tenker ikke 100% logisk.. Så ja
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Jeg kan legge til, uten å mene å skremme deg, men bare legge til at jeg opplevde lignende oppførsel fra en bil da jeg var barn. Kjørte på parkeringsplasser og kikka på meg og kameratene mine. Var en søndagskveld ellernoe uten trafikk, så vi hang på en avsides plass ved en kirkegård som du nevner. Siden bilen så åpenbart fulgte etter oss begynte vi å traske til han som bodde nærmest, da kom bilen kjørende etter oss, så litt adrenalinfueled la vi på sprang, hver vår vei opp i hager osv, mens han ene skulle løpe inn en annen vei hvor det er bom. Rett før bommen bråstoppa bilen ved siden av han og en mann løp og ut dro han i jakka og skrek "kom deg inn i bilen!". Han fikk jo panikk og rev seg løs og løp bak bommen så mannen satte seg i bilen og stakk fort som faen.

Anmeldte det selvsagt, når vi oppga detaljer om mannen og bilen fikk vi beskjed om at dette ikke var første gangen noen ringte inn med samme beskrivelse.

Vær forsiktig der ute! Verden er full av fæle folk...trist at de skal eksistere i en ellers veldig fredfull hverdag. Vi kan likevel ikke ignorere at de finnes

Edit: Mener selvsagt ikke at dette er grunnen til at bilen fulgte etter deg, men å tro at det aldri skjer kan være litt naivt
Vis hele sitatet...
Er det lov å spørre hvilket fylke / by dette foregikk i?
Kan nok fastslå at det ikke var politi, da de enten hadde tatt deg, eller latt deg vær. Tror ikke de bruker kveldene sine på å "spane" på ungdommen som røyker ute. Tror heller ikke de hadde "spanet" på deg, på 10m avstand..
Første jeg tenker er at det er en nysgjerrige nabo

Så forøvrig posten din på Jodel også TS
10:32's Avatar
Trådstarter
Haha, takk for svar folkens. Er ikke så lenge sia jeg flytta til et mye mer belasta og mer sentralt strøk i byen, derfor er jeg ekstra obs på onkel for tia. De har det med å stoppe folk endel rundt her, særlig da jeg bor rett ved togstasjonen. Så da får man litt ekstra noia. Men uansett var det jo sykt ekkelt, ble helt satt ut! Får krysse fingrene for at det ikke var noen med skumle intensjoner.
Og ja haha morsomt, jeg lurte på om det var noen fra 420 her inne! Tenkte det måtte vel nesten være det
Det kan godt hende det her var politiet. Om noen har tipset at de har kjent lukt eller sett noe der så kan politiet begynne å spane i området. De Hadde nok stoppet deg om du hadde fyrt opp jointen eller noe annet kritikkverdig.
Her jeg kommer i fra kommer politiet med en gang om noen ringer inn og tipser om hasjrøyking. Har selv blit stoppa av politiet til fots 5 min etter en joint hvor de bruker 30 min på å lete etter sneipen på bakken etterpå, og så forklarer de at det er mye hasjrøyking her og at noen hadde tipset at de hadde sett noe nå.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Tror ikke de bruker kveldene sine på å "spane" på ungdommen som røyker ute.
Vis hele sitatet...
Da har ikke du bodd på bygda/små by der sammfunns fiende nr 1 er ungdomm som røyker hasj

Akuratt sånn ts beskriver holdt politiet på med meg en gang, eneste forskjellen er at jeg ble stoppet tilslutt å de prøvde kanskje være "litt" mer diskret.

Er engentlig enig med at dette er litt rar oppførsel for å være politiet, men det første jeg tenkte var at om det var politiet så var det mest sannsynlig for å teste deg, se om du hadde begynt å legge på sprang eller kaste hasjen fra deg eller noe får å så ta deg. Etter som jeg har forstått så kan ikke politiet ransake deg om du ikke er blidt tatt før eller at de har skjellig grunn... Men igjenn dette var jo i oslo så jeg tviler, hadde dette vært på bygda eller en liten by så kunne det lett vært politiet.
Sist endret av Alge; 13. januar 2017 kl. 17:23.
Hva slags bil var det?
Det kan ha vært snuten. Grunnen til at de spanet på deg så lenge kan være pga de ventet til at du skulle tenne på. De griper ikke inn så lenge du ikke gjør noe ulovlig, ser/oppfører deg altfor mistenksom ut.
Sitat av Rundstykke Vis innlegg
Det kan ha vært snuten. Grunnen til at de spanet på deg så lenge kan være pga de ventet til at du skulle tenne på. De griper ikke inn så lenge du ikke gjør noe ulovlig, ser/oppfører deg altfor mistenksom ut.
Vis hele sitatet...
Besittelse er da ulovlig? Politiet pleier ikke å nøle med å huke tak i folk. Altså, jeg har stått og venta på toget og politiet kom og slo av en prat
Sist endret av seroto9n; 14. januar 2017 kl. 19:15.