Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2588
Kort fortalt; er dømt til å levere urinprøver 2 ganger pr uke, utvidet alkoholtest. Drakk MYE både fredag og lørdag, samt en flaske vin på søndag kveld. Mandag morgen leverte jeg prøve som kom tilbake negativ. Hvordan i all verden er dette mulig? Drakk riktignok mye vann før prøven, men allikevel. Noe lignende har skjedd tidligere hvor jeg også har stusset på resultatet. En annen venn som testet samme dag fikk positiv prøve etter to 0,4 på lørdag. Noen som vet?
Alkohol går relativt fort ut av kroppen. Det jeg lurer på her, er hvordan i all verden vennen din kunne teste positivt på alkohol på mandag etter å ha drukket på lørdag. Det mest sannsynlige her er at vennen din drakk seg full søndag kveld. Edit: Ser her at det er snakk om en utvidet alkoholtest. My bad. Iflg. Rustelefonen er det dog kun ved "store og jevnlige inntak" at det skal kunne spores i ukesvis. Vil også tro at det varierer veldig fra person til person hvor lenge noe kan spores, og hvor mye som skal til.
Sist endret av kallisti; 16. januar 2017 kl. 14:19.
Sitat av kallisti Vis innlegg
Alkohol går relativt fort ut av kroppen. Det jeg lurer på her, er hvordan i all verden vennen din kunne teste positivt på alkohol på mandag etter å ha drukket på lørdag. Det mest sannsynlige her er at vennen din drakk seg full søndag kveld. Edit: Ser her at det er snakk om en utvidet alkoholtest. My bad. Iflg. Rustelefonen er det dog kun ved "store og jevnlige inntak" at det skal kunne spores i ukesvis. Vil også tro at det varierer veldig fra person til person hvor lenge noe kan spores, og hvor mye som skal til.
Vis hele sitatet...
Kan legge til at det i dag ikke er uvanlig å måle etylglukuronid i urin, som selv uten såkalt spesifikk analyse kan påvises i opptil én uke.

TS: Dersom du fikk negativ prøve mandag morgen etter inntak av flere enheter søndag kveld, må det ha vært snakk om direkte etanolmåling i urin. Da kan inntak av større væskemengder gi falskt negativt svar.
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Paradokset om det falske positive:

Det falske positive-paradokset er et statistisk resultat hvor falske positive tester er mer sannsynlig enn sanne positive tester.


Tenk deg å kjøre en HIV-test på befolkningen En av 1000, hvor 40% er smittet. Testen har en falsk positiv rate på 5% (0,05) og ingen falsk negativ rate. Det forventede utfallet av de 1000 tester på befolkningen vil være:

Smittet og test indikerer sykdom ( sanne positive )
1000 × 40 / 100
= 400 personer vil motta en sann positiv

Infisert og test indikerer sykdom (falsk positiv)
1000 × 100-40 / 100 x 0,05
= 30 mennesker ville få en falsk positiv

De resterende 570 testene er riktig negative.


Dette eksempelstykket blir gjerne heller fremstilt når det er snakk om medisinske tilstander. Dog tenker jeg vi også ha det i bakhodet angående urinprøver. Urinprøve er en indikasjonstest - altså ingen garanti for å være 100% sikker. Selv har jeg opplevd å teste positivt på nylig inntatt THC etter å ha testet negativt i lange perioder. Selv på groing av urin har jeg testet positivt på xanor ifølge legen. Også dette etter lengre tid negative prøver.
Også med en diverse kabal av rusmidler innabords testet jeg kun positiv på hasj og benzo.


Så ha i bakhodet at testene har en viss feilmargin.
Valgfri brukertittel
KingofSpades's Avatar
52 8
Testene er aldri 100% sikker. Måtte ta pissings på folkehøgskole en gang, hadde røykt weed ca 12timer før testen, og i flere måneder før det daglig. Testen ble negativ, jeg var sikker på at jeg skulle bli utvist.