Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5837
Hei! jeg kommer til dere om spørsmål til en sommerfestival (helst elektronisk) som er verdt å reise til, med en litt liberal rus ordning? noe alla emmaboda, BOOM osv osv. jeg dro på emmaboda i år med mine beste kompiser, og hadde the time of my life. jeg er en helt straight ordinary gutt med en kjærlighet for psychedelica, og vil derfor finne en festival med god stemning, bra musikk og ikke så alt for strengt vakthold. (dvs, hunder, ransaking før entrance osv) noen forslag?
Sjekk ut distortion festival i københavn
Roskilde, altså det er til tider hunder der og politi, så er ikke direkte liberalt, men sammen med 130000 personer så glir du fort inn i mengden så sjansen for å bli tatt er minimal. De frivillige er de eneste du mest sannsynlig støter på, og de gir en god faen i hva du er på. Ymse rusmidler kan enkelt ordnes gjennom å snakke med folk eller Jodel.
Kan slenge meg på Roskilde, selv om det mest sannsynlig ikke det du er ute etter. Mest alkohol, mye røyking, og en del annet. Men i hovedsak ikke en psychedelica festival.

Men du burde absolutt sjekke ut Midnight Sun på Værøy. Det er en festival som jeg tror er akkurat det du leter etter. Men vi må nesten vente og se på vakthold/hunder neste år. Da det ble mye dårlig PR og mas i år.

Ozora, magisk opplevlse! har vært på både ozora, emmaboda, roskilde, midnight sun, div hardcore i nederland, dominator i nl, men ozora er helt magisk i sin helt egen klasse!
Jeg fikk bot på Roskilde i 2015, men var noob og hadde sakene inne i teltet.
Trådstarter
34 5
Sitat av mollypolly Vis innlegg
Ozora, magisk opplevlse! har vært på både ozora, emmaboda, roskilde, midnight sun, div hardcore i nederland, dominator i nl, men ozora er helt magisk i sin helt egen klasse!
Vis hele sitatet...
Er så gira på ozora! Men har lest at det er ekstremt strengt med ulovlige substanser med tanke på lovene i ungarn.. var jo en raid der i 2012 eller noe sånt? Er det lett å få tak i inne på området der kanskje?

Takker for alle svar! Dere er gull hele gjengen! Og apropos roskilde, så er ikke det i heeelt i min gate.. for mye kids på fylla som skal breie seg haha
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Kan slenge meg på Roskilde, selv om det mest sannsynlig ikke det du er ute etter. Mest alkohol, mye røyking, og en del annet. Men i hovedsak ikke en psychedelica festival.

Men du burde absolutt sjekke ut Midnight Sun på Værøy. Det er en festival som jeg tror er akkurat det du leter etter. Men vi må nesten vente og se på vakthold/hunder neste år. Da det ble mye dårlig PR og mas i år.

Vis hele sitatet...
Vil ikke akkurat kalle Midnight sun veldig liberalt men

https://www.nrk.no/nordland/_--blir-...val-1.13029095

Quote fra artikkelen, Dj-Friendly- "Han mener det mest alvorlige er at politiet bruker Forsvarets kystvaktskip for å ta med seg mannskaper, hunder og tollere til Værøy."
Sitat av Brix Vis innlegg
Er så gira på ozora! Men har lest at det er ekstremt strengt med ulovlige substanser med tanke på lovene i ungarn.. var jo en raid der i 2012 eller noe sånt? Er det lett å få tak i inne på området der kanskje?

Takker for alle svar! Dere er gull hele gjengen! Og apropos roskilde, så er ikke det i heeelt i min gate.. for mye kids på fylla som skal breie seg haha
Vis hele sitatet...
Opplevde ikke ozora som strengt i det hele tatt, heller som et fristed. Ingen sjekk ved inngang heller. På ozora får man være seg selv
Karlsøyfestivalen har jeg anbefalt tidligere. Typisk hippie-øy i Nord-Norge med null politi og mye hasjrøyking og lignende. Politiet var ikke der en eneste gang i år, men de bruker å ta en liten tur og ta et par personer for røyking eller lignende.

Typ at de er der i 4-5 timer en dag altså, ikke mer enn det.
Sist endret av Dongerino; 1. desember 2016 kl. 19:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Vil ikke akkurat kalle Midnight sun veldig liberalt men

https://www.nrk.no/nordland/_--blir-...val-1.13029095

Quote fra artikkelen, Dj-Friendly- "Han mener det mest alvorlige er at politiet bruker Forsvarets kystvaktskip for å ta med seg mannskaper, hunder og tollere til Værøy."
Vis hele sitatet...
Det er vell egentlig en veldig liberal festival, da den eneste gangen det har vært slike episoder var i år. Derfor jeg skrev vi nesten må se an om det blir noen endringer til neste år
Ultra Europe i Kroatia, flommet over av rus når jeg var der. I tillegg så kan du være ruset på hva du vil nesten så lenge du ikke har noe på deg (selvom det er til eget bruk).
Jeg anbefaler ADE i Amsterdam, veldig liberalt!
Sist endret av Doubblerr; 2. desember 2016 kl. 10:29.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Doktor Hodebry Vis innlegg
Jeg fikk bot på Roskilde i 2015, men var noob og hadde sakene inne i teltet.
Vis hele sitatet...
Hvor er det strategisk lurt å stashe stashet på rsk?
Bodde på en camp i år som var så langt borte at vi så ingen hunder eller cops på området.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Defqon.1 i Nederland er jo nesten så liberalt som det kan bli. Der løper nesten alle rundt med vannflasker.

Hvis det blir litt for hardcore musikk så har du jo Tomorrowland i Beliga.

Hvis du er interessert i en reggaefestival med masse weed så må du dra til Summerjam i Tyskland (Europas eldste reggaefestival). Der går politiet rundt og passer på at ting er rolig, og hvis du har en joint så smiler de og går videre.
Sist endret av Qon; 14. desember 2016 kl. 13:28.
Ikke vært på det selv, men snuser litt på boom festival
https://www.boomfestival.org/boom2016/home/
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
http://psy-fi.nl

Verdt å sjekke ut. Rop om dere kommer, så treffes vi!
Trådstarter
34 5
Sitat av Raymond Vis innlegg
Ikke vært på det selv, men snuser litt på boom festival
https://www.boomfestival.org/boom2016/home/
Vis hele sitatet...
ja sjæl! men boom er jo bare annenhver år.. så det blir ikke før i 2018
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har vært på Electric Love i Salzburg eller skal dit neste år? Hvis dere har vært, hvordan var det å hooke xtc/mdma på festivalen og hvor liberal er de på rus?
Sitat av hiphophodet Vis innlegg
Hvor er det strategisk lurt å stashe stashet på rsk?
Bodde på en camp i år som var så langt borte at vi så ingen hunder eller cops på området.
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen plass det er "strategiske lurt" å stashe stasjet. Jeg hadde alltid alt på meg på Roskilde festivalen nå i år, møtte på politi rotende rundt i Dream city en gang i løpet av alle dagene. Var ingen grunn til å bekymre seg for å bli tatt da politiet i København (spesielt under Roskilde) ser det litt mellom fingrene om du røyker en joint i konsertmengden. Eller, de ser det ikke mellom fingrene (hvertfall ikke de frivillige), de bryr seg faktisk ikke for under enkelte konserter oser det cannabis over alt. Men ha stashet på deg, aldri i teltet. Da risikerer du at enten politiet konfiskerer det eller at noen faktisk sjeler det.

Men til spørsmålet; personlig mening er at Roskilde er top notch hvis du vil dra på en bra festival du kan ruse deg på uten å tenke spesielt mye over det. Men litt obs må man alltid være, eventuelt dra på en festival i Amsterdam.
Sitat av Freakywomen Vis innlegg
Men til spørsmålet; personlig mening er at Roskilde er top notch hvis du vil dra på en bra festival du kan ruse deg på uten å tenke spesielt mye over det. Men litt obs må man alltid være, eventuelt dra på en festival i Amsterdam.
Vis hele sitatet...

Slenger meg på denne. Siste dagen skulle en kompis på konsert. Han hadde endel grønt igjen, så rullet opp alt og puttet det i fanny packen sin.
Når han passerte security checken inn til området ble alle ransaket (virket som det økt terrortrussel ellerno??) og han ble tatt til side for grundig gjennomsøk.

Vakten tok opp ziplock posen med 12 rene joints i. Så på posen, så på han, ransaket videre. Puttet baggen tilbake i fanny packen og sendte han videre.

Nå var det tydeligvis ikke narko disse vaktene var ute etter*, men de lagde absolut ingen sak av dette

*Virket som det var økt terrortrussel siste dagene ellerno, plutselig ble det mye security og bombehunder(?) ved konsertområdet
Ozora anbefales da det er en stor opplevelse i seg selv.
Sjekk ut noen av videoene så ser du vel egentlig ganske fort om det er noe for deg eller ikke.

Disse to er ifra 2015:
Loud Live @ Ozora 2015

Ozora 2015 festival video
Trådstarter
34 5
Sitat av Freakywomen Vis innlegg
Men til spørsmålet; personlig mening er at Roskilde er top notch hvis du vil dra på en bra festival du kan ruse deg på uten å tenke spesielt mye over det. Men litt obs må man alltid være, eventuelt dra på en festival i Amsterdam.
Vis hele sitatet...
greia med roskilde er at jeg føler det blir litt for kjedelig. og er ikke all musikken der, og den stemninga jeg vil ha. vil ha en litt mer, eh, hva skal jeg si? friere, psychedelisk, avslappet festival. føler roskilde er veldig brautete og fyll. noe som er heftig det og. men får nok av slike fester i løpet av et år haha

Sitat av Slæsken Vis innlegg
Ozora anbefales da det er en stor opplevelse i seg selv.
Sjekk ut noen av videoene så ser du vel egentlig ganske fort om det er noe for deg eller ikke.

Disse to er ifra 2015:
Loud Live @ Ozora 2015

Ozora 2015 festival video
Vis hele sitatet...
har vurdert heftig ozora! men ungarn er ikke akkurat veldig liberale.. sist i 2012 så hadde politiet en razzia på hele festivalen.. vil ikke akkurat møte politiet som skal ransake meg mens jeg er på en indre galaktisk reise i psytranceverden.. haha

Og godt nyttår folkens! håper 2017 blir king for dere alle god stemning all around
Sist endret av Brix; 31. desember 2016 kl. 15:16.
Har ikke vært der selv, men kjenner mange som har vært på Mo:dem i Kroatia og elsker den:

http://www.modemfestival.com/

http://www.modemfestival.com/videos

Sitat av panthe Vis innlegg
Har ikke vært der selv, men kjenner mange som har vært på Mo:dem i Kroatia og elsker den:

http://www.modemfestival.com/

http://www.modemfestival.com/videos
Vis hele sitatet...
Freqs of Nature i Tyskland har også godt rykte

http://freqsofnature.de

Håper du finner en festival som du vil kose deg på!
Sist endret av Lignumvitae; 1. januar 2017 kl. 10:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Playroom Vis innlegg
Noen som har vært på Electric Love i Salzburg eller skal dit i år? Hvis dere har vært, hvordan var det å hooke xtc/mdma på festivalen og hvor liberal er de på rus?
Vis hele sitatet...
Bumper tråden og siterer meg selv
Tenkte bare siden sommerfestivalene som Ultra og Tomorrowland begynner å få igang salg av billeter, så haster det litt med å bestemme seg. Har kjempelyst på Electric Love, siden jeg var på Ultra europe ifjor. Leste at aldersgrensen var 16 år for å komme inn, noe som kan dempe stemningen? Ultra satt sin grense til 18 og regner med Tomorrowland har det samme. Uansett så lurer jeg på om noen har erfaring fra denne festivalen? Fant ikke så mye innen rus på internett men ellers har den mye positivt omdømme.
Trådstarter
34 5
Sitat av Playroom Vis innlegg
Bumper tråden og siterer meg selv
Tenkte bare siden sommerfestivalene som Ultra og Tomorrowland begynner å få igang salg av billeter, så haster det litt med å bestemme seg. Har kjempelyst på Electric Love, siden jeg var på Ultra europe ifjor. Leste at aldersgrensen var 16 år for å komme inn, noe som kan dempe stemningen? Ultra satt sin grense til 18 og regner med Tomorrowland har det samme. Uansett så lurer jeg på om noen har erfaring fra denne festivalen? Fant ikke så mye innen rus på internett men ellers har den mye positivt omdømme.
Vis hele sitatet...

Har ingen erfaringer med disse festivalene. men sånn det ser ut nå så blir det emmabodafestivalen igjen på meg i år billig festival, men helt sinnsyk stemning. satser på Boom i 2018 anbefaler emmaboda til alle som liker electronica festivaler. de har alt fra psytrance til house og dubstep. samt noe hip hop og indyrock på dagen. God festival for en student som ikke har alt for mye budsjett