Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 7371
AION - The Tower of Eternity

Siden dette er min første tråd/innlegg på nFF, så vil jeg bare si hallo til alle som leste hele denne setningen ferdig.

La merke til at det ikke var noe om spille "AION" nFF, kanskje unvitne eller bare ikke orker se lenger enn til "blizzard.com" for et MMO spill, eller kritiske til koreanske spill. Uansett så tenkte jeg legge ut litt fakta om spillet. På denne måten er det kanskje litt mer norske som kan være med på dette eventyret (:

AION er et spill som er under NCsoft, samme som har klart å få ut Lineage I og II, Guild Wars og andre spill. Det er p2p, noe som må til for at spill skal bli bra. De jobber også med et spill kalt "Blade and Soul" som kommer nok ut om en god stund til: trailer

Hjemmeside: Aiononline
AION forum: Aionsource

AION er først og fremst et spill for dem som liker PvP. Jeg vil selv si at det er 80%+ PvP og resten PvE. Dette er grunnen til at jeg sluttet med WoW for ca 2år siden nå, solgte brukeren og ble med på ventetiden til AION. Vil bare si hva jeg mener om PvE 24/7. Folk bruker så lang tid på å få alt det beste gearet som er, de hater PvP og raider dag inn og dag ut. Hva skal man med alt dette gearet hvis man ikke skal PvP? Hvorfor er "dere" på PvP serevere hvis dere er kun ute etter og snakke og kose dere med vennen deres i instances?
____________________________________________________________ ____________________________________________________________

http://eu.aiononline.com/images/gall...s/031_1920.jpg

Historie (copy/paste)
AION is a story about the bitter clash between ‘the Angelic realm’ and ‘the Demonic realm’ and the infinite battle with ‘the Draconic race’ that is threatening all of these.

In the beginning of the world, ‘Atreia’ was a single world formed around ‘the Tower of Eternity’. As the first creation of ‘Atreia’, the ‘Draconic’ race becomes arrogant with more strengthened power. They stand against the Creator and turn into a threat against ‘Atreia’ itself. Hence, the Creator sent twelve Gods to the world to face the Draconic race and protect the root of the world, ‘the Tower of Eternity’. However, the world becomes devastated after a lengthy war without either side showing dominance.

As the sudden cataclysm destroys AION-the Tower of Eternity, the Draconic race is forced out of Simabandha and ‘Atreia’ is divided into two worlds that are unable to understand each other again. The divided two worlds become ‘the Angelic realm’ and ‘the Demonic realm’ and they are each under a bitter struggle to destroy the other side’s remaining tower for its own ideal protection and survival. In this endless battle, the existence of the Draconic race constantly threatens the existence of the two races and provides a cause to prolong the endless struggle of the Angelic race, Demonic race and the Draconic race.

In addition, the destruction of ‘the Tower of Eternity’ destabilized the energy flow of the world and a realm called the ‘Abyss’ was created. The Abyss is a mystery passage between the two worlds created after the great cataclysm. When the Abyss opens up, the Angelic and Demonic realm’s accumulated hatred for each other is amplified and the reemergence of the Draconic race foretells yet another big war. Also, secrets hidden from the Angelic race and Demonic race that may allow them to control the Abyss start to be revealed one by one.

Now, players who are born as human in the Angelic and Demonic realm can prove that they are the chosen ones to become a Daeva. They fulfill their mission as both protector and advocate for the higher Gods that they revere, and protect ordinary citizens who respect them. In the end, the goal is to become the greatest God and to save the world by defeating the other side, who threatens the eternal existence of the world they belong to.

* A Bitter Struggle – Endless battles and infinite war
* Strategic Flying – Beyond just flying in the sky
* Battle - Fighting skill is required

http://eu.aiononline.com/images/gall...s/015_1920.jpg
____________________________________________________________ ____________________________________________________________

Hvis dere orket lese historen, så er det altså en krig mellom Elyos og Asmodians. For å gjøre det enkelt så er Elyos "alliance" og Asmodians "horde".
Asmodians er ikke de "stygge", men står på sitt om hva som skjedde og at alt feilen ikke ligger hos dem.

En person kan max nå lvl. 50. Hver 10 lvl. får du en stigma som er noe unikt med spillet. Dette gjør at du kan ta talents fra andre class og lage din egen hero. F.eks Assasian med blink i fra Sorc.

Det er 8 class atm: (info)
* School of Warriors
- Gladiator
- Templar

* School of Scouts
- Range
- Assassin

* School of Mages
- Sorcerer
- Spiritmaster

* School of Priests
- Cleric
- Chanter


Når du kommer til level 10 vil du få et quest som gir deg muligheten til å fly. Ingen mount, men egne vinger. Du har rundt 60sekunder i luften får du må lande, med items kan forlenge dette. Er du f.eks spiritmaster som har et summons med seg, så kan man dra fienden ned til bakken ifra luften pga. dine summons ikke kan fly, men som gjør denne classen utrolig nyttig å ha med seg.

Senere rundt level 20 så vil man til en plass som gir deg bra quest og mye exp, her er det FFA og man mister exp om en annen person bestemmer seg for å slå av en fight med deg. Irriterende for noen, utrolig gøy for andre.

Det er PvP områder hvor det gjelder å få overtaget for hele siden din, slik at de for fordeler over dem andre. Skal du tenke på å PvE for å få items, noe som er en god ide, så trenger man gode PvP folk med seg. Grunn? Jo, de har seg slik at når legionen din kommer inn i et instance kan en annen legion fra den andre siden bestemme seg for å komme inn i det samme instance og ødelegge alt for dem. Irritende for noen, spennende for andre.

AION har også gjort det mer spennende og komme seg opp i leveler. Man kan sett sammen skills som gir deg kombinasjoner som ser utrolig bra ut, og gjør mer dmg. Man kan også velge å levele skills innen å lage armorer, pots osv.

De har også laget noe for dem som er utrolig opptatt av utsendte på personen de spille. Finner du f.eks en utrolig stilig armor men er desverre ikke så god late game, så kan man ta skillen fra den gode armoreren du får lategame og sette over på den stilige.

Når det gjelder å lage personen din så kan du stille på nesten alt du vil (se link).



Akkurat nå vil jeg bare legge meg så jeg slutter av her for nå (med et par bilder).

http://pcmedia.ign.com/pc/image/arti...27576_640w.jpg

http://pcmedia.ign.com/pc/image/arti...43232_640w.jpg

http://images.mmosite.com/photo/2008...32tmWeL567.jpg

http://image.com.com/gamespot/images..._screen021.jpg


Release date:
http://www.aionsource.com/forum/atta...lipboard01.jpg
Sist endret av nso; 19. juni 2009 kl. 12:27.
Bildene dine drar ut rammene på hele sida og gjør at det er ett ork å lese. Fiks det så skal du få respons
Kimba's Avatar
Trådstarter
19 5
Sitat av LoRd Vis innlegg
Bildene dine drar ut rammene på hele sida og gjør at det er ett ork å lese. Fiks det så skal du få respons
Vis hele sitatet...
Ble ikke slik her, ble små av seg selv. Uansett, komme ikke opp "endre" knapp etter jeg redigerte to ganger >.<
Im intrigued! Bildene ordna seg her nå. Muligens ff bug.
Hvor mange spillere har AION, og hva koster det ? Mndspris?
Kimba's Avatar
Trådstarter
19 5
Det har enda ikke blitt lansert i EU. Tror det vil lige rundt 150 kr mnd. Spillet i seg selv er rundt 250+ kr.

Hvor mange spiller?

"Shanda's (Nasdaq:SNDA) licensed pay-for-time western fantasy MMORPG AION recorded more than 1 million paying users by April 19 in the five server farms in commercial operation. The game began charging RMB 0.48 per hour with the release of its first commercial operation version 1.0, "Yao Sai Pan Long," on April 16."

...og det var ikke alt for mange ukene etter lanseringen der nede.
Har virkelig lyst å spille ett mmorpg spill, men ettersom aoc var fail (vet det er forbedret nå), og jeg ikke orker å begynne som den eneste i lvl1 på wow , så får jeg kanskje prøve ut dette. System req?
Kimba's Avatar
Trådstarter
19 5
Hehe, skulle skrive det i sist post til deg. Tenkte meg du kom til å spørre, men glemte det ut.

__________________________________

System rec.
Minimum:

Pentium 4 2.8GHz, AMD Athlon 2800
1 GB RAM
GeForce 6600, Radeon X1550
Hard Drive 30GB
DirectX 9.0c(2008,6)


Recommended:

Pentium Dual Core, AMD Athlon 64 X2
2 GB RAM
GeForce 7600, Radeon X2600
Hard Drive 30GB
DirectX 9.0c(2008,6)
__________________________________
Sitat av Kimba Vis innlegg
Hehe, skulle skrive det i sist post til deg. Tenkte meg du kom til å spørre, men glemte det ut.

__________________________________

System rec.
Minimum:

Pentium 4 2.8GHz, AMD Athlon 2800
1 GB RAM
GeForce 6600, Radeon X1550
Hard Drive 30GB
DirectX 9.0c(2008,6)


Recommended:

Pentium Dual Core, AMD Athlon 64 X2
2 GB RAM
GeForce 7600, Radeon X2600
Hard Drive 30GB
DirectX 9.0c(2008,6)
__________________________________
Vis hele sitatet...
Wey, t.o.m maskina mi klarer å dra dette Ja, men da får vi bare vente til det kommer ut! Kommer ihvertfall til og prøve det .
Kimba's Avatar
Trådstarter
19 5
Godt å høre. Med minium system rec. vil det jo være lagg i byene osv. Regner med du ligger over recommended, så blir bra dette.

Som i WoW er det også AH i AION. Ikke nok med det, så har du personal-shops også. Slik du kan sette deg hvor du vil og selge ting. Usikker på om dette kommer til å være en hit imo. hvis alle hiver opp personalshops i en by. Spill med dette har som regel ikke hatt AH samtidig, så får se hvordan det vil gå.

AionSource.com er utrolig godt forum med egen WiKi som forklarer det meste. Liker du PvP, liker du FF-series. Lei av paint-farger (WoW), så er dette spillet for deg (:
Aion høres og ser så fantastisk gøy ut, og jeg skal vertfall spille det når det kommer ut ;D
Kimba's Avatar
Trådstarter
19 5
Sitat av Sadoka Vis innlegg
Aion høres og ser så fantastisk gøy ut, og jeg skal vertfall spille det når det kommer ut ;D
Vis hele sitatet...
Godt å høre (:

Asmo. som jeg kommer til å spille har også en mane/hale på ryggen. Ettersom du blir "eldre" i AION, skifter denne farge. Usikker på om du kan velge nyanser den skal gå utifra. Elyos sine vinger er hvite (engler), mens Asmo har svarte (mer batman style).

Tror resultatet av spiller, når det kommer hit, vil være utrolig bra. Det tok en del år med 3 Closed Betas på de 2 siste årene og noen open i Asia før de ga det ut der. Siden det allerede er ute der, så blir det forbedret og pusset på før det kommer hit. Kontra AoC ^^
tja, jeg både takker deg og hater deg nå kimba XD
jeg har endelig klart og slutte med slike MMO-spill som har månedsbetaling, og så kommer selvsagt du og shower off ett spill som virker meget potensielt ^^

jeg tror dette må testes når det kommer ut ja thanks for the info, i'll see you on the battlefield.
Kimba's Avatar
Trådstarter
19 5
Hehe. Tror dette MMO-spillet kan nytes litt mer en de andre. Her MÅ du ikke raide klokken 18:00-23:00 annenhverdag osv. PvP <3 mer frihet til irl og mye mer artig in-game. Prøv å spill med måte så går det bra. WoW tvinger deg til å spille hvis du skal være god. Skal man få honor i PvP, må man ha så så mye honorpoints hver uke osv. Blir litt for mye av det gode. Stress å ta pause fra et spill når du føler du MÅ spille, noe et spill aldri skal gjøre imo.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg hørte ikke om det spillet her før i dag, og det ser jo drit fett ut. Synd jeg ikke fikk med meg beta key utdelingen på gamer.no... Vet noen om en side som har flere beta keys igjen?
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Damio Vis innlegg
Jeg hørte ikke om det spillet her før i dag, og det ser jo drit fett ut. Synd jeg ikke fikk med meg beta key utdelingen på gamer.no... Vet noen om en side som har flere beta keys igjen?
Vis hele sitatet...
Betaen er over, spillet er allerede gitt ut i Asia.
Vet det er ute i Asia, men er fortsatt beta i europa/usa. Nå til helgen kan europeiske folk få tilgang til spillet med en beta nøkkel. http://www.gamer.no/article.php?articleId=19996
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kimba's Avatar
Trådstarter
19 5
Kan nå forhåndbestilles: http://eu.aiononline.com/en/preorder (spaceworld/elkjøp/platekompaniet) får da beta key når den kommer en gang :P
Jeg for min del tror ikke at noe MMO kommer til å slå suksessen til World of Warcraft (WoW) i dette øyeblikket. Blizzard har jo fortsatt store planer med spillet.
Aion er kanskje banebrytende på en del aspekter, men vi får vente å se om de klarer å holde på spillerne sine slik som Blizzard har klart med WoW.
En annen ting er jo at spillerbasen til WoW fortsatt går opp, noe som betyr at det er akkurat dette spillerne vil ha i et MMO. Jeg må muligens kjøpe nytt grafikkort hvis jeg skal spille Aion, men jeg får nok heller teste det hos Kimba.
Sist endret av Clr; 18. juni 2009 kl. 22:21.
Kimba's Avatar
Trådstarter
19 5
Ikke noe grunn til å spekulere før det kommer ut. Grunnen til ingen prøver nye spill er jo fordi di har samme tanker og ideer som deg (dette spiller blir ikke like bra som WoW, for lite folk vil spille det etc).

Jeg mener dette spillet er verdt å se på og fortsette med hvis du føler for det. Liker du PvP mer en PvE kan du rykke og reise med å sammenligne det med WoW. WoW er grusomt når det gjelder BG's og arenas. Har enda ikke fått det balansert, og hvor lenge har det vært ute? Jo, akkurat...


Det at aion har hatt 3 closed beta og 2 open beta i Asia og skal ha 6-7 closed beta i EU/US + open, viser bare hvor mye de legger i spillet før det skal gis ut. Alt kommer ut til smak og behag, men ikke vits å si at WoW vil være bedre når du ikke kan gi nok grunnlag før spillet har kommet ut, og du har spilt det som lvl50 en god stund.

>.<
Dette så faktisk veldig kult ut. Har forhåndsbestilt det nå. Håper å få en beta key så snart som mulig, selvom jeg venter på ny PC siden min nettopp krasja.

Her ser du betaene som er planlagt fremover.
Sitat av Kimba
WoW er grusomt når det gjelder BG's og arenas. Har enda ikke fått det balansert, og hvor lenge har det vært ute? Jo, akkurat...
Vis hele sitatet...
Og hva får NCSoft til å klare den "umulige" jobben Blizzard ennå ikke har klart med WoW... Det å balansere PvP aspektet. Når det kommer til balanse og MMO så er dette utrolig vanskelig. Det er så mange faktorer som spiller inn at det nesten er umulig å få gjort.
Spillerne kommer opp med nye spillestiler hele tiden og dette må skaperne også ta til tanke.

Sitat av Kimba
Det at aion har hatt 3 closed beta og 2 open beta i Asia og skal ha 6-7 closed beta i EU/US + open, viser bare hvor mye de legger i spillet før det skal gis ut.
Vis hele sitatet...
Det er flott at de kjører gode Beta testinger, men det viser ikke at de egger mye i spillet. Det viser at de vil bruke en kontrolert spillerbase til å teste ut det de har laget. Det er jo det Beta testing er.

Sitat av Kimba
Alt kommer ut til smak og behag, men ikke vits å si at WoW vil være bedre når du ikke kan gi nok grunnlag før spillet har kommet ut, og du har spilt det som lvl50 en god stund.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig gjør det det, men alt tilsier at WoW vil være bedre enn Aion. I hvert fall en stund fremover etter release. Dette sier seg jo nesten selv. Et MMO er alltid i utvikling. Vil også legge til at jeg ikke kan se at noen har sagt at WoW er et bedre spill. Jeg sa at jeg ikke har troen på at noe MMO kommer til å slå suksessen til World of Warcraft i dette øyeblikket.
Tror heller ikke at det blir bedre enn WoW. Selvom jeg syns fortsatt at Ultima Online var bedre enn WoW.

Det jeg ville likt å sett i Aion er flere factions. Slik det var i UO så startet du utenom faction, deretter kunne du velge hvor tid du ville hvilke faction du ville inn i. Du hadde 4 factions å velge i.
Savner også skikkelig rare items. Items bare noen få har. Trenger ikke bestemt å være noen gode items.
Da har jeg fått mottatt beta key også. Jeg bestilte gjennom spaceworld i går, og nå i kveld ble den sendt ut.

Fikk også bestilt meg ny PC idag, så venter i spenning.
Kimba's Avatar
Trådstarter
19 5
Sitat av evilrip Vis innlegg
Da har jeg fått mottatt beta key også. Jeg bestilte gjennom spaceworld i går, og nå i kveld ble den sendt ut.

Fikk også bestilt meg ny PC idag, så venter i spenning.
Vis hele sitatet...
Beta key i boks! 19% atm, på tide å legge seg (:
Har også bestilt CE versjon av spillet og venter på beta-key. Et spørsmål though, om noen kan svare: Hvilken side er det vi fra europa skal bruke ? AionGlobal ?
Jeg så at EU siden hadde ingen form for nedlasting av spillet / noen form for registrering.
http://eu.ncsoft.com/en-gb/
Regga meg på den siden jeg og så la jeg inn Beta key også der.

For øyeblikket låner jeg bare vekk keyen min siden jeg venter på ny PC, men ja... Vi og lastet ned den det sto US client på. Så får vente å se.
Kimba's Avatar
Trådstarter
19 5
Det er den rette. Man kan stille på options om det skal være EU eller US. Sto på EU som default på min og resten av de jeg kjenner, så er bare laste ned og spille. Bruker du Win 7 må du laste ned en .bes fil pga GG er ikke oppdatert. Er null stress.

Er stor fornøyd med spillet, er nå level 10 (spiritmaster). Måtte stille litt på keys etc for å få en den spille stilen jeg er vant med (:
Jeg og et par andre nordmenn er i gang med å starte en helnorsk Elyos Legion for Aion. Forumet finner du her http://norwegiandaevas.niceboard.net/.

Der er det bare å regge seg, så kan vi snakkes der, og ingame i neste beta helg som er 2. - 6. Juli.
Har hørt mye kult om Aion, men for å bare stjele denne tråden litt, så benytter jeg også anledningen til å reklamerer for ett annet spill.

Om du liker massiv pvp og lite gear grinding, så anbefaler jeg på det sterkeste ; Warhammer Online.

I spillet er det konstant krig, og pvp er bestandig tilstede. Her har vi keep sieges, og battle objekts som kan kontrolleres for yttligere bonus til din realm. Det som er så kjekt med dette spillet, er at helt i fra starten kan du hive deg inn i krigen, du trenger ikke (som på wow) å ha det beste gearet for å toppe kills-listene. Spillet starter ved rank 1, og ikke i lvl 80. Spillet har også en veldig fet applikasjon, hvor man trykker på en knapp og blir telepotert inn i noe vi kaller for en "scenario". Dette er noe lik "battle-grounds", hvor alle realmene blir satt på et lite-stort kart og får oppdrag i å tilintetgjøre sine motstandere. Enten ved å få flest kills, eller ved å gjøre battle objectivities.. En god blanding er kanskje å gjøre begge deler.:P Også er de veldig engasjerte i hele tiden skape nye events, så det er bestandig noe å gjøre.

Det er lette å finne scandinaviske mennesker også, jeg har godt og vell kanskje 50 bekjente scandinaviske menneske ri "omgangskretsten/guilden" min, og er ikke tvil om at det er vell og merke en god del flere der ute.

Håper mange faller seg interesserte for dette spillet, og i alle fall skaper seg en trial account for å teste det ut.

Du kan søke på youtube for kule trailere og gameplay videoer, og kanskje besøke hjemmesiden www.warhammeronline.com / www.war-europe.com for den europeiske serveren.
Synes forresten ikke at det skal være noen ide å balansere pvp til det ytterste. Riktig er det at classene skal ha et noelunde samme utgangspunkt, men til syvende og sist er det player skills som gjelder. Ergo, så synes jeg det blir for teit at skaperne må ta hensyn til at spillerne finner nye spillemåter, for det er i mine øyne bare et tegn på en mestring av spillet.
Kimba's Avatar
Trådstarter
19 5
Bassalf - hvorfor reklamere for et spill i denne tråden? Sett opp din egen tråd for slike ting, ikke artig å lese om andre spill og interesser enn hva topic navnet sier. Jeg og mine venner (som skal starte AION) har alle testet ut Warhammer. Grunnen var at vi hadde håpet på et bra PvP spill, men det varte desverre ikke mange ukene før vi sluttet.

Spathi - Vi er også en del norske venner som skal starte med AION når det kommer, men vi går som asmo. Grunnen er enkel og grei, ration til elyos og asmo vil være rundt 3:1 slik som det var på CB. Trenger ikke lete lenge for å finne noen å mure ned med en slegge. Var slik også i starten av WoW: "OMG! CUTE GNOMES AND ELFS!!!!". Uansett, kan bli gøy å se noen andre norske på den andre siden som vi kan spille mot

[COLOR="DarkRed"]Spillet kommer ut: 25 september 2009![/COLOR]
Ah, så nice. Jaja, kansje vi ender opp på asmo vi og. For meg er det egentlig ett fett. Begge sidene er like nice.
Kimba's Avatar
Trådstarter
19 5
Hehe. Asmo ser utrlig bra ut og er vant med å være horde o.l i andre spill. Vi er alle fra Sandnes, ser at du er fra stavanger, skummelt o_O
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Har hørt mye kult om Aion, men for å bare stjele denne tråden litt, så benytter jeg også anledningen til å reklamerer for ett annet spill.

Om du liker massiv pvp og lite gear grinding, så anbefaler jeg på det sterkeste ; Warhammer Online.

I spillet er det konstant krig, og pvp er bestandig tilstede. Her har vi keep sieges, og battle objekts som kan kontrolleres for yttligere bonus til din realm. Det som er så kjekt med dette spillet, er at helt i fra starten kan du hive deg inn i krigen, du trenger ikke (som på wow) å ha det beste gearet for å toppe kills-listene. Spillet starter ved rank 1, og ikke i lvl 80. Spillet har også en veldig fet applikasjon, hvor man trykker på en knapp og blir telepotert inn i noe vi kaller for en "scenario". Dette er noe lik "battle-grounds", hvor alle realmene blir satt på et lite-stort kart og får oppdrag i å tilintetgjøre sine motstandere. Enten ved å få flest kills, eller ved å gjøre battle objectivities.. En god blanding er kanskje å gjøre begge deler.:P Også er de veldig engasjerte i hele tiden skape nye events, så det er bestandig noe å gjøre.

Det er lette å finne scandinaviske mennesker også, jeg har godt og vell kanskje 50 bekjente scandinaviske menneske ri "omgangskretsten/guilden" min, og er ikke tvil om at det er vell og merke en god del flere der ute.

Håper mange faller seg interesserte for dette spillet, og i alle fall skaper seg en trial account for å teste det ut.

Du kan søke på youtube for kule trailere og gameplay videoer, og kanskje besøke hjemmesiden www.warhammeronline.com / www.war-europe.com for den europeiske serveren.
Vis hele sitatet...
warhammer online er det største søppel spillet jeg har spilt i mitt liv. de lovte at du kunne levle kun ved PVP og ingenting annet det var REIN løgn. de lovte også at du ikke trengte og reise rundt og at du kunne bare levle i din sone

exemple: Dvergene holder seg i Dverge land.

også rein løgn jeg måtte reise til ALLE land for og levle. Castle PVP er også søppel og om du vinner eller ei kommer ann på hvor mange folk som er i slottet eller hvor mange healers du har. Questene er det samme tullet. jeg kom bare til level 27 elns og jeg ble så lei av det at jeg bare ga opp.

Aion ser ut som et kult spill men tror ikke jeg gidder og prøve meg på ett nytt MMO vis ikke det er grisefett.
Sitat av Toadftw Vis innlegg
warhammer online er det største søppel spillet jeg har spilt i mitt liv. de lovte at du kunne levle kun ved PVP og ingenting annet det var REIN løgn. de lovte også at du ikke trengte og reise rundt og at du kunne bare levle i din sone

exemple: Dvergene holder seg i Dverge land.

også rein løgn jeg måtte reise til ALLE land for og levle. Castle PVP er også søppel og om du vinner eller ei kommer ann på hvor mange folk som er i slottet eller hvor mange healers du har. Questene er det samme tullet. jeg kom bare til level 27 elns og jeg ble så lei av det at jeg bare ga opp.

Aion ser ut som et kult spill men tror ikke jeg gidder og prøve meg på ett nytt MMO vis ikke det er grisefett.
Vis hele sitatet...
Levla nå fint på PvP jeg da. Bare å få med deg en fin gruppe som er med på objectives i arenaene, slik at gamene ikke blir evigvarende lange.

Jeg syns faktisk warhammer online var sinnssykt bra, men ingen av vennene mine fortsatte. Derfor sluttet jeg og med det.
Aion har forresten fått release dato nå.

25. september kommer det ut. Forhåndsbestillinger får tilgang to dager før release.
Kimba's Avatar
Trådstarter
19 5
Sitat av evilrip Vis innlegg
Aion har forresten fått release dato nå.

25. september kommer det ut. Forhåndsbestillinger får tilgang to dager før release.
Vis hele sitatet...
Som jeg posted noen post før :P
Hvilken beta server spiller dere på Kimba? Og hva heter dere?
Kimba's Avatar
Trådstarter
19 5
Spiller på Ariel.
Meg: Kimbaa
andre som jeg kommer på: muhs, shankz, feiolina elns... de har nye nick resten, husker dem ikke :P
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Har hørt mye kult om Aion, men for å bare stjele denne tråden litt, så benytter jeg også anledningen til å reklamerer for ett annet spill.

Om du liker massiv pvp og lite gear grinding, så anbefaler jeg på det sterkeste ; Warhammer Online.

I spillet er det konstant krig, og pvp er bestandig tilstede. Her har vi keep sieges, og battle objekts som kan kontrolleres for yttligere bonus til din realm. Det som er så kjekt med dette spillet, er at helt i fra starten kan du hive deg inn i krigen, du trenger ikke (som på wow) å ha det beste gearet for å toppe kills-listene. Spillet starter ved rank 1, og ikke i lvl 80. Spillet har også en veldig fet applikasjon, hvor man trykker på en knapp og blir telepotert inn i noe vi kaller for en "scenario". Dette er noe lik "battle-grounds", hvor alle realmene blir satt på et lite-stort kart og får oppdrag i å tilintetgjøre sine motstandere. Enten ved å få flest kills, eller ved å gjøre battle objectivities.. En god blanding er kanskje å gjøre begge deler.:P Også er de veldig engasjerte i hele tiden skape nye events, så det er bestandig noe å gjøre.

Det er lette å finne scandinaviske mennesker også, jeg har godt og vell kanskje 50 bekjente scandinaviske menneske ri "omgangskretsten/guilden" min, og er ikke tvil om at det er vell og merke en god del flere der ute.

Håper mange faller seg interesserte for dette spillet, og i alle fall skaper seg en trial account for å teste det ut.

Du kan søke på youtube for kule trailere og gameplay videoer, og kanskje besøke hjemmesiden www.warhammeronline.com / www.war-europe.com for den europeiske serveren.
Vis hele sitatet...
Vil bare meddele at dette spillet er døende, og mangler innhold. Det hadde mye potensiale, men EA fucka opp spillet ved å release det for tidlig. Det endte med at de mistet så mange spillere at alle EU serverne ble slått sammen..

Jeg var i guilden TBH ( www.tbhguild.org - veldig bra community som oppretter branch for Aion, annbefaler å ta en titt om du vil joine en dedikert, professionell guild) som hadde EU´s første IC-siege, og har spillt spillet nok til at jeg kan garantere dere at Aion er spillet dere burde satse på om dere skal starte på en MMO. En enorm brukermasse (Asia) og mye fokus på beta-testing fører til mye nytt innhold og balanserte klasser.

Jeg for min del har lagt MMO på hylla etter å ha kastet bort alt for mye tid på gaming..
Jeg har kjørt på med en forhåndsbestilling og fått en betanøkkel, men har noen problemer med den Gameguard-saken som følger med...

Har installert spillet og alt virker OK,men når jeg klikker på "play now" i launcher så går det litt tid og jeg får en feilmelding vedrørende Gameguard ;
Gameguard error 114 - og mange rare tegn...

Har googlet på denne feilen og da fant jeg ut det skulle være en konflikt med brannmur, jeg har fjernet windows-brannmuren og lagt til et par filer til min egen brannmur,Comodo. Filene jeg har lagt til er anbefalt fra NCSoft support, har også fulgt de andre rådene jeg fant på den siden,uten hell

Jeg har gjort alt, som jeg vet hvertfall, men får det fortsatt ikke til, så da lurer jeg på om det er noen her som kan gi met et eller flere tips, som kan hjelpe?

Takk!
Kimba's Avatar
Trådstarter
19 5
Det skal være ganske enkelt når du vet error feilen. Hater GameGuarden er noe shit, men er der for å ta dem som prøver å bote etc. Er bare å spørre på forumene hvor folk stiller slike spørsmål.

"Your firewall is most likely stopping gameguard from updating itself. You should go to your firewall program and make sure that gameguard has complete access to the internet. Also windows has a built in firewall make sure that one is off if you have another firewall on."

Kan også være du må åpne portene til det via ruteren. Men det skal gå an å slå av alt som heter firewall og få den oppdatert. Er bare google nok så finner du svaret.
Satt meg endelig ned og tenkte at jeg skulle teste Aion. Desverre kjører jeg Windows 7 x86 OS og det viser seg at GameGuard ikke støtter Windows 7 x86 enda. x64 skal ha støtte i følge div. forum. Problemet jeg får er at når jeg prøver å starte Aion gjennom NCSoft sitt launcher program så gir GameGuard meg en "GameGuard error: 0" meldig. Dette er et kjent problem, men jeg fant en liten "løsning" på problemet.
[COLOR="Red"]
Jeg oppfordrer ingen å bruke dette programmet da jeg ikke har sjekket det opp mot NCSoft sin EULA, så det er bare til informasjon![/COLOR]

En person under navnet Fyyre har laget et lite program som legges i \Aion\bin32\ mappen. Programmet kan lastes ned her. Programmet skal visstnok kople ut GameGuard slik at spillet kan starte.

Har selv testet dette og det ser ut til å fungere. Jeg får i hvert fall startet opp Aion nå. Tenkte det var greit å vite for folk hvis dere har det samme problemet, men jeg håper GameGuard og NCSoft klarer å skaffe støtte for 32bit OS snart.
Kimba:
Jeg er ikke en trollmann når det gjelder oppsett av pc + firewall og denslags, men jeg har prøvd å skru av Comodo og windows firewall, uten hell. firewallen på ruteren er disabled, ifølge ruteren selv hvertfall.
vært på Portforward.com for å sjekke der angående forwarding, men fant intet

MEN

Clr:
Testa linken og programmet, bruker vista 32bit og det funka!
satser på at det holder seg sånn til dagen det gjelder

takker og bukker, begge to!
Sist endret av Kemp; 28. juni 2009 kl. 05:58.
Kimba's Avatar
Trådstarter
19 5
Fatter ikke vitsen helt med GameGuard. Er jo så lett å fjerne og manipulere filene at hele poenget med det forsviner. De fleste L2 fans er ikke så gira på GG, forstår ikke hvorfor de må fortsette denne trenden, men men...
Sitat av Kemp Vis innlegg
MEN

Clr:
Testa linken og programmet, bruker vista 32bit og det funka!
satser på at det holder seg sånn til dagen det gjelder

takker og bukker, begge to!
Vis hele sitatet...
Det gjenstår bare ett problem da. Jeg har ennå ikke fått testa om det faktisk er mulig å koble seg på Aion serverne med denne "GameGuard fix'en", for man deaktiverer jo faktisk GameGuard som Aion bruker som et anti-cheat system. Senere i dag (02.07) kl 21:00 starter den tredje Aion closed beta og jeg skal teste det med en gang. Kommer med en kort oppdatering på hvordan det gikk.

Edit: Må si meg enig med Kimba her. Siden GameGuard er et såpass dårlig program forstår jeg ikke hvorfor NCSoft velger å bruke dette i sine spill. Får vel lage en facebook grupper "For oss som er imot bruk av GameGuard i NCSoft spill".
Sist endret av Clr; 2. juli 2009 kl. 02:39.
Vil denne fiksen gjøre at man kan slippe å få GameGuard installert på systemet sitt i det hele tatt? Jeg er nemlig ikke særlig keen på å måtte installere et rootkit på min egen maskin for å få lov til å spille et spill.

Så lenge spillet krever bruk av GG har de i alle fall mistet meg som kunde.
Hei igjen. Har brukt de siste timene på å lete rundt om på div. Aion forum og har endelig funnet en fix som faktisk fungerer! Her slipper man å deaktivere GameGuard. Noe sier meg at det er/vil bli ulovlig når spillet kommer ut.

En bruker ved navnet Elusiveblade på Aionsource forumet har laget/funnet en fix på problemet:

Sitat av Elusiveblade - Aionsource
I have a solution to fix the Aion Client with Windows 7 32 Bit.
It took a while of researching, but it works perfectly.
Firstly, I did a consistency check (Done by right-clicking Aion in the NCsoft Launcher).
Seconly, I placed my launching .exe in the Aion bin32 folder.
Thirdly, I ran the .exe with administation privileges and in XP SP3 compatability mode.
It then works.

You can find the download here, personally uploaded by me, with instructions: Aion Windows 7 32Bit Fix.
Vis hele sitatet...
Aion_Elusive.zip inneholder 2 filer. Aion.exe og readme.txt. Har søkt gjennom fila med oppdatert AVG og finner ingen virus/trojan/sniffer i den.
Ser ut som det eneste han har gjort er å laste opp sin egen Aion.exe, som er satt til XP SP3 compatability mode bare for å gjøre det utrolig enkelt for brukere som ikke vet hva compatability mode er.

Uansett en flott fix som jeg håper fungerer fremover. Det beste hadde jo uansett vært hvis GameGuard snart kunne få støtte for Windows 7 32bit da. Er da ikke så lenge til det blir sluppet.
Kimba's Avatar
Trådstarter
19 5
La inn AION på laptopen min idag (hvor det også er win7 x64bit). Denne gangen fikk jeg ikke error: 0 fra GameGuard. Ser ut som de fikser problemene som oppstår hos folk etterhvert som nye CBT kommer.
På min Windows 7 Beta Build 7100 (RC) fungerer Aion uten noen fix. Ser ut som at GameGuard har blitt oppdatert nå.