Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 6387
Dette er scam, ja.. Møtt på en slik før! Kjørte en Golf sølvfarga leiebil fra Avis, hadde en armani brosjyre med bilde av "seg selv", han skulle ut av landet og kunne ikke ta meg seg disse dressene og jakkene grunnet at han måtte betale toll. Politiet kom kjørende når jeg så og si var overtalt til og gi han cash, og da fikk han noia og stakk..
Dressjakka, som bildet viser, er scam. Men skjortene så faktisk ganske decent ut.

Det jeg baser på at det kan være scam (I og med at det skulle koste 35000,-): Sømmene på jakka er ikke "innbrodert", de skal helst ikke vises i det hele tatt. Ett annet punkt (betyr ikke at det er scam) Men prisen sier litt, siden dette ikke er ett så kjent merke, ville prisen uansett være mye høyere, og han ville tatt mål av hele deg. (Omkrets av bein O.L, mage, bryst, skuldre og nakke) Noe som jeg ser ikke står i TP sin beskrivelse.

Sier ikke at dette ikke kan være en fin dress, men at det egentlig skulle ha vært verdt 35000-, kan jeg bekrefte at det ikke er.
Sitat av stukeren Vis innlegg
nja, kompissen min har jobba som onkel blå i 28 år, så han burde jo kunne detta, men men, får bruke det som er brukanas!
Vis hele sitatet...
kompisen din har garantert ikke jobbet i politiet!
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
jojo, er ikke tull!
Sitat av shaiz Vis innlegg
Dressjakka, som bildet viser, er scam. Men skjortene så faktisk ganske decent ut.

Det jeg baser på at det kan være scam (I og med at det skulle koste 35000,-): Sømmene på jakka er ikke "innbrodert", de skal helst ikke vises i det hele tatt. Ett annet punkt (betyr ikke at det er scam) Men prisen sier litt, siden dette ikke er ett så kjent merke, ville prisen uansett være mye høyere, og han ville tatt mål av hele deg. (Omkrets av bein O.L, mage, bryst, skuldre og nakke) Noe som jeg ser ikke står i TP sin beskrivelse.

Sier ikke at dette ikke kan være en fin dress, men at det egentlig skulle ha vært verdt 35000-, kan jeg bekrefte at det ikke er.
Vis hele sitatet...

Sømmer på jakkeslagene er vanlig det, men det var ikke så veldig gjennomført på den dressjakken han har kjøpt. Tipper at det er maskinskydd. Ser ikke så pent ut ihvertfall
Usikker på om TS er troll ettesom dette er åpenbar svindel. Flere "italienere" som kjører rundt å selger klær "billig" fordi de skal reise og ikke kan/vil ta med seg hjem. Stod masse om dette i avisene for noen år siden, men fant kun denne artikkelen fra Trondheim.

Du får gratulerer vennen din med et glimrende kjøp.

http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle1531282.ece
Sitat av 3RD Vis innlegg
Sømmer på jakkeslagene er vanlig det, men det var ikke så veldig gjennomført på den dressjakken han har kjøpt. Tipper at det er maskinskydd. Ser ikke så pent ut ihvertfall
Vis hele sitatet...
Det er ikke vanlig på en dress til 35000-,
Sitat av stukeren Vis innlegg
er ikke så ille nei, han fikk jo 3 komplette dresser, 4 skjorter, 1 belte, 2 lærjakker/frakk. 2 silkeslips, og alt i plast, !!!
Vis hele sitatet...
Selgeren gjorde dagens kupp!
Kan tenke meg skjortene kostet kanskje 20 kr stykk, belte og slips rundt det samme. Tipper han selv har betalt 500 kr for alt sammen.

Utrolig hvor "billig" du kan kjøpe klær i Asia. Men kvaliteten er jo som oftest deretter.
Hvis du har jobba som purk i 28år vet du bedere enn å stole på italiener som selger klær på gata. Sorry men du må nok lengre ut på landet med den.
Sitat av shaiz Vis innlegg
Det er ikke vanlig på en dress til 35000-,
Vis hele sitatet...

Kommer sefølgelig ann på produsenten, men jeg har sett maaaange dresser som har det. Men det sefølgelig mye bedre gjennomført.

Eksempel: http://www.ebay.com/itm/Kiton-Napoli...item43acf72cf4
Litt vanskelig å se på bildet, men man kan se sømmen på jakkeslagene, og hele veien nedover skjørtene. Denne dressen har en listepris i usa på ~33k (NOK) Og hadde blitt solgt for mer i Norge.

Enda et eksempel:http://www.ebay.com/itm/New-6900-Ces...item1e675381d5
Denne har også disse sømmene, og koster over 35k(NOK) listepris.
Kom igjen nå det bare tull å argumentere kvaliteten på bakgrunn av noen bilder.
Realiteten er jo at ingen selger kvalitetsklær til 1/7 av prisen om det ikke er svindel eller tyvegods.
Hvorfor skulle en italiener dra til Norge for å selge tyvegods? Så da kan vi utelukke tjuvegods.

Da gjenstår svindel og denne "onkel blaa" ble selv skikkelig blå, for det var grådigheten hans som gjorde at han gikk rett i fella.

Det er jo klassisk for svindlere å spille på grådigheten til folk. Akkurat det samme med Nigeria-brevene. Det har foregått siden 70 tallet. Først i håndskrevne brev så på epost. Og fortsatt blir nordmenn og andre folkeslag loppet for ufattelige millionbeløp hvert år. Hvorfor? Sjansen til den store gevinsten.

Onkel blå så også sjansen til å få seg kule klær og spare 30K. Det var hans egen griskhet som gjorde at han gikk fem på. Fasiten er nok "onkel blå" betalte 10 ganger prisen for klær som muligens ikke ville passert kvalitetskontrollen til Dressmann.

Hvor lenge har denne formen for svindel eksistert her i landet? Minst 10-15 år og fortsatt lar folk seg lure.
Jaja den menneskelige hjerne slutter aldri forundre meg.
Sist endret av random67489; 2. mars 2012 kl. 21:59.
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Kom igjen nå det bare tull å argumentere kvaliteten på bakgrunn av noen bilder.
Realiteten er jo at ingen selger kvalitetsklær til 1/7 av prisen om det ikke er svindel eller tyvegods.
Hvorfor skulle en italiener dra til Norge for å selge tyvegods? Så da kan vi utelukke tjuvegods.

Da gjenstår svindel og denne "onkel blaa" ble selv skikkelig blå, for det var grådigheten hans som gjorde at han gikk rett i fella.

Det er jo klassisk for svindlere å spille på grådigheten til folk. Akkurat det samme med Nigeria-brevene. Det har foregått siden 70 tallet. Først i håndskrevne brev så på epost. Og fortsatt blir nordmenn og andre folkeslag loppet for ufattelige millionbeløp hvert år. Hvorfor? Sjansen til den store gevinsten.

Onkel blå så også sjansen til å få seg kule klær og spare 30K. Det var hans egen griskhet som gjorde at han gikk fem på. Fasiten er nok "onkel blå" betalte 10 ganger prisen for klær som muligens ikke ville passert kvalitetskontrollen til Dressmann.

Hvor lenge har denne formen for svindel eksistert her i landet? Minst 10-15 år og fortsatt lar folk seg lure.
Jaja den menneskelige hjerne slutter aldri forundre meg.
Vis hele sitatet...
haha, jeg er helt enig !!! men men, erfaring er værd mere en penger!
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Kom igjen nå det bare tull å argumentere
Hvorfor skulle en italiener dra til Norge for å selge tyvegods? Så da kan vi utelukke tjuvegods.
Vis hele sitatet...
Med tanke på gjennomsnittlig inntekt så er det nok litt lettere å få solgt ett lignende sett for 5,000 NOK i Norge enn i Italia. Skjønner ikke hvordan du kan være så skråsikker på den konklusjonen om at det ikke er tyvegods basert på den informasjonen du har. Videre, hvordan kan du i det hele tatt være sikker på at dette faktisk var en Italiener? Fullt mulig at det bare var noe han sa for å virke mer troverdig med tanke på at dette var av et, eller en etterligning av et Italiensk merke.
Sist endret av Tnh; 2. mars 2012 kl. 22:26.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Tnh Vis innlegg
Med tanke på gjennomsnittlig inntekt så er det nok litt lettere å få solgt ett lignende sett for 5,000 NOK i Norge enn i Italia. Skjønner ikke hvordan du kan være så skråsikker på den konklusjonen om at det ikke er tyvegods basert på den informasjonen du har. Videre, hvordan kan du i det hele tatt være sikker på at dette faktisk var en Italiener? Fullt mulig at det bare var noe han sa for å virke mer troverdig med tanke på at dette var av et, eller en etterligning av et Italiensk merke.
Vis hele sitatet...
Tror han tenkte igjennom prisen av reise, og ja, trenger såklart ikke være en italiener.
Sitat av Tnh Vis innlegg
Med tanke på gjennomsnittlig inntekt så er det nok litt lettere å få solgt ett lignende sett for 5,000 NOK i Norge enn i Italia. Skjønner ikke hvordan du kan være så skråsikker på den konklusjonen om at det ikke er tyvegods basert på den informasjonen du har. Videre, hvordan kan du i det hele tatt være sikker på at dette faktisk var en Italiener? Fullt mulig at det bare var noe han sa for å virke mer troverdig med tanke på at dette var av et, eller en etterligning av et Italiensk merke.
Vis hele sitatet...
Vel for det første er det et merke som kun dukker opp ved salg av ekstremt billige klær - altså er det ikke et hi-end merke i utgangspunktet. Du får google så ser du selv.

Du henger deg helt opp i uvesentligheter. Det spiller ingen rolle om fyren som solgte varene var italiener eller hvor han kom fra.

Selgeren gjorde et kupp og fikk solgt billigklær til 10 x prisen. Et kupp for selgeren uansett og han kom fra serbia eller italia.

Ja og var det nå tjuegods så ennå mer kudos til selgeren for da har han ikke engang hatt utlegg til klærne i utgangspunktet - altså ennå større netto.

Taperen er jo "onkel blå" uansett hva du måtte mene. Han kjøpte billig dyrt.
Og om han ikke var så grisk og klar for kupp så hadde han neppe brukt 5K på klær den dagen uansett.
Sitat av stukeren Vis innlegg
nja, kompissen min har jobba som onkel blå i 28 år, så han burde jo kunne detta, men men, får bruke det som er brukanas!
Vis hele sitatet...
Du påstår at den fyren som ble lurt trill rundt av det eldste trikset i boka, og som bestemte seg for å ty til vold når han innså at han var lurt faktisk har jobbet som politibetjent i nesten 30 år?

For et troll du er.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Du påstår at den fyren som ble lurt trill rundt av det eldste trikset i boka, og som bestemte seg for å ty til vold når han innså at han var lurt faktisk har jobbet som politibetjent i nesten 30 år?

For et troll du er.
Vis hele sitatet...
For og ikke legge til 120 i 50 sone
Det var nok fake spør du meg, men vi kan late som den var ekte.