Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2365
Jeg tenkte å kjøpe Office pakken da jeg ikke gidder det pirat greiene lengre. Men så ser det jo ut som om jeg ikke får en fysisk kopi. Så tenker lille meg at det finnes sikkert ett gratis alternativ som funker ok for enkle skriverier.

Spørsmålene da er.

1. Hva anbefaler dere
2. Kan de/det programmet lese exel filer?
3. Finnes det ett alternativ som funker sånn ca. som exel?
jamen yolo da.
luni's Avatar
OpenOffice.
Eller LibreOffice. (Mer eller mindre likt som OpenOffice) Husk at du uavhengig av hvem du velger vil få *.ODF (Open Document Format) som standardformat når du lagrer nye filer og selv må velge *.docx om du ønsker å lagre det som MS Office format. Både LibreOffice og OpenOffice kan opne og lagre filer i MS Office format.
Selv bruker jeg WPS Office og har ikke hatt noen problemer med den så lenge jeg har brukt den.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ble Open office mener jeg. Funker som fjell. Must have for ungdom på budsjett. osv.
Sitat av Triforce Vis innlegg
Ble Open office mener jeg. Funker som fjell. Must have for ungdom på budsjett. osv.
Vis hele sitatet...
Jeg ville også ha anbefalt LibreOffice. OpenOffice var bra en gang i tiden, men i den senere tid så har jeg og andre opplevd en del problemer med OpenOffice, riktig nok er det noen år siden. Da jeg gikk over til LibreOffice for 2-3 år siden, og ikkje brukt OO siden da. Men LibreOffice har jeg aldri hatt problemer med.

Sitat av suppesos Vis innlegg
Eller LibreOffice. (Mer eller mindre likt som OpenOffice) Husk at du uavhengig av hvem du velger vil få *.ODF (Open Document Format) som standardformat når du lagrer nye filer og selv må velge *.docx om du ønsker å lagre det som MS Office format. Både LibreOffice og OpenOffice kan opne og lagre filer i MS Office format.
Vis hele sitatet...
Open Office fungerer helt utmerket.

Har også regneark som Excel.

Ser ingen grunn til å bruke penger på Office til privat bruk.

Bedre å bruke pengene på noen
Google Docs fungerer også ypperlig for basic stuff.
Om du vil kjøpe det, så kan du kjøpe Office Home, som er en engangsbetaling (akkurat som i gamle dager), mens de nye versjonene tar betale per år. Office Home er derimot samme greia, bare med én installasjon.

Ellers anbefaler jeg Open Office. Fungerer knall for min del!

Er du forresten student? En hel rekke høyskoler og universiteter gir bort Office-pakke gratis til studentene sine! Sjekk ut nettsidene til skolen din før du bestiller noe i såfall