Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2256
Hei go folk!

Har aldri eid ett nettbrett men tenkte det kunne være en fin ting for å få variert litt når jeg bare surfer rundt og leser. Kul ting å ha når man reiser også.

Så lurer litt på hva dere anbefaler. Jeg har tenkt følgende.

1. bruker vennlig (Nokia?) Jeg er ikke gira på fikling og triksing
2. har svæær skjerm
3. Ikke fra Apple
4. 1080 minimum. er vel greit nok

5. Finnes det noen med mulighet til å fjernstyre den stasjonære? ala. spotify, film, annet. Det hadde vært nice!

Ah. Lenge siden jeg har vært her. Var ett godt gjensyn. Må liksom ha ett go to forum for PC prat.

Må vel ha ett pristak. Tror vi sier ca 5000,-

Og ingen rare merker. Som Kobo hva nå det er.
Sist endret av Triforce; 25. september 2014 kl. 18:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Samsung-nettbretta er noe jeg ville ha kikket på.
De er stort sett pålitelige og gode. Nexus er også et godt merke, om ikke bedre.

Anbefaler ikke noen bestemt type innen eksempelvis Samsung da du stort sett burde bli fornøyd, så velg en som passer med størrelse/vekt og pris for deg.

prisjakt.no bør sjekkes for å finne billigst mulig alternativ.

Du kan fint laste ned apper til Android for fjernstyring av Spotify og det meste annet.
Sist endret av Fuzzybossen; 25. september 2014 kl. 18:52.
Ville sjekket etter brukte Nexus 10 på finn.no. Vær obs på at Nexus 10 IKKE har 3G
tror at Telenor router dingsen her hjemme har både 5G og 3G.

Jeg er lysten på Nokiaen altså. Sitter på leser på den nå. Noen som kan noe om den? jeg vil helst ikke ha sync noe som helst. Vil finne den mappa og dra over selv. Jeg er litt gammeldags eller noe.

Skal såklart se på Nexus.
Sist endret av Triforce; 25. september 2014 kl. 19:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Eit raskt søk på Nokia + tablet resulterte i Lumia 2520? I så fall så er det en med Windows 8.1 RT, og det anbefales å sette seg inn i hva det betyr for deg som bruker. Det er IKKE en fullverdig Windows slik du kjenner det fra PC. http://www.idg.no/pcworld/article269384.ece
Klar over at det er noe som heter RT og at er en annen versjon som i praksis ikke deler en dritt med f.eks. vanlig win 8. Men artikkelen er gammel. Hva har skjedd siden da. Og pratet der handlet om specs, lite om manglene på andre områder. si som apps da som er den vanlige klagen.

Jeg er ingen avansert bruker. Hvis du tror det er noe jeg vil savne, hva er det i såfall.
Sist endret av Triforce; 25. september 2014 kl. 19:33.
Denne er kanskje ikke like stor som Nexus 10, men fortsatt verdt å ta en titt på.
http://www.sonymobile.com/no/product...ications/#tabs

Kan også nevnes at det kommer ny Nexus tablet(phablet?) om et par mnd. HTC skal lage Nexus 9. Den kommer med Android L og 64bit.
Har selv Samsung Tab S, Super fornøyd, God batteri tid og stor og god skjerm!
Fåen med og uten sim kort
Sony Xperia Z var pen den. Den er og 10" sammen med Nokia. Har begynt å stille vanskelige spørsmål mot Nokia.

btw. Fuck Dell.. de kaller den 11 også er den 10,8. Sony og Nokia har over 10" og kaller den 10"

Fuck Dell.. er det forstått?
Sist endret av Triforce; 25. september 2014 kl. 20:41.
https://www.komplett.no/nvidia-shiel...-8-32gb/819860

Nvidia Shield er det heftigste du får på markedet.... Verd å sjekkes ut =)
Sonyien virker å være av bra byggekvalitet.

remote control er ingen problem på Windows ser det ut til.
http://apps.microsoft.com/windows/en...e-fa5e0b05a480

Ikke bare bare å overføre filer på Nokia/tablets?
http://discussions.nokia.com/t5/Noki...2269333#M80137
Sist endret av Triforce; 26. september 2014 kl. 14:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ble Samsung ProNote tablet. 12.2"
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Triforce's Avatar
Trådstarter
Sikkert fint nettbrett dette. Jeg er vel ikke best egnet til å vurdere nettbrettet. Men Jaggu tror jeg det hadde blitt windows om jeg måtte velge på nytt. Er bare ikke imponert over android. Så hadde nok gitt windows en sjangse.
Anbefaler deg å få ny rom hvis du har samsung, har en samsung tab s og er helt full med bs man ikke trenger
Avventende
nudo's Avatar
Android og Windows suger, Apple er bra på intuitivitet, men kan virke litt lukket. Jeg venter selv på Ubuntu Touch.

2 Telefoner har blitt sluppet så langt. Meizu MX4 er den nyeste: https://www.youtube.com/watch?v=NCHqocYH7S8

Og hvem vil vel ha en Microsoft Surfjes? :-( ?

På Ubuntu Touch ser automatisk switch mellom Desktop og Tablet interface ut til å være gull.
Sist endret av nudo; 24. mai 2015 kl. 11:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Triforce Vis innlegg
Sikkert fint nettbrett dette. Jeg er vel ikke best egnet til å vurdere nettbrettet. Men Jaggu tror jeg det hadde blitt windows om jeg måtte velge på nytt. Er bare ikke imponert over android. Så hadde nok gitt windows en sjangse.
Vis hele sitatet...
Har en av de tidlige windowstablet utgavene selv. Jeg synes det er mye mer en pc med touch uten tastatur enn en tablet, men det er nok mye fordi app markedet ikke er så velutviklet ennå. Hadde windows phone8 også lenge, menigjen, app markedet. Fornøyd med tableten i seg selv, men jeg hadde heller kjøpt en liten portabel laptop for samme bruken.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av tvi016 Vis innlegg
Anbefaler deg å få ny rom hvis du har samsung, har en samsung tab s og er helt full med bs man ikke trenger
Vis hele sitatet...
Driver å ser på å formatere Samsungen nå. Ser dere mener jeg bør legge inn ting... på nytt. Hvor finner man stuff/link som jeg bør sjekke ut.

Starter med en factory reset nå. Så får vi se hva vi kan gjøre senere utifra hva dere flinke folk kan og har av tips.




Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Har en av de tidlige windowstablet utgavene selv. Jeg synes det er mye mer en pc med touch uten tastatur enn en tablet, men det er nok mye fordi app markedet ikke er så velutviklet ennå. Hadde windows phone8 også lenge, menigjen, app markedet. Fornøyd med tableten i seg selv, men jeg hadde heller kjøpt en liten portabel laptop for samme bruken.
Vis hele sitatet...
åh!
Mulig jeg begynner å bli gammel men jeg hater at jeg må lære meg alt på nytt med nye releases. Tester win 10 nå og er litt gretten på all skiten de har lagt inn. I like it lean and mean. Denne win 10 greia er så mørk og kjip. Prøver å finne tilbake til grå win 98 style..

Skal gå fort å se på, ikke noe annet betyr noe etter 2-3 dager..

Legger det inn så jeg finner det senere.
http://www.hardreset.info/devices/sa...epro-122-wifi/
Sist endret av Triforce; 30. november 2015 kl. 22:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.