Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2694
Hvordan er det mulig?

Mulig det er noen som jobber i Dagbladet som står bak

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/..._content=row-2
ja, det virker sånn at de er hacket,
var ikke akkurat ventet det jeg fikk lese når jeg åpnet artikkel tidligere istad før DB tok afære.
Fikk en tatt en skjermdump av siden da, men fikk aldri surret meg til å varsle de før noen andre gjorde det
keep to claims
KaiN's Avatar
Jeg er mer interessert å lese den artikkelen! Noen som screenshot å dele?

Sitat av RapTouR Vis innlegg
ja, det virker sånn at de er hacket,
var ikke akkurat ventet det jeg fikk lese når jeg åpnet artikkel tidligere istad før DB tok afære.
Fikk en tatt en skjermdump av siden da, men fikk aldri surret meg til å varsle de før noen andre gjorde det
Vis hele sitatet...
Share share
Sist endret av KaiN; 17. oktober 2019 kl. 20:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er vel rimelig å anta at dagbladet.no har bra sikkerhet. Så da er vel Dagbladet.no en "god skalp" . Ville man ikke da legge inn logo/navn på den/de som har gjort det. Men det som har kommet ut er at de endret en tekst på en artikkel. Sånn at det stod noe som "Erna er ikke imot pedofili, så lenge man ikke spruter sæd på barnet" ...

Med den teksten så kan det virke som ett barn ?

Noen som vet hvordan sikkerheten er for store mediehus i Norge ?
hele siden er i en jpg fil, bare zoom inn, så ikke så mye spennende enn bare grovt mot Erna
]
Det gjelder også

Dinside og Se og Hør

"Konsernsjef Dag B. Sørsdahl sier til VG at det som skjedde på nettavisen til Dagbladet, også skjedde på Se og Hør sine nettsider.

– For å være helt på den sikre siden har vi derfor tatt ned Dagbladet, Dinside og Se og Hør sine sider."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/..._content=row-2
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Siden de var så relativt kjapt tilbake vil jeg anta at det ikke er snakk om hull i softwaren deres. Det hadde nok tatt en god del tid å finne ut av, i så tilfelle. Det man sitter igjen med da er mest logisk enten en utro tjener som har hatt adgang til publiseringsløsningen(e) deres, evt. en utenforstående som på et eller annet vis har klart å være logget inn som en med slik adgang.
Sist endret av nso; 17. oktober 2019 kl. 22:22.
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/..._content=row-2

Visstnok en unggutt som gjorde det.
Vis hele sitatet...
Big Yikes. Håper han tenkte over konsekvensene først.