Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3733
Jeg har vært inne på Windows sitt forum og skrevet et innlegg der. Det var på engelsk. Jeg har fått et svar jeg ikke skjønner helt. Det er : Last opp WU.txt fil som er opprettet på skrivebordet
Jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det, og finner ikke denne filen som skal være opprettet på skrivebordet ? Jeg forsøkte på noe under Filutforsker men det var ikke riktig. Dessuten vet jeg ikke om det er på skrivebordet mitt eller eventuelt hvor ?
0. Kopier "Get-WindowsUpdateLog -LogPath $env:Userprofile\Desktop\WU.txt"
1. Trykk windows-knappen
2. Skriv "powershell"
3. Trykk enter
4. Trykk Ctrl+V
5. Trykk enter
6. Vent 10 min. Rekker en øl.
7. Last opp WU.txt som nå ligger på skrivebordet ditt, enten via Dropbox eller en luguber nettside

Edit: Stryk steg 6, jeg glemte å trykke enter.
Sist endret av Ozma; 28. mars 2017 kl. 20:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
86 0
Sitat av Ozma Vis innlegg
0. Kopier "Get-WindowsUpdateLog -LogPath $env:Userprofile\Desktop\WU.txt"
1. Trykk windows-knappen
2. Skriv "powershell"
3. Trykk enter
4. Trykk Ctrl+V
5. Trykk enter
6. Vent 10 min. Rekker en øl.
7. Last opp WU.txt som nå ligger på skrivebordet ditt, enten via Dropbox eller en luguber nettside

Edit: Stryk steg 6, jeg glemte å trykke enter.
Vis hele sitatet...
Jeg trykker på windows-knappen, men da kommer alle appene opp, og hva skal jeg gjøre da, det fins heller ikke noen powershell der ?
Sist endret av meitemark; 28. mars 2017 kl. 22:25. Grunn: quotefix
Bare skriv Powershell etter at du har trykket på windows-tasten på tastaturet ditt.
Sist endret av steili; 28. mars 2017 kl. 22:15.
Sitat av edso192451 Vis innlegg
Jeg trykker på windows-knappen, men da kommer alle appene opp, og hva skal jeg gjøre da, det fins heller ikke noen powershell der ?
Vis hele sitatet...
Hold inne windowstasten og trykk på "R", skriv inn powershell i boksen som kommer opp, trykk enter.
Trådstarter
86 0
Sitat av steili Vis innlegg
Bare skriv Powershell etter at du har trykket på windows-tasten på tastaturet ditt.
Vis hele sitatet...
WU ligger nå på skrivebordet mitt. Hvordan kan jeg laste den opp ? Jeg åpnet den og da kom det opp masse nesten samme linjer opp som : 2017.03.28 22.17.18.5703265 504 6888 DownloadManager Update {5625DA10-6680-46D9-BDF3-D7502FACB737}.200 is not allowed
og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre med det heller ?
Kjenner ikke Windows sitt forum men de har nok en "legg til fil" funksjon sammen med en post. Eller så har de en hyperlink funksjon som du kan bruke til å linke til filen via en nettadresse.
Eventuelt kan du bruke andre funksjoner i forumet som et kodevindu der du bare kopierer innholdet inn i.

Hva som står i filen er for feilsøking, og det er dette de ønsker å se.