Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  114 34928
Sitat av Alge Vis innlegg
Hadde uansett ikke snakket med dem på årevis bare av truslene de kom med. så kan dem sitte der og kanskje få tenkt seg litt om..

)
Vis hele sitatet...
Hadde du kuttet kontakt med foreldrene dine for å lære dem en "lekse"?Jeg tror det er bedre å sakte reparere forholdet mellom dere eller kutte helt kontakt.
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Bare en uskyldig plante? Opium stammer også bare fra en "uskyldig" plante. Bagatelliseringen av skadevirkninger som skyldes cannabis er en stor uting her på forumet. En burde har respekt for alle psykoaktive stoffer, for harmløse er de ikke. Dette inkluderer selvsagt også cannabis. Det finnes jo utallige tråde her om folk som har pådratt seg ganske store problemer som følge av cannabisbruk.

Vi er alle enige om at reaksjonen til ts sine foreldre er en feil måte å håndtere situasjonen på, men den er jo til en viss grad ganske forstårlig. En del av det å bli voksen er jo også å innse at andre mennesker har forskjellig bakgrunn og dermed også andre syn på ting.
Vis hele sitatet...

Det er ikke snakk om valmuer for det første, og får det andre så er det ingen som bagatellisere skadevirkninger av cannabis her i tråden så vidt jeg har fått med meg. Alt med måte, og er helt enig om at man må ha respekt for alle psykoaktive stoffer.
Når det er sagt så ser det ut som TS ikke er en missbruker i og med at han røket cannabis 20 ganger i sitt liv. Og cannabis har en langt mindre risikoprofil en de aller fleste andre psykoaktive stoffer

Sitat av Lounacy Vis innlegg
Hadde du kuttet kontakt med foreldrene dine for å lære dem en "lekse"?Jeg tror det er bedre å sakte reparere forholdet mellom dere eller kutte helt kontakt.
Vis hele sitatet...
De måtte kommet krypende til meg, jeg hadde ikke kommet krypende og bedt om unnskyldning ihvertfall
Sist endret av Alge; 4. september 2016 kl. 16:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde en kompis som var i en lignende situasjon, han gikk på nav og fikk bo på hotell en periode. han hadde ikke jobb da.. men håper det ordner seg
Sitat av Alge Vis innlegg
Det er ikke snakk om valmuer for det første, og får det andre så er det ingen som bagatellisere skadevirkninger av cannabis her i tråden så vidt jeg har fått med meg. Alt med måte, og er helt enig om at man må ha respekt for alle psykoaktive stoffer.
Når det er sagt så ser det ut som TS ikke er en missbruker i og med at han røket cannabis 20 ganger i sitt liv. Og cannabis har en langt mindre risikoprofil en de aller fleste andre psykoaktive stoffer



De måtte kommet krypende til meg, jeg hadde ikke kommet krypende og bedt om unnskyldning ihvertfall
Vis hele sitatet...
Ja, vi er vel egentlig enige der. Det var bare kommentaren "bare en uskyldig plante" som fikk meg til å reagere litt.

Når det gjelder hvordan ts skal opptre ovenfor sine foreldre er vi fortsatt uenige. Vil nesten ikke kalle å be en 20åring som tjener sine egne penger å flytte en utkastelse. Fristen er kort, men ellers finner jeg ikke noen store urimeligheter. Truslene om å henge ut ts på sosiale medier er helt bak mål, men i opphetede diskusjoner kan man komme til å si ting man egentlig ikke mener, eller komme med trusler man ikke har tenkt til å gjennomføre.
En negativ urinprøve i ny og ned burde jo motbevise alt.
@alge @ts Avmakt er vel den følelsen foreldrene dine sitter med. Avmakt fordi de ikke vet hvordan de skal forholde seg til realitetene. Din far har ikke vist noenting om dette så han føler seg selvsagt sviktet av både sin kone som holdt ting skjult og ført bak lyset av sin sønn som har drevet med fyrings. I en slik situasjon foreldrene er i så har de overreagert. Alle følelsene som har dukket opp og avmakten har ført til sinne og overreaksjon. Så de kaster sønnen ut.

Forsøk å se saken fra deres side også. Ja de har gått vel langt mtp tidsfrist og spesielt med truslene om å gå ut offentlig med dette. Og selvsagt er det langt over streken for foreldre å ringe arbeidsgiver. Noe de helt sikkert kjenner på allerede. Men avmakten er for stor, de vet fortsatt ikke hvordan de kan hjelpe og kanskje føler de at ved å la deg bo hjemme så bidrar de til å muliggjøre fyringen. Om du bodde for seg selv med alle de ekstra utgiftene det medfører inkl muligens bil for å komme til fra jobb så ville det sikkert vært lite cash igjen til å fyre. Så de rasjonaliserer sin avgjørelse. Likevel så er ikke det at du nå skal flytte ut en livskrise. Enhver 20 åring som ikke har spesielle behov bør bo for seg selv. Det er slik livet er.

Det jeg forsøker å få frem er at foreldrene dine gjør ikke dette fordi de hater deg, vil deg vondt eller fordi de vil ødelegge fremtiden din. De er plutselig i en ekstremsituasjon som spesielt din far aldri trodde han skulle oppleve. Foreldre er også bare helt vanlige folk. De sitter ikke med fasiten. Når noe uventet og "alvorlig" skjer så vet de at som foreldre så er det deres plikt å reagere og forsøke å begrense skadene gjøre noe framfor å bli apatisk. Reaksjonen er slik jeg ser det egentlig et uttrykk for hvor mye de faktisk bryr seg om deg. Tough love.

@odd pisseprøver kan være siste utvei, personlig så ville jeg fulgt entropi sine råd. Satt meg ned helt rolig og bedt om en samtale. Sett dere ned og ha god tid. Ta ansvar for dine valg, og innrøm det. Forklar at det hører fortiden til. Du må gjerne si at du skjønner at de reagerer, og at du skal flytte ut. Be om noe mer tid.

Når du da kommer for deg selv så forsøk å ha et voksent forhold til dine foreldre. Der dere er likemenn. Ikke forvent at det skal være mor som ringer for å spise middag sammen, eller som foreslår en tur i skogen med bålkos og kaffe en søndag. Det er slikt som vil bevise for dine foreldre at du er blitt en voksen kar. Dine handlinger fremover vil være det som bygger tillit. Og om du når du flytter for deg selv velger å røke så er det ikke noe mor og far skal bry seg særlig med. Det er ikke noe dere trenger å snakke om støtt eller noe som bør være et tema hver gang dere møtes.

I forhold til de som ber ts kutte kontakt o.l så vil jeg bare si at "two wrongs don't make a right" er et gammelt jungelordtak.
Sist endret av frtoretang; 4. september 2016 kl. 19:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
@frtoretang Det gjenstår å se hva som skjer etter de 5dagene. Har sagt en del ting i sinne og fortvilelsen som jeg ikke mener selv, men det gjennstår og se. Foreldrene har gått altfolangt allerede, men det kan tilgis om det ikke var annet enn tomme ord. Isåfall så har du ett poeng.

Si jeg hadde en sønn/datter som hadde et alvorlig rusproblem (noe som ts ikke har) så er det jo ganske så logisk for meg ihvertfall at det ikke hadde hjulpet han og sende han på gata og sabotere arbeid osv..
Det hadde jo blidt 10ganger værre. Hvordan skal det liksom hjelpe? Og av erfaring så er det fort for at man får en ganske "gi faen" tanke gang å kanskje ruser seg mer når man er blidt brutt ned og er langt nede som TS absolutt blir av denne situasjonen og imøtekommende heten han får fra sine foreldre
Sist endret av Alge; 4. september 2016 kl. 20:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Veldig mange her påstår det er på tide å flytte ut når man er 20 år og har jobb. Selv forstår jeg virkelig ikke regnestykket. Det er ikke mange 20 åringer som har nok penger oppspart til egen leilighet. Har aldri hatt den tankegangen at man bør flytte ut så fort det finnes en liten sjangse. Viss man for eksempel bare har råd til å leie noe så er det veldig vanskelig å komme videre økonomisk i livet.
Sitat av Slakteren Vis innlegg
Veldig mange her påstår det er på tide å flytte ut når man er 20 år og har jobb. Selv forstår jeg virkelig ikke regnestykket. Det er ikke mange 20 åringer som har nok penger oppspart til egen leilighet. Har aldri hatt den tankegangen at man bør flytte ut så fort det finnes en liten sjangse. Viss man for eksempel bare har råd til å leie noe så er det veldig vanskelig å komme videre økonomisk i livet.
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på hvor man legger lista. Man kan ikke regne med å flytte rett inn i samme boforhold som bardomshjemmet, men går man gradene i standard så er det fullt mulig å leve et selvstendig voksenliv fra man faktisk er voksen. Jeg tror i alle fall det er sunt både for personlig utvikling og forholdet til familien.
Sitat av Slakteren Vis innlegg
Veldig mange her påstår det er på tide å flytte ut når man er 20 år og har jobb. Selv forstår jeg virkelig ikke regnestykket. Det er ikke mange 20 åringer som har nok penger oppspart til egen leilighet. Har aldri hatt den tankegangen at man bør flytte ut så fort det finnes en liten sjangse. Viss man for eksempel bare har råd til å leie noe så er det veldig vanskelig å komme videre økonomisk i livet.
Vis hele sitatet...

Men halloen. En kan da ikke forvente å skulle flytte rett fra gutterommet og direkte inn i sin egen leilighet? Ja noen pappagutter kan kanskje gjøre det, og flott det for dem. Men den virkelige verden for folk flest er ikke slik. De første årene når en bor for seg selv så er med lave krav til standard og størrelse og de fleste bor smått, trangt, gjerne i en halvveis sliten hybelleilighet slik at de kan spare mest mulig penger for å en dag ha nok oppsparte midler til å kjøpe eget.

Forstår det slik at ts er i 70% stilling og ikke betaler for seg hjemme, likevel har han ikke oppsparte midler. Det viser jo litt av realiteten for ts. Han har ikke gjort bare smarte valg, og fortsetter han å bo og snylte på mor og far så vil han kanskje fortsette å ta dårlige valg.

Nei det er bedre å møte verden å få en realitetsorientering slik at en skjønner hvordan man disponerer sine penger og faktisk klarer å legge noe til side. De første årene må man regne med å leve på en dårligere standard enn man er vant med fra gutterommet hjemme. Billige middager, strøm, husleie og forsikringer må prioriteres før fest, fornøyelser og moro. Slik er verden.
Leit at folk, spesielt sine egne foreldre, reagerer slik.. Men jeg tror du bare skal la de få henge deg ut for familie og venner. Jeg kunne ikke brydd meg mer. Andre familie og venner må jo reagere på at de kaster deg ut og reagerer sånn som de gjør! Og mest sannsynlig ta din side, hvis ikke er de like ille som foreldrene dine.
Men har du funnet et sted å "bo"? Du kan få bo hos oss (nære Hamar).
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Slakteren Vis innlegg
Veldig mange her påstår det er på tide å flytte ut når man er 20 år og har jobb. Selv forstår jeg virkelig ikke regnestykket. Det er ikke mange 20 åringer som har nok penger oppspart til egen leilighet. Har aldri hatt den tankegangen at man bør flytte ut så fort det finnes en liten sjangse. Viss man for eksempel bare har råd til å leie noe så er det veldig vanskelig å komme videre økonomisk i livet.
Vis hele sitatet...
Nå aner jeg ikke hvor du har det bildet fra men det er totalt feil.
Ingen har råd til å kjøpe leilighet selv rett fra redet, har de det så er det vel foreldrene som har hjulpet med kapitalen, evt arv fra olde/besteforeldre.

De jeg kjenner som eier leilighet i dag har leid i starten og spart opp for så å kjøpe. Har selv leid i 11 år nå og har enda ikke kjøpt, sparing holder vi på med begge.

Over til saken: Det er veldig mange tenåringsfølelser ute å går, vi skal ikke totalt ignorere de, men ta det fra en som har vært litt i samme løype: Foreldrene dine vil deg det beste (det finner kjipe foreldre, men med tanke på hvor engasjert faren din ble så mener jeg han er oppriktig glad i deg og vil deg ditt beste, selv om "kjærligheten" synes å være utrykt på total feil måte)

Jeg mener entropi er inne på noe her, en total underkastelse og urinprøvekontrakt er kanskje noe faren din vil presse deg til. For han er ikke en idiot (såvidt jeg vet) og skjønner selv at 5 dager er et temmelig heftig ultimatum. Klart, om trusselen er reel så vil dokumentering av dette til NAV være en god idè om du skulle bli kastet ut på gaten.

Jeg ville sterkt revurdere sofaen til (røyke)kompisen din, foreldrene dine trenger ikke å vite at det er der du bor? Forklar situasjonen til kompisen din og sørg for at det ikke kommer ut at du bor der om du er nervøs for at foreldrene dine skal henge deg ut på sosiale medier.
Selv om skaden skjer har du i det minste ditt på det rette juridisk, jeg ville rolig og redelig sagt til foreldrene dine at du skjønner at de er skuffet men en slik uthengig er faktisk ulovlig i Norge og det vil anmeldes.

§ 390. Med bøter eller fengsel inntil 3 måneder straffes den som krenker privatlivets fred ved å gi offentlig meddelelse om personlige eller huslige forhold.

§§ 250 og 254 får tilsvarende anvendelse.

Er forseelsen forøvet i trykt skrift, kan inndragning besluttes i samsvar med § 38.

Offentlig påtale finner bare sted når det begjæres av fornærmede og finnes påkrevet av almene hensyn.
0 Endret ved lover 10 mars 1939 nr. 1, 12 des 1958 nr. 1, 23 mars 1973 nr. 17.
Vis hele sitatet...
Kilde.

Forøvrig, hold deg voksen og ha en grei tone når det gjelder kommunikasjon, klart kan jeg skjønne at du ikke akkurat liker foreldrene dine nå, men ting endrer seg i livet. Hvem vet, kanskje etterhvert klarer du å få faren din til å innse at cannabis ikke er så farlig som noen tror, men hold deg god for slike krangler nå:
Faren din vil se på det som du nekter å irrettesettes av ham, og liten vilje fra din side å følge hans regler i hans hus, det vil gjøre vondt værre.
Ta en slik samtale senere, når du ikke er avhengig av foreldrene dine og står på egne ben, så de kan se du har denne meningen men fremdeles tar vare på deg selv og ting går bra.

Se på det slik:
Foreldre sitter på endel annen livserfaring enn deg, livet kan være hardt og kjipt og da synes de selvfølgelig at deres gutt skal ha det beste utgangspunktet for å takle slike situasjoner.
Å ruse seg på alternative rusmidler, uansett hvor sjeldent, er noe de ikke vil du skal gjøre fordi du ikke vet hva livet går ut på enda.

Dette er i hvertfall mine to cents...
Sitat av olle95 Vis innlegg
I dag spurte jeg igjen både min far og mor, om de var seriøse. De svarte at jeg hadde tre dager på meg. Hvis jeg ikke greide dette ville de skrive at sønnen deres er hasjmisbruker på sine facebook-profiler, og informere alle venner av familien (og slekt) + arbeidsgiveren min.
Vis hele sitatet...
Kom deg langt faen unna foreldrene dine. De har noe som kalles for "psykopati". Ditsj dem for alltid. Dette er farlige mennesker. Hvilke foreldre ville skrive på Facebook at deres egen sønn røyker hasj og fortelle det til arbeidsgiver? Jo, psykopater. Gi dem fingern og start et nytt liv, langt unna dem. Skift etternavn og aldri ta kontakt med dem igjen. Disse foreldrene dine (no offence) er veldig syke mennesker, og du må komme deg videre, uten dem. De vil totalt ødelegge livet ditt hvis du fortsetter å ha kontakt med foreldrene dine.

Ja, det er jævli trist at du skulle ha slike foreldre, men ingen av oss får velge hvilke foreldre vi får. Bare kom deg langt faen unna disse syke menneskene og begynn ditt eget liv!

Sitat av nso Vis innlegg
Det er mange i tråden her som henger seg opp i at hasj ikke er like farlig som alkohol, at foreldrene er urimelige og lignende.
Det spiller ingen rolle. Det er foreldrenes hus, og hvis de ikke ønsker å ha noe i sitt hus så er det dem som har siste ord. TS er voksen, og foreldrene har full til å kaste ham ut av hvilken grunn de ønsker.

De ønsker tydeligvis ikke narkotika av noe slag i sitt hus. Å drive å skulle argumentere seg tilbake på deres godside er feil strategi. TS har to valg. Det ene er å rette seg etter deres krav og det andre er å ta konsekvensene av å ikke rette seg.

Å trekke konklusjoner som at foreldrene ikke er noe å tape fordi dem er urimelige er det som virkelig er urimelig.

At dette er en kjip situasjon er ikke noe jeg ønsker å argumentere mot, men prøv å innse at den er kjip for alle involverte og ikke kun TS.

TS: Jeg håper du har fått noen tips her som kan hjelpe deg i situasjonen din, og lykke til.
Vis hele sitatet...
Her er det snakk om en 20 år gammel ung mann skal bli hengt ut på Facebook for bruk av narkotika av hans egne foreldre. Samt ringe arbeidsgiveren. De er på vei å ødelegge livet hans. Hvis du ikke ser feilen her, så les på nytt. Det er selvsagt greit at foreldre kan forby bruk eller oppbevaring av narkotika i deres eget hjem, men å få uthengt sin egen sønn på FACEBOOK som om han var en narkoman og ta kontakt med arbeidsgiveren, slik at han kanskje mister jobben og inntekten sin. Synes du det er rett av foreldrene hans? Uthengt sønnen sin på Facebook og tilkalle arbeidsgiveren, slik at han blir uten jobb når han blir kastet ut. Og de begge blåste opp hele bruket av hasjen. Han røykte en sjelden gang, men foreldrene hans blåser det opp som om sønnen deres var totalt narkoman, og dette skal de spre utover Facebook og til arbeidsgiveren. Hvilke foreldre gjør noe sånt?

Dette er psykopater og TS bør komme seg vekk fort som faen.

Altså jeg er en ung mann i midten av 20 årene. Begge foreldrene mine vet omtrent alt jeg gjør, men de går ikke rundt på bygda, på Facebook eller til politiet selv om problemene, når de vet de har en sønn som er rus-avhengig. De tyster ikke en gang på de jeg henger sammen med. De er såpass klok at hvis jeg eller mine kompiser/dealere blir tystet på, så havner jeg i mye trøbbel, selv om begge foreldrene mine ikke er særlig glad i at jeg ruser meg. Noen øl og hasj går greit, men alt annet er ikke akseptert. Men det er ikke slik at de truer med å gå til politiet, prate med arbeidsgiver eller kaste meg ut. De vet det er et PROBLEM jeg har, og alle foreldre burde støtte sine barn, uansett hvor gammel de er. Trusler og slikt går bare feil-veien.
Sist endret av Mexxy; 5. september 2016 kl. 11:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Kom deg langt faen unna foreldrene dine. De har noe som kalles for "psykopati". Ditsj dem for alltid. Dette er farlige mennesker. Hvilke foreldre ville skrive på Facebook at deres egen sønn røyker hasj og fortelle det til arbeidsgiver? Jo, psykopater. Gi dem fingern og start et nytt liv, langt unna dem. Skift etternavn og aldri ta kontakt med dem igjen. Disse foreldrene dine (no offence) er veldig syke mennesker, og du må komme deg videre, uten dem. De vil totalt ødelegge livet ditt hvis du fortsetter å ha kontakt med foreldrene dine.
Vis hele sitatet...
Brutalt mann. Her drar du opp psykopati som en årsak til reaksjonen. Det er høyst usannsynlig. Dette er en reaksjon basert på frykt og et trangt syn på verden. Psykopater føler ikke frykt. Ha litt empati da og sett deg i foreldrene sine sko.
Røyka sist gang for 8 mnd. siden. Har spilt med åpne kort. Blir beskyldt for at han er narkoman (8 mnd siden sist inntak). 5 dager på skaffe bosted. Ringe til arbeidsgiver??? Fortelle familie at han er narkoman. Tatt en blås av til er noe helt annet.

Ser den at de ikke vil ha slikt i sitt hus, men det får da være måte på kappe handa av sin egen sønn.

Er det rart man føler seg urettferdig behandlet.
Faren, som kan være så ignorant i dine øyne som du bare vil, ser på hasj som et farlig, destruktivt og bedritent narkotikum.
All den følelsen av harme, svik og bedragelse som TS føler er ganske sikkert akkurat det samme som faren også føler på.
Nekter å gå med på å kalle ham psykopat pga en dårlig gjennomtenkt overreaksjon i et øyeblikk fullt av sterke følelser da det ikke er noen som helst tegn på at han vært en jævlig far tidligere.
Snakk om overreaksjon ja.
Sitat av Potetmix Vis innlegg
Brutalt mann. Her drar du opp psykopati som en årsak til reaksjonen. Det er høyst usannsynlig. Dette er en reaksjon basert på frykt og et trangt syn på verden. Psykopater føler ikke frykt. Ha litt empati da og sett deg i foreldrene sine sko.
Vis hele sitatet...
Jeg har ofte satt meg i mine egne foreldre sine spor, og jeg har gjennomgått VELDIG mye. Men det hadde aldri falt meg inn at mine egne foreldre skulle hive meg ut fra livet deres eller spre rykter at deres egen sønn er narkoman på Facebook og til arbeidsgiver. Hvilke normale mennesker gjør sånt? Jeg bare svarer på det TS skriver, og hvis det er 100% sant det han skriver, så har han foreldre med skikkelige issues.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Jeg tror du bommer hardt her Mexxy. Å begynne å kalle foreldrene hans psykopater, at han skal "ditsje dem for alltid", skifte etternavn, foreldrene er syke mennesker, livet hans vil bli ødelagt hvis han fortsetter å ha kontakt med dem.. what the flying fuck fuck? Haha.. hinsides. Du overreagerer jo som en tulling.

Greit nok at de overreagerer her, og sier ting de med grei sannsynlighet ikke mener. Hvem har ikke gjort det en eller flere ganger? I kampens hete lirer man av seg masse skit basert på sterke følelser som oppstår der og da..

Ganske snedig hvor lik min situasjon dette var. Jeg ble også tatt i å røyke hasj når jeg var rundt 20 år. Mor som gråt, en far som trøstet. Ble bedt om å flytte ut snarest. "Bare" fordi jeg hadde røyka hasj. Men det er noe med den kunnskapen de sitter med, som stammer fra en annen tid enn den vi har i dag. Og med det utgangspunktet kan det komme reaksjoner som vi ikke skjønner en dritt av, men som egentlig er naturlig med tanke på hva de sitter med. De blir redde, sinte, skuffet, føler avmakt, og ikke minst en hel del irrasjonelle tanker rundt omkring cannabis. Mest av alt er de redde for deg. Og denne mixen kan det bli litt fyrverkeri av.

Uansett, det roet seg ned med tiden. Jeg flyttet ut, og hadde et greit forhold til mine foreldre tross det som hadde skjedd. La følelsene dems roe ned litt, så vil dem nok se klarere om en stund. Forhåpentligvis. Noen trenger dager, uker.. kanskje måneder. Men du bør prøve å be om mere tid slik at du kan finne deg en plass å bo. Må du ut med en gang, og ikke klarer å finne noe selv, be om hjelp fra NAV.
Det kan være flere grunner til at du ikke kan bo hjemme, hvis foreldrene har liten leilighet selv og dere må dele på 1 bad går det jo ikke an å leve slik når en er voksen.

Det er vel bare å kontakte NAV og fortelle at du er i en vanskelig situasjon og ikke har tak over hodet fra en viss dag. Kommunen har vel boplikt for innbyggerne sine, kan umulig være slik at du må bo i telt. Du skal ikke ta det som et nederlag å oppsøke NAV og be om å slippe å sove ute i skogen.

Når jeg var student ble jeg en gang truet av en annen leieboer jeg delte hus med, og måtte flytte ut på timen. Fordelen var at jeg ikke hadde så mange eiendeler, og student bolig formidlingen fant nytt sted omgående.

Det finnes jo og krise sentre for både menn og kvinner, er jo personer som blir kastet ut på dagen av samboeren som må finne seg nytt sted.

Eiendelene dine kan du jo pakke pent ned i esker, og så henter du de senere.
Sitat av aricz Vis innlegg
Jeg ble også tatt i å røyke hasj når jeg var rundt 20 år. Mor som gråt, en far som trøstet. Ble bedt om å flytte ut snarest.
Vis hele sitatet...
At foreldre kaster ut sitt eget barn på gaten når de tror han har blitt narkoman er feil på så ufattelig mange måter, uansett hvordan du vrir og vender på det. Om barnet deres faktisk er narkoman gjør jo dette bare alt mye verre, potensielt dødelig mye verre. Det har med generelle grunnprinsipp å gjøre at man ikke skal kaste ut de som "sliter med livet".
Sitat av aricz Vis innlegg
Jeg tror du bommer hardt her Mexxy. Å begynne å kalle foreldrene hans psykopater, at han skal "ditsje dem for alltid", skifte etternavn, foreldrene er syke mennesker, livet hans vil bli ødelagt hvis han fortsetter å ha kontakt med dem.. what the flying fuck fuck? Haha.. hinsides. Du overreagerer jo som en tulling.
Vis hele sitatet...
Han skriver at foreldrene hans vil skrive at han er narkoman på Facebook og til hans arbeidsgiver, selv om det var snakk om noen få gangen han har røykt hasj. Hva er så jævla vanskelig å forstå at det foreldrene hans tenker å gjøre er noe det galeste man kan gjøre ovenfor sin egen sønn eller datter? Det er jo klare tegn på psykopati når de truer med å totalt ødelegge livet hans, både arbeidskarrière og sitt eget rykte.

De ville nok bare ha noe å bruke for kaste ut sønnen deres. Å gi sine egne barn ultimatum om enten å flytte ut iløpet av 5 dager, eller bli uthengt som narkoman på Facebook og til arbeidsgiver bare pga litt hasj er et godt tegn på enten at foreldrene er syke eller bare vil bli kvitt ham.

Både min mor og far er veldig imot rus, inkludert alkohol, men de sprer ikke rykter om meg, gir meg ikke ultimatum, kutter ikke meg vekk fra livene deres, osv. Og jeg har virkelig vært på kjøret. TS har røykt litt hasj, jeg har endt opp i LAR, men likevel behandler foreldrene mine meg som om de faktisk bryr seg.

Unnskyld hvis jeg reagerer for hardt her, men disse folka må være helt skrudd hvis de faktisk tenker å gi sønnen 5 dager på å flytte ut eller bli uthengt som narkoman og samtidig miste jobben. Er det kun jeg som ser galskapen? Jeg har ingen perfekt familie, langt ifra, men ingen er så skada at de kunne gjort noe slik mot sine egne barn eller andre nære.
Sist endret av Mexxy; 6. september 2016 kl. 07:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå er det faktisk bare snakk pm trussler, og facebook er nor jeg ser på som mindre viktig tull.
Noe kidsa bryr seg om. Har ingen problemer med å tro at enda eldre folk ser på det som noe man kan bruke som litt leverage.
"Oppfør deg ellers tar jeg lekene dine" type ting.

Og i samme stil så sier du flere ganger ting som "bare litt hasj" eller "han røyka bare litt av og til".
Forstår du virkelig ikke at for enkelte er nulltoleranse nøyaktig det?
Å "bafe røyke litt uskyldig hasj" er for TS's foreldre det samme som å skyte skitten meth.
De føler at TS er godt på kjøret og får panikk av det, og tenker vel ikke helt klart da.

At dine foreldre er så støttende er flott det - men når du sier at du likevel har vært tungt på kjøret så støtter du jo faktisk bare opp under at den innstillinga ihvertfall ikke har funket. At TS's foreldre vil prøve ei hardere linje får være opp til dem.
Foreldreansvar kommer ikke med en fasit og de veit nok ikke hva de driver med noe mer enn andre folk.
Igjen, de har vært helt ok foreldre i 20 år - men du skal brenne dem på bålet for én litr gjennomtenkt reaksjon.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
y0! Tror det bør roes litt ned her. Dette er snakk om en dude som er blitt bedt om å flytte ut i løpet av 5 dager. Han har såvidt røyka tjall. Dette er ikke livsfarlig. Han er ikke narkoman. Virker ikke som TS sliter betydelig. Galt å be noen som bryter reglene i heimen, om å pelle seg ut? Nopes..

Mexxy, du forteller at du er litt hardt ut og kjører. Det er en vesentlig forskjell å hive ut en som såvidt har røyka, i motsetning til en rusmisbruker som ruser seg på hardere drugs hver dag. Da kan man kanskje begynne å tenke om hvorvidt det er lurt å kaste ut barnet sitt eller ikke. Men hvor mange druggies kjenner dere ikke som har blitt bedt om å flytte til helvete ut etter flere års rus, folk ut og inn dørene til alle døgnets tider, politi, stjeling etc. Tror dette er et vanskelig valg for foreldre flest. Kontrollen de har ved å ha ham hjemme, eller hive han ut for og få litt mere fred i hjemmet. Jeg vet av mange der dette har skjedd. Så jeg henger ikke med på at foreldrene til han dette skjer med, er så forbanna sinnsykt. Det skjedde jo til og med meg back in the days. Uskyldig helgerøyking i hjemmet, og det ble baluba når dem først fant ut. Det roet seg ned.

Truslene om å si fra på FB, arbeidsgiver etc. Jo, det er å gå over streken. Helt enig. Men dette er skit sagt i kampens hete. Hvis dem fortsatt mener dette, og kommer til å gjøre det. Vel, kjipt. Og jævlig idiotisk. Men man trenger ikke være psykopat, ondskapsfull og sinnsyk for å utføre en idiotisk handling.

Blir spennende å høre hva som skjer med TS. Kanskje det hele roer seg ned og han fortsatt bo hjemme på visse betingelser. Ingen er tjent med å ødelegge familiære forhold komplett pga. litt hasjrøyking. Forhåpentligvis synker denne tanken og lander okidok oppi hodene til foreldrene.
Mexxy:

Jeg er enig i at det er helt galskap. Det er en skammelig og ulogisk måte å behandle egne barn på. Man kan godt si at reaksjonen du nevner ville være å svare med samme mynt.

Men av interesse i bevare et forhold senere i livet, og om man ikke ser på dem som veldig opplyste mennesker, men kanskje feilinformerte bekymrede foreldre som av en eller annen grunn tror at de gjør det beste for sønnen sin, så går det an å ikke svare med samme mynt også. Det kan hende det er mye annet de har gjort og ofret for sønnen sin gjennom livet som kanskje kan være formidlende nok til at man prøver en litt mer diplomatisk approach. Eller i det minste mindre ekstrem enn deres.

Det er jo mulig at dette med facebook ikke var noe de virkelig hadde tenkt å gjennom med, men noe som ble sagt i en opphetet diskusjon, for om det ikke var saken så er det jo rett og slett bare for jævlig. Kanskje det kan være greit å la tvilen komme dem til gode inntil videre..
Sist endret av Picard; 6. september 2016 kl. 07:57.
Jeg ser flere skriver at foreldrene kunne ha reagert i sjokk eller panikk, og bare kommet med tomme trusler. Men TS skriver at selv at det har gått to dager og foreldrene hans sier han har tre dager igjen. De har altså hatt to netter til å tenke over det de har sagt og truet sønnen sin med. Jeg vil bare TS sitt beste. Og at det skjer ofte at foreldre kaster ut barna og skjemmer de ut foran andre folk rettferdiggjør ikke det TS foreldre har truet ham med hvis han ikke flytter. Greit nok at han brøyt en regel i foreldrenes hus, men det går an å se mellom fingrene, og hvis ikke, så kunne han ihvertfall fått mer enn bare 5 dager på seg. Ingen klarer å flytte på 5 dager uten en masse stress. Kanskje han må ta til takke med en liten hybel eller et hotellrom.

Man flytter ikke bare helt impulsivt. Det er noe som må planlegges. TS er i en jævli situasjon pga foreldrene hans ikke vil ha en sjanse. Har de noe oppe i hodet, så må de forstå at han trenger mer enn bare 5 dager på å flytte ut, eller komme med trusler som kan ødelegge både arbeidslivet og ryktet hans.

Og det var en som nevnte at Facebook bare er useriøst og for kids; ja, Facebook er noe jævla useriøst mannsjit hele greia, men det er det største nettstedet der man kan legge ut rykter om andre folk. Voksne folk sitter like mye bak skjermen på Facebook akkurat som unge mennesker.
Sist endret av Mexxy; 6. september 2016 kl. 09:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
For å spille djevelens advokat: Det å bli kastet ut kan være en sårende følelse, men det kan også være med på å gjøre personen mer voksen. Man står på egne ben, må ta ansvar. Og jeg skjønner klart, Mexxy, at er personen langt nok nede, vil en utkastelse gjøre vondt verre, men for de fleste oppegående folk er det et wake-up-call der de innser de må ta ansvar. Litt motgang gjør de fleste sterkere.

Ærlig talt har jeg kjent flere folk som har hatt godt av å kjenne litt på realiteten ved å måtte stå på egne ben. Man kan ikke bli dullet med hele livet.
Jeg håper TS finner seg en hybel/bolig straks eller har gode venner som han kan bo midlertidig til han finner en plass å bo.

Å gi sine egne barn 5 dager på å komme seg ut av det hjemmet de har kanskje bodd hele sitt liv og komme med trusler som kan skade ryktet og arbeidskarrièren. Det er galt, og sånne mennesker er gale. Vi får håpe på det beste for TS sin del og gi ham råd. Når det er slik at man ikke blir godtatt av sine foreldre, så er det bare å komme seg vekk.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
For å spille djevelens advokat: Det å bli kastet ut kan være en sårende følelse, men det kan også være med på å gjøre personen mer voksen. Man står på egne ben, må ta ansvar. Og jeg skjønner klart, Mexxy, at er personen langt nok nede, vil en utkastelse gjøre vondt verre, men for de fleste oppegående folk er det et wake-up-call der de innser de må ta ansvar. Litt motgang gjør de fleste sterkere.

Ærlig talt har jeg kjent flere folk som har hatt godt av å kjenne litt på realiteten ved å måtte stå på egne ben. Man kan ikke bli dullet med hele livet.
Vis hele sitatet...
Det er ikke selve utkastelsen jeg reagerer mest på, det er hvordan det blir gjort. De gir ham bare 5 dager og truer med å gå rundt til arbeidsgiver og skrive på Facebook at han er narkoman.
Sist endret av Mexxy; 6. september 2016 kl. 09:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Det er ikke selve utkastelsen jeg reagerer mest på, det er hvordan det blir gjort. De gir ham bare 5 dager og truer med å gå rundt til arbeidsgiver og skrive på Facebook at han er narkoman.
Vis hele sitatet...
Det er helt klart, 5 dager er unaturlig lite og uthengingen er direkte ulovlig, dette sier jeg helt klart fra i mitt første innlegg i tråden.
Men livet handler ikke om øye-for-øye og man kan vinne mye på å være den som tar det med ro og oppfører seg ordentlig i en slik konflikt. Noen ganger må du la folk få bare være så sint de vil, de roer seg nok og vil kanskje også sette pris på at du ikke oppførte deg like idiotisk som dem.
Sitat av aricz
Han har såvidt røyka tjall. Dette er ikke livsfarlig. Han er ikke narkoman. Virker ikke som TS sliter betydelig. Galt å be noen som bryter reglene i heimen, om å pelle seg ut? Nopes..
Vis hele sitatet...
Du har jo direkte motsatt syn på hasj enn foreldrene til TS. De kaster ham ut på helt andre grunnlag enn å bryte en regel i heimen, de kaster ham ut fordi de tror han er en hardbarket narkoman. Det er en stor forskjell. Om TS sliter eller ikke er likegyldig når vi ikke vet det, vi kan like greit gå ut fra at han sliter, det er ikke noe man finner ut med å lese hvordan en skriver.

Sitat av aricz
Det er en vesentlig forskjell å hive ut en som såvidt har røyka, i motsetning til en rusmisbruker som ruser seg på hardere drugs hver dag. Da kan man kanskje begynne å tenke om hvorvidt det er lurt å kaste ut barnet sitt eller ikke.
Vis hele sitatet...
Det er jo sistnevnte foreldrene hans tror han driver med ut fra TS sin egen forklaring. Hadde de kastet ham ut kun for å røyke "kun litt hasj" som du sier hadde saken vært litt annerledes, men det er som sagt ikke derfor de kaster ham ut og truer med å offentlig henge ham ut samt si fra til arbeidsgiveren.

Sitat av aricz
Men hvor mange druggies kjenner dere ikke som har blitt bedt om å flytte til helvete ut etter flere års rus, folk ut og inn dørene til alle døgnets tider, politi, stjeling etc. Tror dette er et vanskelig valg for foreldre flest. Kontrollen de har ved å ha ham hjemme, eller hive han ut for og få litt mere fred i hjemmet. Jeg vet av mange der dette har skjedd.
Vis hele sitatet...
Nå snakker vi ikke om andre druggies og mafia, vi snakker om en som har røyket hasj tjue ganger i sitt liv, sist for 8mnd. siden.

Sitat av aricz
Men man trenger ikke være psykopat, ondskapsfull og sinnsyk for å utføre en idiotisk handling.
Vis hele sitatet...
Hvor langt går den grensen?

Sitat av Neptunia
Nå er det faktisk bare snakk pm trussler, og facebook er nor jeg ser på som mindre viktig tull.
Noe kidsa bryr seg om. Har ingen problemer med å tro at enda eldre folk ser på det som noe man kan bruke som litt leverage.
Vis hele sitatet...
Kjenner du foreldrene hans og har du fått bekreftet fra dem at de bare brukte dette som et argument for å få frem et poeng? Tviler. At du ser på Facebook som mindre viktig tull får være din greie, de fleste av oss ser på Facebook som en av de største og ledende portalene for å sosialisere seg og danne nye bekjentskaper. Pdd. er det mange eldre, ikke minst like mange voksne som kids som bruker Facebook, og det er svært få som langer ut om andre sine demoner der inne akkurat av den grunnen. Det blir massiv sosial krenkelse når typ. 1k mennesker ser hva du skriver, om ikke mange flere.

Sitat av Neptunia
"Oppfør deg ellers tar jeg lekene dine" type ting.
Vis hele sitatet...
Mer som "Oppfør deg ellers gjør jeg hva jeg kan for å ødelegge for deg".

Sitat av Neptunia
Og i samme stil så sier du flere ganger ting som "bare litt hasj" eller "han røyka bare litt av og til". Forstår du virkelig ikke at for enkelte er nulltoleranse nøyaktig det? Å "bafe røyke litt uskyldig hasj" er for TS's foreldre det samme som å skyte skitten meth. De føler at TS er godt på kjøret og får panikk av det, og tenker vel ikke helt klart da.
Vis hele sitatet...
Og det mener du uskyldiggjør at de kaster ham ut på gaten og truer med å la alle de de kjenner få vite om det, fordi de har nulltoleranse for det? Ikke kom med "De kaster ham ikke ut, de gir ham jo fem dager", det er en utrolig kort tidsfrist å få på å pakket alt man eier og finne seg en plass å bo. Jeg har aldri rukket det om jeg hadde vært i jobb samtidig, slik som TS sier han er. At de har nulltoleranse for hasjrøyking betyr ikke at de skal gjøre livet jævlig for ham, det finnes langt mer humane måter å ta tak i saken på. At du mener det er greit at foreldrene til TS kaster ham ut fordi han er på kjøret er for meg helt absurd. I det store bildet har TS "Bare røyket litt hasj", LITT vell og merke, og at foreldrene tar det så langt når de tror han er så på kjøret er forkastelig, da burde de heller høre hva han har å si for å så lese seg litt opp på tema slik som alle andre oppegående personer ville ha gjort før de ødelegger forholdet til sine nærmeste. Det er ikke kun Mexxy som sier TS røyker bare litt hasj, se lengre opp i quotingen min så ser du fort at de som stiller seg på din side sier det óg.

Sitat av Neptunia
At dine foreldre er så støttende er flott det - men når du sier at du likevel har vært tungt på kjøret så støtter du jo faktisk bare opp under at den innstillinga i hvert fall ikke har funket.
Vis hele sitatet...
Når du sier at det ikke funker, mener du da at det ikke har vært forebyggende for et verre utfall, i verste fall dødelig overdose av å føle seg ensom? Det du sier der går imot all logikk, du mener at en narkoman klarer seg bedre uten noen støtte fra sine nærmeste.

Sitat av Neptunia
At TS's foreldre vil prøve ei hardere linje får være opp til dem.
Vis hele sitatet...
At TS ev. velger å kutte ut all kontakt med sine foreldre får også være opp til ham, på lik måte at det får være opp til Mexxy å mene at oppførselen til foreldrene til TS minner om psykopati, noe jeg sier meg enig med (Så fremst at de mener det de har sagt, noe ingen ting tyder på at de ikke gjør).

Sitat av Neptunia
Foreldreansvar kommer ikke med en fasit og de veit nok ikke hva de driver med noe mer enn andre folk.,,
Vis hele sitatet...
Som du sier så er ikke foreldreansvar noe som kommer med en fasit, derfor tenker jeg at det kan være greit å påpeke når de gjør noe galt. Riv ruskende galt.

Sitat av Neptunia
Igjen, de har vært helt ok foreldre i 20 år - men du skal brenne dem på bålet for én litr gjennomtenkt reaksjon
Vis hele sitatet...
Igjen snakker du om foreldrene til TS som om du kjenner de, hvordan vet du hvor gode foreldre de har vært før dette? Hitler var sikkert en hyggelig fyr han også, så å brenne han på bålet for et lite gjennomtenkt verdenssyn blir vell også feil? Eller?
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Faren, som kan være så ignorant i dine øyne som du bare vil, ser på hasj som et farlig, destruktivt og bedritent narkotikum.
All den følelsen av harme, svik og bedragelse som TS føler er ganske sikkert akkurat det samme som faren også føler på.
Nekter å gå med på å kalle ham psykopat pga en dårlig gjennomtenkt overreaksjon i et øyeblikk fullt av sterke følelser da det ikke er noen som helst tegn på at han vært en jævlig far tidligere.
Snakk om overreaksjon ja.
Vis hele sitatet...
Det er ikke en overreaksjon når foreldrene til TS har hatt flere netter på seg til å tenke over hva de har sagt og truet sønnen sin med, og utifra hva TS skriver, så har de enda ikke skiftet mening og vil fremdeles ha han ut av huset på alt for kort tid og holder enda på truslene. Kan forstå at ting man ikke mener kan bli sagt i en krangel, det har skjedd mellom meg og venner og/eller familie, men normalt sett går det over etter en dag, men ikke dette tilfellet til TS, dessverre.

TS sine foreldre har satt foten ned og vil ha sønnen ut av huset på under en uke, ellers skulle de få uthengt sønnen på Facebook og koble inn arbeidsgiveren hans. Greit nok at han må ut, men å direkte skjemme ham ut offentlig og kanskje sørge for at han blir arbeidsledig i det han må flytte ut er jo helt forferdelig.
Sist endret av Mexxy; 6. september 2016 kl. 10:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Soppvandreren, så ditt problem med dette er fordi foreldrene hans tror han er hardbarket narkoman, og av den grunn kaster han ut? Fordi man ikke skal kaste ut hardbarkete narkomane? Jeg tror det må til en liten realitycheck her. Jeg har til tider hengt i et ganske tungt miljø opp gjennom årene. Og jeg skal love deg at mange av de mest utsatte rusmisbrukerne jeg kjente ble kasta ut av heimen sin, grunnet det jeg nevnte i en post over her. Dette er jo en av de vanskelige valgene foreldre av tunge rusmisbrukere må ta. Hvor lenge skal de la han sitte på gutterommet og føkke opp husfreden og det som er. Ja, han har tydeligvis et problem. Men hjelper det noe særlig å la han bare fortsette som før? Hjelper det å kaste han ut? Det jeg vil frem til med dette er at om man bryter en regel, er føkka, er narkis, whatever.. så er det da ikke ukjent at foreldre kaster ut vedkommende. Høres jo ut som dere blir regelrett sjokkert over å høre noe slikt.

Nå er det jo slik at TS IKKE er narkoman. Han har røyka hasj noen få ganger. Du sier foreldrene hans ser på han som en hardbarket narkoman? Hvor står det? Jeg ser ord som hasjnarkoman, og hobbynarkoman. Men det er litt mildere enn hardbarket narkoman. Hva om faren rett og slett har nulltoleranse når det kommer til narkotika. Hva er så galt med å kaste ut sønnen sin av den grunn? Joda, for oss med litt mere erfaring innenfor dette vil jo vi synes dette er fryktelig smalt. Men en regel er blitt brudt. Faren aksepterer ikke det, og sønnen blir bedt om å flytte ut. Jeg klarer ikke å se at dette er tegn på psykopati, at man er sinnsyk.. eller ondskapsfull. Du spør meg om hvor grensen går. Spør hvem som helst og svarene vil variere. Når jeg leste innlegget til TS første gang var det ikke ord som falt meg inn. Overreaksjon, ja. Psykopat, nei. Jeg kan ikke sitte her og si at foreldrene IKKE er psykopater. Jeg ser bare veldig lite tegn til det. Jeg ser ut i fra det jeg selv har erfart, både meg selv, og de rundt meg. Dette er mere normalt enn det dere virker til å tro.

Jeg er uenig i foreldrenes reaksjon, men jeg klarer å forstå det.
Hei TS.

Jeg skal ikke synse så mye men bare prøve å kanskje komme med et forslag på en strategi.
For det første så er de uansett ditt kjøtt og blod, dvs. at jeg tror ikke løpet er helt kjørt ennå. Jeg tror faktisk at det er fortsatt mer tid å kjøpe, noe jeg har fått inntrykk av at det er det du trenger.
Jeg forstår din side av ditt sak, men det betyr veldig lite i denne sammenheng. Misforstå meg rett, men alt det her har skjedd under deres tak med deres prinsipper. Det er neppe noe du kan forandre på, deres livssyn, eller forklare for at de skal forstå.
Neste steg som kan kanskje hjelpe til med å reparere det her, for å kjøpe mer tid, er å erkjenne at du vet du har brudd evt. deres form for "livssyn", eller hva enn de mener du har gjort feil(evt. beklage for det).
Etter å ha gjort det, legge frem en ærlig sak av at du faktisk trenger mer tid for å flytte ut, og gjøre en lovnad om at du skal følge de reglene som er satt, under den tida du faktisk trenger for å flytte ut.

Lykke til.
Hvis du prøver å opplyse dem om cannabis, vise til studier etc vil de bare bli mer forbanna. Med mindre foreldra dine er noe ustabile har jeg vansker for å tro at posten din er sann for å være ærlig. At de skal skrive at du røyker hasj på facebook er helt idiotisk, ikke bare driter de ut sin egen sønn, men de driter ut seg selv da det er tross alt de som har oppdratt deg. I tillegg kan det få konsekvenser for deg i arbeidslivet.

Hvis de ikke er ustabile og crazy virker det mer som at de bløffer. Kanskje dette er et forsøk på å skremme deg bort fra hasjen.
Pensjonert Skaper
Dersom du ender på telt: Det er mange plasser i Oslo-området man kan leie lagringsplass. På den måten kan du få satt bort verdisakene dine (TVen osv.) og møbler slik at du slipper å bekymre deg for at du må dra det med deg over alt. En kamerat gjorde det når han skulle reise noen mnd og ikke ville betale for leilighet mens han var på reisefot. Trenger du bil for å flytte tingene så sjekk nabobil.no.

Pakk en midlertidig sekk med deg og ta teltet med ut i skauen. Skal du bli boende noen dager er det greit å huske på at man bør være 500m fra bebyggelse og det kan være kjekt å ha grunneiers tillatelse, selv om allemannsretten gjelder (seeiendom.no er god for å finne grunneier). Finn deg en svømmehal eller lignende hvor du kan dusje.

Etter hvert finner du deg nok et rimelig krypinn, men 4000,- er nok ikke noe å begynne med isåfall.

Dersom du fremover sliter med å få endene til å møtes etter at du har funnet deg en plass å bo, er det jo bare å stikke innom NAV og høre om de kan hjelpe på noen måte. Men det kan jo som kjent være omtrendt like sikkert som å spille lotto.
Sitat av Demokrit Vis innlegg
Skal du bli boende noen dager er det greit å huske på at man bør være 500m fra bebyggelse og det kan være kjekt å ha grunneiers tillatelse, selv om allemannsretten gjelder (seeiendom.no er god for å finne grunneier). Finn deg en svømmehal eller lignende hvor du kan dusje.
Vis hele sitatet...
Allemannsretten gjelder kun for to dager, du skal være kun 150m fra bebyggele, sålenge dette ikke forstyrrer. Innsyn, støy eller at de har direkte utsikt.. Greit å gjemme seg litt.

Høres ut som en tung periode, men dump prisen på tv, Xbox og andre ting du ikke trenger i telt.. Så bor du i telt til du har mulighet økonomisk å leie deg noe mer passende.
Det meste som blir gjort av foreldrene er ulovelig.
Henge han ut i det åpne som Dodecha nevner, og snoke på telefonen til noen som er over 18 er også ulovelig.
Er det ikke noen lov på at man ikke kan kaste ut noen på så kort varsel også? Eller gjelder det kunn for en som leier med kontrakt osv..?

Det sier litt om forelldrene bare det, at de snoker rundt på telefonen hans.
Blir morsomt om cannabis skulle bli lovelig en gang og all info om det kommer i skolebøkene. Da kan dem klø seg i hue å få tenkt seg litt om. Men fra det jeg leser virker det som de er av den typen som kommer til å fornekte all den faktaen uansett.
Etter all diskusjon så hadde det vært helt supert med en uppdate fra TS om de var seriøse eller ikke.
Jeg har ikke ord. Forhåpentligvis vil foreldrene dine en dag komme med hatten i hånden og innse hvor destruktive deres handlinger på den tiden var. Det er jo bare et spørsmål om tid før samfunnet blir mer opplyst om cannabis. Det jeg ville anbefalt deg er å skrive et langt utdypende skriv om din skuffelse og på hvilke punkter deres handlinger er irrasjonelle. Sørg for at du fremstår som reflektert, noe jeg forstår det som du ikke vil ha noe problem med. Legg det i postkassa på den femte dagen og kutt kontakt. En kort film du kan vise dem hvis dere sitter sammen igjen er jo denne; https://www.youtube.com/watch?v=ao8L-0nSYzg. Den handler om avhengighet generelt.
Sitat av aricz Vis innlegg
Soppvandreren, så ditt problem med dette er fordi foreldrene hans tror han er hardbarket narkoman, og av den grunn kaster han ut? Fordi man ikke skal kaste ut hardbarkete narkomane?
Vis hele sitatet...
That pretty much sums it up, men du tar ikke med truslene om å både ødelegge for ham sosialt og innenfor jobblivet. Dette blir snakkis blant ledelsen i bedriften og det kan fort spre seg til bekjente av ledelsen. Ja, det er helt vanlig at ledere snakker veldig usensurert om sine ansatte seg imellom. Hasj er enda ikke sosialt akseptert på de fleste plasser, så at TS ender opp venneløs er det store sjanser for om dette kommer ut på Facebook, samt resten av familien får fordommer og TS blir tvungen til å oppsøke kriminelle miljøer for å kunne sosialisere seg i person. Det er ikke normalt å behandle noen som åpenbart sliter (Altså, foreldrene tror jo at han er narkis) slik, de som sliter trenger støtte og hjelp fra sine venner og nærmeste, de trenger ikke å bli kastet ut av bopel'et sitt, bli fryst ut og rakket ned på.

Sitat av aricz Vis innlegg
Jeg tror det må til en liten realitycheck her.
Vis hele sitatet...
Det er ikke første gangen jeg leser dette i denne tråden. Gjerne kom med litt mer relevante innspill, ev. gå litt inn i deg selv og spør om din måte å se verden på er den ene rette og sanne.

Sitat av aricz Vis innlegg
Jeg har til tider hengt i et ganske tungt miljø opp gjennom årene. Og jeg skal love deg at mange av de mest utsatte rusmisbrukerne jeg kjente ble kasta ut av heimen sin, grunnet det jeg nevnte i en post over her.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det er vits i engang å begynne å ramse opp alle triste skjebnene og tomme blikkene jeg har vært rundt og hvorfor de endte opp der de er/var (Merk var da foreldrenes reaksjon kan føre til tyngre stoffer og større brukerdoser), det er ikke det vi snakker om, dog jeg ser du prøver å dra inn andre personer og situasjoner flere ganger.

Sitat av aricz Vis innlegg
Hvor lenge skal de la han sitte på gutterommet og føkke opp husfreden og det som er.
Vis hele sitatet...
Okei, og hva er det du snakker om? Sist jeg sjekket er TS et forbilde av en sønn om man ser ut fra at han har røyket hasj tjue ganger. Vet ikke hvor du får fra at han får besøk av narkiser hele døgnets timer, problemer med politiet og at han stjeler. Du prøver å argumentere med fakta som du selv sitter og dikter opp. TS har ikke gjort hverken av de påstandene du kommer med. Hold deg til hva vi vet, ikke hva du selv tror.

Sitat av aricz Vis innlegg
Ja, han har tydeligvis et problem. Men hjelper det noe særlig å la han bare fortsette som før?
Vis hele sitatet...
Nei.

Sitat av aricz Vis innlegg
Hjelper det å kaste han ut?
Vis hele sitatet...
Nei, merk hva TS selv sier;
Sitat av olle95
Føler meg som søppel akkurat nå, og er svært langt nede.
Vis hele sitatet...
Sitat av aricz Vis innlegg
Det jeg vil frem til med dette er at om man bryter en regel, er føkka, er narkis, whatever.. så er det da ikke ukjent at foreldre kaster ut vedkommende. Høres jo ut som dere blir regelrett sjokkert over å høre noe slikt.
Vis hele sitatet...
Vi (Jeg) blir ikke sjokkert over at han bare blir kastet ut, det er måten han blir kastet ut på sammen med hva foreldrene tror om han (Som sagt ørten ganger tror de jo han er narkis med problemer som du selv sier) og hva de truer med å gjøre; Ødelegge livet hans på en måte som tvinger ham til å flytte til en ny by og måtte starte livet på nytt. Hadde min sønn, mitt evige barn, mitt kjøtt og blod vært fucka, blitt narkis eller 'whatever' ville jeg støttet ham og gjort alt i min makt for å få ham ut av helvetet. Det siste jeg hadde gjort er alt det TS sine foreldre gjør, er i ferd med å gjøre og har tenkt å gjøre.

Sitat av aricz Vis innlegg
Nå er det jo slik at TS IKKE er narkoman. Han har røyka hasj noen få ganger.
Vis hele sitatet...
Endelig tilbake til TS' situasjon.

Sitat av aricz Vis innlegg
Du sier foreldrene hans ser på han som en hardbarket narkoman? Hvor står det? Jeg ser ord som hasjnarkoman, og hobbynarkoman. Men det er litt mildere enn hardbarket narkoman.
Vis hele sitatet...
Tar på meg at jeg brukte ett litt hardere ord enn nødvendig der. Skal holde meg til narkis selv om alle narkis-henvendelser ikke har rot i virkeligheten.

Sitat av aricz Vis innlegg
Hva om faren rett og slett har nulltoleranse når det kommer til narkotika. Hva er så galt med å kaste ut sønnen sin av den grunn?
Vis hele sitatet...
Mener du at dette uskyldiggjør hans handlinger og svært truende trusler? Jeg gjentar nok en gang TS;
Sitat av olle95
Kastet meg ut av livet sitt. Gitt meg opp når jeg selv har vært på mitt verste. Nektet å stå opp for meg når jeg trengte det som mest.
Vis hele sitatet...
Sitat av aricz Vis innlegg
Men en regel er blitt brudt. Faren aksepterer ikke det, og sønnen blir bedt om å flytte ut. Jeg klarer ikke å se at dette er tegn på psykopati, at man er sinnsyk.. eller ondskapsfull.
Vis hele sitatet...
Du må se situasjonen og truslene i sin helhet, ikke bare heng deg opp i at han kun blir sendt på dør.

Sitat av aricz Vis innlegg
Du spør meg om hvor grensen går. Spør hvem som helst og svarene vil variere.
Vis hele sitatet...
Da ber jeg deg vennlig om å ikke bruke argumenter som er personlige.

Sitat av aricz Vis innlegg
Overreaksjon, ja. Psykopat, nei. Jeg kan ikke sitte her og si at foreldrene IKKE er psykopater. Jeg ser bare veldig lite tegn til det. Jeg ser ut i fra det jeg selv har erfart, både meg selv, og de rundt meg. Dette er mere normalt enn det dere virker til å tro.
Vis hele sitatet...
Med andre ord så er den ubetydelige brøkdelen av en statistikk du og dine venner utgjør kontra resten av verden et godt grunnlag for å kunne irettesette alle andre sin situasjon som har med narkotika, eller som jeg selv ville valgt å ordlegge meg; som har med røyking av hasj - å gjøre? Snakk om å ta en realitetssjekk

Sitat av aricz Vis innlegg
Jeg er uenig i foreldrenes reaksjon, men jeg klarer å forstå det.
Vis hele sitatet...
Det får du selv stå for, jeg er tvert imot helt uenig i at det er forståelig å utsette sin egen sønn for alt det her - og da henger jeg meg ikke bare opp i at han blir bedt om å forlate redet.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Jeg burde lært meg å quote. Here goes.

Jeg har sagt flere ganger at jeg mener foreldrenes trusler er å gå over grensen. Men klarer du å se at ting blir sagt feil i kampens hete? Jeg er fullstendig klar over hvor mye jævelskap man kan lire av seg hvis følelsene buldrer innvendig. Jada.. det har gått flere dager, folk er sta. Hvis de faktisk virkeliggjør truslene sine, jaja. Da kan vi begynne å snakke om det ene og det andre. For det er total skivebom i mine øyne.

Realitycheck. Selvfølgelig kan den kjøres tilbake på meg. Tar dem støtt og stadig slik at jeg forhåpentligvis ikke havner for langt utpå kanten og forblir der. Jeg prøvde å forklare hvorfor jeg smekka inn den der. Fordi det virker som om at du ikke er klar over at det er fuckups og narkiser som blir kasta på dør fra hjemmene sine. Hør nu litt.

For meg virker det slik. Hvis TS faktisk var en hardbarka narkoman, og foreldrene fant ut at han var en hardbarka narkoman. Hvis foreldre hadde kastet han ut av den grunn, ville du da slengt rundt deg med ord som psykopat, ondskapsfull etc? Det var det eneste jeg ville med det avsnittet. Og prøvde å normalisere handlingen der foreldre kaster ut rusmisbrukere. Jeg ser også du tror jeg bruker mitt minimale datasett som noe å støtte meg på for at det skulle være en universiell lov. Haha.. nei, det kan godt hende jeg har vært gjennom en freakaccident av dimensjoner med tanke på at jeg har vært venner med tyngre rusmisbrukere, og sett de blitt kastet ut av hjemmene sine. Kanskje er det meget sjeldent dette skjer. Hva er din erfaring med dette? Grunnen til at jeg drar inn dette er at det virker som at det er dette som er problemet ditt. Foreldrene tror han er narkis, og av den grunn blir han kastet ut. Misforstår jeg? Og har jeg det, se bort i fra dette, slipper vi å kaste bort tid på det.

Det med gutterommet var et eksempel på en virkelig fuckup som faktisk bare sitter der og driver dank. Hadde ikke noe med TS å gjøre. Så det var bare en ren misforståelse. Som sagt flere ganger, jeg prøvde å komme på eksempler der det faktisk kan være naturlig å kaste ut en rusmisbruker fra hjemmet sitt.

Og til slutt, du er uenig i at man kan forstå hvordan folk handler som dem gjør? Selv om du ikke ville gjort slik, går det jo an å forstå til en viss grad hvorfor noen reagerer slik de gjør. Dette handler om menneskeforståelse. Selvfølgelig, kan hende jeg misforstår hele driten her og bommer totalt. Men jeg tror jeg kan se hvordan foreldre kan reagere på denne måten. Det er faktisk ikke langt unna slik mine foreldre reagerte når de tok meg i tidlig 20-årene. Det skjedde også ved at noen leste meldinger fra mobilen min. Men hos de var det ikke at de trodde jeg var hardbarka narkis. De trodde nok det var verre enn hva det egentlig var, ja. Men det endte med at de ikke aksepterte at jeg røyka hasj så lenge jeg bodde hjemme. Og jeg ser ikke problemet med at de ba meg finne en plass å flytte. Nå var det ikke snakk om "#%"#"!!" UT PÅ 5 DAGER!!" og heller ingen trusler om å si i fra til resten av familien min. Det gikk litt roligere for seg. At noen kan reagere som TS' foreldre ser jeg ikke på som hinsides. Det er nok av konservative hjem her i verden.

Vi får se hva som skjer med TS. Jeg håper foreldrene får roet seg ned og sett situasjonen i et litt annet lys når de sterkeste følelsene har landet.
Sitat av aricz Vis innlegg
Men klarer du å se at ting blir sagt feil i kampens hete?
Vis hele sitatet...
Det kan så være, men så langt jeg kan se er ikke noe sagt "feil" så langt, da foreldrene ifølge TS fremdeles står på sitt, både med utkastelse og trusler om sosial ut-henging. Det hadde vært artig for debattens skyld å se hva som hadde skjedd om han ikke flytter ut innen fristen, men det fraråder jeg TS å gjøre da det kan ende med at foreldrene gjør aksjon ut av truslene, noe som vil være utrolig kjedelig for ham.

Sitat av aricz Vis innlegg
Jeg er fullstendig klar over hvor mye jævelskap man kan lire av seg hvis følelsene buldrer innvendig. Jada.. det har gått flere dager, folk er sta. Hvis de faktisk virkeliggjør truslene sine, jaja. Da kan vi begynne å snakke om det ene og det andre.
Vis hele sitatet...
Da TS selv tror at foreldrene mener alvor (Sikkert ikke uten grunn?) resulterer dette i at han flytter ut før fristen og vi aldri finner ut om truslene er ekte eller ikke. Derfor blir det umulig å snakke om det ene og det andre når den tid aldri kommer. Å mene at TS skal overse alle truslene til foreldrene fullstendig syns jeg er utrolig ignorant, og kan være lett for deg å si ettersom det ikke er du som står igjen uten jobb, venner og nær familie. Du må ikke glemme hvor mye som står på spill for TS om foreldrene faktisk ER psykopater og mener det de sier. Better safe than sorry heter det vell.

Sitat av aricz Vis innlegg
Fordi det virker som om at du ikke er klar over at det er fuckups og narkiser som blir kasta på dør fra hjemmene sine.
Vis hele sitatet...
Det er som sagt ikke bare at han blir kastet på dør det er snakk om her. Les hva jeg skrev i mitt forrige innlegg.

Sitat av aricz Vis innlegg
Hvis TS faktisk var en hardbarka narkoman, og foreldrene fant ut at han var en hardbarka narkoman. Hvis foreldre hadde kastet han ut av den grunn, ville du da slengt rundt deg med ord som psykopat, ondskapsfull etc?
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hvorfor du alltid skal sammenligne med andre situasjoner når det er TS' situasjon vi snakker om. Om TS kun var en hardbarket narkis (Noe vi tidligere ble enige om at han ikke er) så hadde det vært på sin plass å be han finne seg en egen plass å bo, dette er det flere grunner til. Om man tar situasjonen til TS og det faktum at han er så langt unna en narkis som du får det så ja, da syns jeg det både er ondskapsfullt og psykopatisk gjort å sende ham på dør når han trenger familien sin mest. Du er flink til å unngå å se det store bildet å kun holde deg til at han ble kastet ut for å røyke hasj for 8mnd. siden.

Sitat av aricz Vis innlegg
nei, det kan godt hende jeg har vært gjennom en freakaccident av dimensjoner med tanke på at jeg har vært venner med tyngre rusmisbrukere, og sett de blitt kastet ut av hjemmene sine. Kanskje er det meget sjeldent dette skjer. Hva er din erfaring med dette?
Vis hele sitatet...
Min erfaring er at tyngre rusmisbrukere ikke blir kastet ut av hjemmet sitt som første resurs uten så mye som en prat med de personene som naturlig nok skal ville deg ditt aller beste.

Min erfaring blant venner som har endt opp som narkomane er at narkotika-bruken har eskalert gradvis over tid til et punkt hvor de ikke klarer å skjule det for familien lengre. De har da gått gjennom mange diskusjoner, mye krangling, prøv på å få dem på avrusing, låse dem inne på rommet sitt i dagevis for å få dem rene (Gjerne kall det u-humanetisk og psykopatisk, men det er iallefall langt unna ondskapsfullt) og mange mange andre alternativer før de selv innser at de må flytte ut for å kunne ruse seg i fred og ro. Jeg har aldri, og jeg gjentar ALDRI, opplevd at foreldrene har forverret livet deres med å ringe politi, henge dem ut sosialt, få dem sparket fra jobben sin eller kastet dem ut på gaten. Og dette er folk som er oppegående psykisk uten noen form for motstand i hverdagen (Noen mer enn andre selvsagt) utenom å måtte dra for å kjøpe knark.
Jeg har aldri opplevd at noen har blitt truet av sine egne foreldre samt kastet ut på gaten etter de har sett en mld. på mobilen om å komme å fyre seg en joint eller kjenne lukten av knark på rommet. Foreldrene til TS har aldri tatt ham på fersk gjerning i å røyke hjemme engang, for alt vi vet satt TS og mekket innendørs kun for å ta med seg en joner ut mens han gikk seg en tur og nøt den. Kanskje TS vil utdype denne situasjonen bedre for oss.

Sitat av aricz Vis innlegg
Grunnen til at jeg drar inn dette er at det virker som at det er dette som er problemet ditt. Foreldrene tror han er narkis, og av den grunn blir han kastet ut. Misforstår jeg? Og har jeg det, se bort i fra dette, slipper vi å kaste bort tid på det.
Vis hele sitatet...
Ja du misforstår, som sagt handler det ikke om at han kun blir kastet ut, kun for å være narkis.

Sitat av aricz Vis innlegg
Og til slutt, du er uenig i at man kan forstå hvordan folk handler som dem gjør? Selv om du ikke ville gjort slik, går det jo an å forstå til en viss grad hvorfor noen reagerer slik de gjør. Dette handler om menneskeforståelse.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår at de ikke vil ha noe av dette i huset deres, men om TS har forståelse for dette og godtar det ser jeg ikke noen grunn til å kaste ham ut uten noe mer om og mén, altså uten grunn med andre ord. Ikke glem at det er 8mnd. siden TS sist røyket, og å bli kastet ut for noe han gjorde for så lenge siden syns jeg blir feil. Jeg ble ikke kastet ut fra huset mitt når foreldrene mine fikk vite at jeg banket en dude for to år siden lell om det var nulltoleranse for vold der til gards, på samme måte som du ikke får gjennomgå for alle røverhistoriene du i ettertid har fortalt til dine foreldre at du har gjort. Det er slik ting fungerer, du blir som oftest ikke straffet for ting du gjorde for lenge siden (Nå snakker vi ikke om drap eller andre alvorlige handlinger). Når foreldrene attpåtil vet at TS sliter psykisk for tiden mtp. avsluttet forhold og mye styr på jobb, syns jeg det bekker mer mot en forkastelig måte å behandle sønnen sin på.

Det virker som at du kun henger deg opp i at han blir kastet ut for å ha blitt tatt på fersken i å røyke hasj inne hos dem, men det er jo faktisk ikke det som har skjedd.

Sitat av aricz Vis innlegg
At noen kan reagere som TS' foreldre ser jeg ikke på som hinsides.
Vis hele sitatet...
Det er derfor vi diskuterer dette, fordi det tydeligvis er flere her som sier seg uenig i ditt synspunkt på samme måte som andre er uenige i mitt =)

Du nevner menneskeforståelse, det er nok foreldrene til TS som burde få i seg en solid brukerdose av dette.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Hoi. Jeg har ikke sagt at han skal overse truslene. Men å ta de med en liten klype salt. Forstår også at man ikke skal utfordre skjebnen. Hvis de er sta på det hele, bør TS ta kontakt med NAV asap og han vil få tak over hodet.

Jeg har vært hos kompiser der foreldre har ringt politi for flere grunner. Makkabuler kan knitre hinsides. Man blir rimelig rådløs etter hvert som årene går og den samme shaiten skjer om og om igjen. Ingen vil vel egentlig slenge politi på sine egne barn, men.. man når vel en eller annen grense. Uansett, jeg tror vi er ferdig med den diskusjonen. Det hele ble en stor misforståelse. Jeg trodde du ikke forstod at slike ting kunne skje, men tydeligvis gjør du jo det.

Jeg ble bedt om å flytte fordi en av mine foreldre leste en melding der det kom klart frem at jeg røyka hasj. Du har nå 2 eksempler på det. Det som derimot ikke skjedde hos meg var trusler. Det ble endel reaksjoner der som jeg ikke forstod den gang, men forstår godt nå. De ble bare redde for meg. Basert på den kunnskapen de satt med om cannabis, som er 50-talls grompropaganda.. STOFF! Uansett, det gikk aldri til det punktet at jeg fikk f.eks bare 5 dager på meg, eller at de skulle si i fra til familie, arbeidsgiver osv. Jeg ble bedt om å flytte. That's it.. tough love? :P

Ja, riktig.. hele 8 måneder siden. Det forteller meg enda mere at dette var en overreaksjon til de grader. Som sagt, ikke utfordre skjebnen, kontakt NAV, og ta det fra der.

Men det jeg ville frem til først og fremst var det jeg posta første gang her i tråden. Jeg syntes Mexxy tok av. Kanskje jeg tok litt for mye av med normaliseringen av det som hadde skjedd. Samt prøvde å forstå hvorfor TS' foreldre reagerte som de gjorde, basert på det jeg har erfart til nå i livet. Ingen tvil om at dette er overdrevet. Men om det kommer av at de er psykopater, sinnsyke og ondskapsfulle. Det er der skiten setter seg fast hardt hos meg. Jeg kan ikke si at de IKKE er det, dere kan vel heller ikke si at dem er det. Jeg mener dette er innenfor rimelighetens grenser (tøyer den kanskje). Folk sier mye dritt når masse følelser er innabords. Og noen foreldre er spesielt sta da de ikke vil vise barna sine at de tar feil, eller ikke klarer å kontrollere følelsene sine. Kan ta litt tid å mykne opp. Og mangel på kunnskap kan føre til mye rart. Det har tydeligvis skjedd her.

Sier *poff* her jeg, så får vi bare kose oss med "enig om at vi er uenig". Håper på oppdatering fra TS.
Slutte med hasj? 8 mnd siden sist inntak. Hva med en urinprøve som viser at du er rein.

Litt sært være narkoman med rene prøver.
Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Slutte med hasj? 8 mnd siden sist inntak. Hva med en urinprøve som viser at du er rein.

Litt sært være narkoman med rene prøver.
Vis hele sitatet...
Er enig med deg at dette ville vært en god løsning, men det virker ikke som TS sine foreldre klarer å høre på argumentene og hva enn han prøver å si til dem. Virker som tankesettet til foreldrene hans går i at om en først har prøvd noe som er klassifisert som narkotika så er en narkoman resten av livet.
Er synd at det skal være sånn.
Beskrivelsen av ts sine foreldre minner mer om god gammeldags moralisme enn psykopati. Hadde de faktisk vært psykopater hadde de ikke hatt noen følelsesmessig reaksjon på hasjbruken i det hele tatt. De ville kanskje latet som, og i så tilfelle kanskje krevd husleie eller gitt han en form for bøter for å tjene på det selv. Kan ikke se at de tjener noe særlig på å kaste han ut, dog det med å true om sosiale sanksjoner er en smule sadistisk.

En psykopat kan minne om en person som har sterke meninger og følelser, men det er bare et skalkeskjul for å få gevinst i form av sympati eller skremme vedkommende til å gi dem noe.
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Igjen snakker du om foreldrene til TS som om du kjenner de, hvordan vet du hvor gode foreldre de har vært før dette? Hitler var sikkert en hyggelig fyr han også, så å brenne han på bålet for et lite gjennomtenkt verdenssyn blir vell også feil? Eller?
Vis hele sitatet...
Hadde tenkt å svare deg, men når jeg ser slike argumenter så blir det bare for dumt.

Jeg baserer den antakelsen på at TS ikke nevner noe i det hele tatt om et dårlig forhold til sine foreldre, og vil heller si at det at han bor hjemme og har trivdes godt med det til nå tyder på at det ikke akkurat har vært krig.

Du, derimot, sammenligner folk med Hitler basert på én krangel.
Og ja - de er fortsatt sure etter 2-3 dager. Noen folk er langsure og sta. Det gjør dem ikke onde.
Jeg hadde en lang telefonsamtale med sjefen min, om at jeg trengte to dager på å flytte ut og samle tankene mine.
Forklarte om bruddet med kjæresten min, og foreldrene som ville ha meg ut (uten å nevne grunnen)

Vi ble enige om at jeg skulle få fri på mandag og halvert arbeidsdag på tirsdag. I dag har jeg vært for fullt tilbake i jobb igjen.

Har tømt rommet mitt for alt, og det står kun kommode og seng igjen. Har lagt ut en del eiendeler på nettet til salgs og fått solgt tven for 2500 kr.
Leide et lager for 1800 kr i måneden som akkurat var nok til å huse gjenstander/sofa, sofastol, bord osv. Regner med å få solgt alt for et par tusenlapper, slik at jeg går i pluss. Fikk hjelp fra sjefen min (veldig takknemlig) med å låne en kassebil ut dagen på mandag, og jeg fikk flyttet alt til lagerrommet.

Etter å ha kommet krypende til bestekompisen min, ble jeg tatt godt i mot, og fått beskjed om at jeg kan låne sofaen så lenge jeg vil. Forstår godt at dette er noe "alle" sier for å være greie, men jeg har gitt han beskjed om at det vil bli max 2 uker.
Dette skal jeg ikke fortelle til hverken mor eller far, da konsekvensene kan bli store.

Problemet er at han bor ca. 1 kilometer unna der foreldrene mine bor. Har allerede prestert å møte moren min på lokalbutikken, og kan fortelle om samtalen vi hadde:
Hun lurte på om jeg hadde funnet tak over hodet. Svarte at jeg hadde greid det, men at jeg ikke ønsket å fortelle henne hvor. Fortalte henne at jeg trengte tid for meg selv, og at jeg ville bryte alle kontakt i nærmeste fremtid til jeg har funnet noe permanent. Da ble hun helt på gråten, for hun "ville ikke at det skulle bli sånn". Da fortalte jeg at det var hun og far som hadde lagt det opp sånn og at jeg ikke hadde noe valg. Spurte om faren min fremdeles var sint. Hun svarte at han var skuffet og lei seg, og at han også trengte tid for seg selv. Før jeg avsluttet samtalen, fortalte jeg henne at hvis jeg får vite at dere har snakket med noen som helst (angående rusbruken min) ville familieforholdet vårt være over for alltid. Hun nektet for å ha gjort det, men jeg ba henne om å true faren min med det samme.


Har litt over 4000 kroner i midler og er ved godt mot nå. Hvis været blir bra mot slutten av måneden er jeg åpen for å sove i telt (i hvert fall i én uke). Har også mulighet til å bruke dusj på arbeidsplassen.
Har gått av som trener for idrettslaget jeg har trent, og fått en forelder til å ta over på midlertidig basis. Dette for å få tid til å få orden på mitt eget liv.

Til opplysning:
Jeg leste igjennom alle innleggene her i tråden, og har ikke tid til å svare på alt. Men jeg takker for alle gode tips og råd, det har vært uunnværlig. Jeg kan svare på direkte spørsmål til meg hvis noen fortsatt er interesserte, og jeg vil fortsette å oppdatere om livssituasjonen min fremover hvis det er ønskelig.

Det med selve cannabisbruken, så ble avtalen med min mor aldri brudt. Ser det var én som hevdet at jeg hadde røyket i huset deres også. Det har jeg ikke, men i ett tilfelle hadde jeg varmet opp hasj på rommet mitt, før jeg gikk ut og røyket den senere på kvelden. Denne lukta hadde moren min funnet ut og derfor har jeg aldri gjort dette igjen.
Har ved 2 tilfeller oppbevart utstyr (papes, sigg, grinder) på rommet mitt, men såpass godt gjemt at det ville vært umulig å finne det om én ikke visste hvor man skulle lete. Derfor tviler jeg sterkt på påstanden om at moren min kan ha funnet utstyr, da tingene ved begge tilfeller har ligget på samme sted som der jeg la dem tidligere.

Igjen må jeg bare takke for omtanke og støttende ord settes sterkt pris på i en vanskelig stund!
Så flott at du endelig har funnet en løsning! Det er bra at du har fått kontroll på situasjonen og fått foreldrene(ihvertfall moren din) til å angre. Men min anbefaling er å ikke ta opp kontakten før både mor og far kommer krypende.

Det er forresten veldig fint om du oppdaterer situasjonen din.
Sist endret av U.S.Marshall; 7. september 2016 kl. 20:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
For en flott person du virker som TS. Jævlig synd dette skulle ende sånn, og jeg håper du får deg et fint fast bosted. Synes du er veldig flink på måten du har håndtert alt dette på.
Vet ikke om denne er postet tidligere i tråden, men så i dag at Folkeopplysningen har tatt for seg Cannabis, og de konkluderer i prinsippet med at kriminalisering av Cannabis er helt på trynet. Du kan jo vise faren din denne? Det er 40 minutter hvor man tar for seg Cannabis på en objektiv måte.
Sitat av simchris Vis innlegg
Vet ikke om denne er postet tidligere i tråden, men så i dag at Folkeopplysningen har tatt for seg Cannabis, og de konkluderer i prinsippet med at kriminalisering av Cannabis er helt på trynet. Du kan jo vise faren din denne? Det er 40 minutter hvor man tar for seg Cannabis på en objektiv måte.
Vis hele sitatet...
Eller han kan la være å hive mer bensin på bålet nå som ting begynner å roe seg nogenlunde ned.
Ingen med null-toleranse for narkotika er interessert i legaliseringsdebatten. Det vil bare virke som en pothead som kommer med unnskyldninger.