Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1631
narsissist-nihilist
En god venn av meg ble sendt ut av landet for noen dager siden. Han ble overrasket av politiet, og ble sendt ut uten kona og barna sine, som fremdeles sitter på et mottak og ikke aner hvor han er. Barna er født i Norge, men skal visst også sendes ut. Noen som vet noe om fremtiden til asylsøkere som sendes tilbake dit? Vil jo tro at de er stemplet som forrædere og havner "nederst på rangsstigen". Min venn sa siste gang vi så hverandre at det ikke handlet om hvordan han skulle overleve, men om han noen gang ville slippe ut av fengsel. Han flyktet fra det religiøse politiet for over 10 år siden.

Takker for alle innspill...
Skjønner ikke hvorfor du ikke er bannet for lenge siden med det aliaset der, men det er en annen sak.

Du må huske på at mange ønsker seg til rike Norge, og de er selvsagt villige til å ta alle virkemidler i bruk for å oppnå det målet, også blank løgn og fabrikerte lidelseshistorier. Jeg sier ikke at alle som søker asyl i Norge er løgnere, men vi må anta at det gjelder ganske mange.

Siden mannen ble sendt tilbake regner jeg med at han ikke hadde en troverdig asylsak. Norge har størst innvilgningsprosent på asylsøknader av alle land i Europa.

"Norge avviser færre asylsøkere enn andre europeiske land"
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10024327

Jeg har jo medfølelse med denne fyren og hans familie, men desverre fungerer ikke virkeligheten slik at vi kan gi opphold, og ofte også betale livsopphold, for alle som klarer å ta seg til Norge. Jeg håper det går bra med ham selvsagt, og at han klarer å stable på beina et liv i sitt hjemland.
Det er vel ikke dokumentert at noen som er sendt ut har havnet i vanskeligheter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
har iranske venner som søkte asyl i norge og så ble deportert. Har gått greit med begge.
Det er vel ikke selve tilbakekomsten som er værst. Det værste er vel at integrerte mennesker blir revet ut av livet sitt, familie og venner.
De skulle jo ikke ha vært her i utgangspunktet?!
-Så de har jo bare tatt opp plassen for folk med et reelt beskyttelsesbehov...

Men tilbake On Topic...
-Jeg har ikke peiling på hvordan de får det i Iran.

Men jeg VET at de har fått en bra start i Norge!
Kanskje de kan Norsk? Og sikkert fått vaksiner, helsesjekk, undervisning og kompetanse som kan brukes i hjemlandet?

Noen får jo også en pengesum for å frivillig forlate Norge. DET er ingen dårlig start i det nye landet!

Tipper det går bra med de fleste.