Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1504
Hej,

När jag bodde i kollektiv så blev det stopp i toa och då fick jag ringa ett företag som kom och ordnade det.

Igår fick jag en faktura på 4700 NOK.

Hvem skal betale regningen? Leietaker eller utleier?

Min utleier sier at jeg må betale den.
Hvis det er din skyld at det ble tett så må du betale. Hvis det var noe feil med systemet (rør osv) så er det utleier. Generelt sett så plikter du å vedlikeholde sluk og vannlåser.
Toalettet som ble tett?
Hvem sin skyld var det? Var det din skyld så må du nok betale..
Sist endret av Bombasa; 31. august 2012 kl. 15:00.
Mith:

Rørene i huset er svært gammel. Kanskje 25-30 år gammel.

Da selskapet var det første gang så ordnet de alt. Men selskapet var der og renset røret på toalettet når jeg hadde flyttet ut, og det sier uteleier at jeg må betale.

Regningen er i mitt navn og utleier nekter å betale, selvfølgelig.

Bør jeg kontakte Forbrukerrådet kanskje?
Tja, jeg hadde kontaktet rørleggerfirmaet, bedt om en spesifisert regning på hva som er gjort og bedt de sende den regning til huseier. Forbrukerrådet kan ikke hjelpe deg med leieforholdet ditt.
Sist endret av Mith; 31. august 2012 kl. 15:17.
Kontakt Leieboerforeningen: http://www.lbf.no/
du må evnt betale regninga og så sende krav til husutleier og hvis du har fått regning fra etter du har flyttet ut så kan du ringe det firmaet å be dem stappe regninga i toern! eller si på en fin måte at du ikke bodde der og huseier som skal ha regninga
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
du må evnt betale regninga og så sende krav til husutleier og hvis du har fått regning fra etter du har flyttet ut så kan du ringe det firmaet å be dem stappe regninga i toern! eller si på en fin måte at du ikke bodde der og huseier som skal ha regninga
Vis hele sitatet...
Det er litt skummelt å betale først så forvente å få penger igjen av gjerrig huseier etterpå.
Sitat av nikita Vis innlegg
Kontakt Leieboerforeningen: http://www.lbf.no/
Vis hele sitatet...
Och hur kontaktar man via e-mail? Måste man ringa, kan man inte skicka e-mail?

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Han fant vel ut at det var lettere å oversette for oss enn at halve tråden ikke klarer å lese hva som står.
Vis hele sitatet...
Japp!

Finns en del svenska ord som ni inte förstår

Selskapet var det en gang og deretter løst dem opp stoppe på badet. Min utleier tok dem dit dagen etter på grunn av dårlig jobb.

Selskapet var der dagen etter igjen da min utleier så at de gjorde en dårlig jobb første gang siden det ble en stopp på badet igjen. Jeg tror da at jeg ikke skal måtte betale for selskapet gjør en dårlig jobb og får å komme tilbake? Jeg mener, det er ikke min skyld at rørleggeren gjør en dårlig jobb.
Sist endret av träffsäker; 31. august 2012 kl. 20:46.