Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1560
Eier en halvdel av en vertikaldelt 2-mannsbolig, hvor naboleiligheten blir leid ut.
Nå har det flyttet inn en mann der som spiller mye musikk, og ofte midt på natta. Huset er gammelt, og selv om vi ikke hører mye leilighetene imellom, går bassen i musikken "i veggen" og er veldig plagsom for oss. Det er ofte 2-3 ganger i uka, og da primært i ukedagene, ikke i helgene.
Veldig slitsomt å våkne av dette, gjerne i 01-02 tida på natta. Ofte får ikke jeg sove igjen før på morningen.
Det er spesielt ille på vårt soverom, men vi har ikke mulighet til å bruke noen av de andre rommene til soverom for de er altfor små til en dobbeltseng.

Vi har ringt på en gang sent på kvelden når han spilte musikk, med null resultat - det virket nesten som han heller skrudde OPP musikken.
Har senere vært og snakket med han på dagtid, og spurt om han kunne komme med noe forslag som begge parter kunne leve med. Men ingen bedring. Virker som han gir blanke fxxx, og at det blir verre hver gang vi sier noe. Ikke er han noe hyggelig å prate med heller, så han er null interessert i ha et godt naboforhold.

For en uke siden ringte jeg og snakket med huseier om problemet, og han skulle innføre noen regler ang. musikk på natta. Forslag til f.eks høretelefoner hvis han absolutt skal lytte til musikk på nattestid. Resultatet er mer musikk hele dagen, og natt til søndag var det i gang til kl 4 på natta. Han har ikke fest.

Jeg er så sliten av dette og kan ikke se at jeg orker å bo i huset mitt hvis det fortsetter sånn! Noen som har noen gode råd?
Han spiller ikke så høyt at det er til sjenanse for noen andre, det er bassen som er problemet, og jeg tipper at han i grunnen ikke spiller spesielt høyt selv om vi merker det veldig godt.
Da det skal være stille etter klokken 23.00 i ukedagene, er det bare til å ringe politiet. De kommer til å komme å snakke til han de første gangene. Hvis dette ikke hjelper kommer de nok til å klippe ledningen hans/ta med seg utstyret.
Hadde samme problemet for en måned tilbake, hvor naboen spilte musikk kl 4-5 natt til mandag. Ringte politiet, som kom og banket på døra 10 min senere. Har vært stille siden da.