Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1160
Har en kjæreste som fortiden går på skole i Mexico. Tenkte å benytte denne muligheten for å bestille masse billig ting fra USA og sende det til hun og ta med meg når jeg skal ned å besøke hun om en måned.

Noen som vet om det er toll og moms på pakker sendt fra USA til Mexico, eller er det bare å handle på?
Sitat av FedEx
Value added tax (VAT). Customs authorities collect a value added tax (VAT) upon entry of the goods into Mexico. For more information, see "Duties and Other Fees", below.

Customs fees (DTA). In addition, Mexican customs charges a customs processing fee (DTA) of 0.8%. Maquiladoras and PITEX companies pay a preferential fee. Goods originating from certain free trade areas are exempt from the processing fee.
Vis hele sitatet...
Dette var noe av hva jeg fant da jeg søkte i Google. Kilde.
Åpne pakkene til de billige tingene å påstå at det er gamle ting som du tar med til kjæresten?
Trådstarter
49 1
Nei, men jeg bor jo her i Norge og har planer om å kjøpe ting over nett og få det shippa til adressen hennes i Mexico.