Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 15457
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
I savn av nettopp dette lager jeg denne tråden.
Herunder er det meningen at man beskriver følgende: Navn på leverandør, hvor de holder til i verden, tjenester de tilbyr, prisklasser de opererer med og evt. kommentarer. Jeg ser helst at dette ikke blir en diskusjonstråd med evinnelig flaming av diverse leverandører, da den skal fungere som et oppslagsverk for de som vil finne forskjellige, men gi gjerne saklige kommentarer. Jeg skal personlig sørge for smekk på pung hvis folk sklir ut!

Eksempelvis (fiktiv):

Worlds best hosting
Detaljer: Serverpark i nordre uruguay med 500-1500mb lagring, 10-30gb transfer, 79-149kr pr mnd. Gratis etablering. POP, IMAP, PHP, ASP, MySQL, MsSQL, webmail, webstatistikk.
Merknad:Prisene inkluderer opprettelsen av et GRATIS domene (.cx).

----------------

Notis fra crew (meitemark): folk som legger i refid i lenkene her får en ukes ferie fra forumet. Jeg har fjernet de som var og kan greit informere om at ønsker man at folk skal klikke på en slik lenke kjøper man seg reklameplass her på forumet. De som har gjordt slike dumme ting før, får øyeblikkelig ban.
Sist endret av meitemark; 15. juni 2006 kl. 16:26.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
OSEI

Serverhousing: 10Mbit linje og 100GB trafikk i mnd for 350 kr/mnd. Leveres med en ferdig installert server (Linux/FreeBSD). Man kan også plassere egen server på linja hvis man ønsker det.

(Tilbyr også ADSL2+ i Bergen. 10000/1000 kpbs for 345,-. Og rimeligere.)
www.domeneshop.no

Webhotell: fra 20kr/50mb til 95kr/5000mb
Colocation/serverhousing: fra 300kr/25gb til 2900kr/500gb +100kr+50kr pr U
Tilleggstjenester for colocation: UPS: 100kr, backup 100kr, powerswitch 50kr, ekstra ip 10kr. Forsikring inntil 20000kr er inkludert.

Ligger midt i Oslo sentrum, med egne GB fiberlinjer direkte til nix
http://www.servage.net/

Webhotell for ca. 700,- året.
Månedlig trafikk: 600GB
Lagringsplass: 75GB +
Eget domenenavn og oppsett av server er gratis.

Sitat av Technical Overview
- Powerful Clustered Servers
(Intel DUAL XEON Processors, SCSI Hard Drives, 12 GB Ram etc.)
- 24/7 Expert Helpdesk - Major Bandwidth Providers
- 24/7 Server Monitoring - 99.98% Server Uptime
- Linux Operating System - Secure Server (SSL) Included
- Host up to 25 domains! [?] - Free Whois Privacy (Optional) [?]
Vis hele sitatet...
Sitat av Mail Features
- Unlimited POP3 Mailboxes [?] - Unlimited IMAP Mailboxes [?]
- Unlimited E-Mail Forwarders - SMTP Server
- Online Mail Access (Webmail) - Catch-All Mailbox [?]
- Spam Filtering [?] - Unlimited Mailing Lists
Vis hele sitatet...
Sitat av Web features
Web features
- 75000 MB. Web Space [?] - 600 GB Transfer [?]
- Unlimited FTP Accounts [?] - FTP Access [?]
- 1000 MySQL Databases (v4 & v5) [?] - FTPS (Encrypted FTP)
- PHP v4.4.1 & PHP v5.1.1 [?] - GD Support [?]
- Shockwave & Flash [?] - Microsoft Frontpage Support
- Custom Error Pages - WAP Enabled [?]
- XML Support [?] - Mod_Rewrite Enabled
- EXIF Support [?] - CGI/Perl [?]
- SSI Support [?] - Python Support
- Private CGI-BIN [?] - ionCube Loader
- Zend Optimizer - Run Zend Encoded Scripts
- Optional Hotlink Protection - CURL Enabled
- PHPMyAdmin - Webbuilder Software Included
- ImageMagick Support - Netpbm Support
- Ruby on Rails
Vis hele sitatet...
Sitat av Additional Features (included)
- Web Based Administration Panel - Full DNS Management
- 1 New Domain Included (or transfer) - Multiple Domain Hosting
- Unlimited Subdomains - Own Cronjobs
- Online Web Statistics - Online Filemanager
Vis hele sitatet...


Best på nett <3

Ps: Siden min; www.dosky.info, er hostet der.
Sist endret av meitemark; 15. juni 2006 kl. 16:20.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Har hatt webhotell hos servage.net i en måned eller noe sånt nå, og er veldig fornøyd. Bra fart, stor lagringsplass, veldig mye transfer.
Ikke vært noe nedetid der til nå, og vet av flere folk som er godt fornøyd med hostingen der.
www.servemyweb.no

Alle webhoteller inneholder blant annet dette:
Ubegrenset antall MySQL-databaser
Ubegrenset antall FTP-kontoer
Ubegrenset antall e-postkontoer
Ubegrenset antall subdomener
Webmail/POP3/IMAP
Detaljert besøksstatistikk
Frontpage Extensions
Professjonelt kontrollpanel (cPanel)
24x7 overvåkning av servere
99.3 % oppetidsgaranti
Linux-servere
CGI/Perl-støtte
PHP-støtte
Spamfilter og virusfilter
Ingen skjulte avgifter
Vis hele sitatet...
http://servemyweb.no/images/webhotel_liten.gif
-
http://servemyweb.no/images/webhotel_middels.gif
-
http://servemyweb.no/images/webhotel_stor.gif


Er veldig fornøyd, bytta til Servemyweb.no etter å ha plagdes med aWebhotel.com i bortimot ett år, har hadd Servemyweb siden oktober nå og er storfornøyd med hele dealen, ikke noe nedetid, kjapp suport og alt er bare nydelig <3
Dosky eller dain: har dere hatt noen side med *skikkelig* trafikk på den sida der? Har litt dårlig erfaring med hoster som lover så sinnsykt mye transfer/plass/et.c., og er derfor litt skeptisk. For å ta det på den måten; dersom det er bare noen få domener som faktisk BRUKER det de lover, så er det jo ikke plass til mer enn... ja, ihvertfall VELDIG få (i forhold til "vanlige" forhold) kontoer pr server? (strengt tatt ville vel de fleste som har så mye trafikk som de tallene der skulle tilsi trenge en egen server)
ProISP.no

Webhotell: Pro Start: 10kr/mnd 500mb, Pro Medium: 45kr/mnd 1000mb, Pro Premium: 99kr/mnd 2000mb

Funksjoner: Fri Trafikk, PHP 4&5, MySQL, Perl5, CGI, Python, SSI, POP/IMAP ++

Datasenter: Houston (USA), Frankfurt (Tyskland) og Amsterdam (Nederland)

Er selv kjempefornøyd, trivelige folk og god support.
Sist endret av meitemark; 15. juni 2006 kl. 16:20.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bumpetibump og sånn, fikk lov av KRU og sånn, kom med dere's erfaringer og anbefalinger
http://enterweb.no/

De selger webhotell, ferdig løsninger, domener, reseller hoteller, dedikerte servere.

Server lokasjon:
Enterweb AS sine servere er plassert i Alfabygget, et av Norges største serverbygg. Serverbygget er lokalisert i Oslo og har 100 Mbit access fra MCI. Datasenteret er dagbemannet og vi har utstyr for fysisk reboot 24 timer i døgnet. Fasiliteten er sikret og overvåket 24 timer i døgnet via overvåkingskamera og alarm. MCI har et globalt nett av meget høy kvalitet. MCI har 100% oppetidgaranti på sine linjer. Vi står for driftingen av serverene våre selv.

Funksjoner:
Enterweb AS har spesialisert seg på drift av Linux/Unix baserte servere med det anerkjente Cpanel/WHM administrasjonssystemet, og er den største leverandøren av denne løsningen i Norden. Våre servere benytter Linux plattform og Apache webserver. Serverne har støtte for PHP og MySQL database. Vi har mer enn 99% oppetid på våre servere.

Webpakkene kommer med markedets beste og mest omfattende kontrollpanel. Du får full kontroll over alle sider av webpakken din: Administrer e-post, webmail, administrer database, velg mellom flere typer statistikk, ta i bruk gjestebok, chat, forum, teller og mailingscript med et par museklikk. Viruskontroll av all epost og spam filter er også inkludert.


Jeg har brukt de siden get-one ble kjøpt opp av de.
de er stabile og gir sinnsyk raskt løsninger på support forespørsler.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
http://www.gigahost.no/

Tjenester:
Disse tilbyr dedikerte servere fra 349 kr/mnd. Alle servere leveres med OS ferdig installert. Colocation fra 449,-, helt opp til 3u! 4u/mini-midi tower ligger på 559,-. Dem tilbyr også VPN tuneller til en billing penge.

Datasenter (utdrag fra web):
Våre servere er plassert i et driftsikkert datasenter med konstant kjøling for idèelle maskinforhold. Senteret har konstant overvåking (CCTV kameraer), og personell i arbeidstidene 8-16. Datasenteret har 100Mbit svitsjet lokal-nettverk, med en 100Mbit forbindelse mot NIX.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
http://multihost.no
Lagringsplass: 30-2000mb
Trafikkgrense: Ubegrenset
Pris: 84-2700 i året
Har hadd domene oss dem før.
Veldig god service og heller ikke så dyrt.
Dem leverer også:
* Webhotell
* Domenenavn
* Eposthotell
* Dedikert server
* IP-telefoni
* Co-location
* Rackskap
Dette gjelder også strømnettet, der reserveløsningen består av to dieselaggregat som kan forsyne hele serverparken i 48 timer uavbrutt. Resultatet er meget høy stabilitet og sikkerhet.

Sikkerheten på selve bygget blir ivaretatt av Securitas, som er fysisk til stede i arbeidstiden 08-16. Utenom dette er bygget sikret av 48 overvåkningskameraer som er rettet mot alle kritiske og sensitive områder.

Dersom en brann skulle oppstå, vil dette bli raskt slukket av brannslukningsutstyr fra MCI Worldcom, bestående av hi-fog tanker som gir rask og effektiv slukking, uten å skade sensitivt utstyr.

Serverrommet har i tillegg aircondition, som gir en kontinuerlig temperatur på ca 22 grader Celcius. Det er også sikret med lås, men du som rackkunde vil få utlevert nøkkelkort slik at du har tilgang hele døgnet. Våre telefonlinjer er alltid åpne, og vi er raskt på stedet hvis noe skulle skje.
Vis hele sitatet...
Sist endret av pandarus; 2. januar 2007 kl. 08:13.
http://www.optical.no
Co-Location og Dedikerte servere (p.t. har vi ledig P4 3.8GHz m/4GB RAM og 2x250GB)
Prising: Er avhengig av båndbredde (95% percentile-modellen, ta kontakt for forklaring og tilbud).
Personlig support: Meg (pnk på EfNet)
Serverene er sentralt plassert i Oslo med lav responstid mot NIX etc.

Overvåking, sikkerhet, securitas, + +. Ta kontakt om det er interessant info.

$ ping nix1.net
PING nix1.net (193.156.90.37): 56 data bytes
64 bytes from 193.156.90.37: icmp_seq=0 ttl=61 time=0.872 ms
Sist endret av eirik; 6. januar 2007 kl. 15:44.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Optical.no såg mildt sagt useriøse ut, uten heimeside eller noko...
vidarlo: Jeg har ikke hatt tid til å få opp siden enda men den er på vei
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av eirik
vidarlo: Jeg har ikke hatt tid til å få opp siden enda men den er på vei
Vis hele sitatet...
Og etter å ha snakka med div. andre vifs så må eg bare sei at eg trekker den kommentaren tilbake. Dei erfaringane eg har hørt er positive, men dog, et hosting-firma *uten* heimeside ser litt rart ut...

Eg er forresten litt interessert i hosting av en box... Kan du gi meg et tilbud på slikt? Tenker da på 1U box...
DreamHost

Det billigste webhotellet (8-10 USD in måneden, etter hvor lang periode du betaler for) gir deg 200 GB (GB, ja) lagringsplass og 2 TB trafikk. I tillegg stiger lagringsplassen din med 1 GB, og trafikken med 16 GB, for hver uke du er kunde hos dem. Webhotellene inkluderer alt det du kan forvente, i tillegg til SSH.
Hvorfor har ingen nevnt www.one.com?
1GB Lagringsplass, ubegrenset trafikk, ubegrensede epost kontoer, FTP, ASP, PHP5, MySQL, live hjelp og daglig backup, samt en kupong på Google AdWords faktisk!
10,- i måneden
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av milo9000
Hvorfor har ingen nevnt www.one.com?
Vis hele sitatet...
Vil fraråde One, da samtlige hoteller jeg har benyttet hos dem er forferdelig trege. (4 stykker.) Virker som linjene er overbelastet eller fryktelig ustabile. Kontrollpanelsystemet er også sjanseløst dårlig (lett og bruke, men forferdelig begrenset.)

http://www.hostean.net
Minste pakke: 11 kr/mnd, 600 MB, 1 domene
Verstingpakke: 188 kr/mnd, 5000 MB, 5 domener

Alle pakkene har CPanel X (beste online-kontrollpanelet jeg noensinne har sett), ubegrenset antall FTP-konti, ubegrenset antall MySQL-databaser, ubegrenset antall subdomener og ubegrenset antall mailkontoer (inkluderer også forwards og aliases og autorespondere). Du har også en utrolig detaljert statistikk for hotellet.

Min personlige oppfattning er at de er noe treg på kundeservicen, men har 99,9% oppetid. Mao, mitt hotell har aldri vært nede. FTP går raskt.
Sist endret av Moff; 14. juli 2007 kl. 21:32.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Velg host utfra behov!

Jeg ønsker:
- >100 MB lagring
- >3 GB trafikk
- SQL/PHP
- Python
- SSH
- FTP

Har nå one.com fordi det er billig (10,-/måned for 1GB), og fungerer OK.
Vurderer hostean som ny host (19,80/måned for 600MB) fordi den har SSH tilgang.

Hvorfor bruke 400-500 kr ekstra pr. år for supertrafikk og megamasse lagringsplass man ikke trenger?
Subsys.no
Norsk webhotell med støtte for bl.a. Ruby on Rails og Django.
Har ikke prøvd dette før, men det virker veldig lovende. Jeg skal teste det ut rimelig snart i allefall :-)
▼ ... noen uker senere ... ▼
cliche.no

Prisen ligger på 1kr pr 100mb, prisen for domener varierer etter hvilke domene. Størrelsen på webhotellet varierer fra 100mb og opp til 3gb. PHP/ASP-støtte avhenger av hvilke produkt du velger, også hvor mange mailboxer som er tilgjengelige. MySQL støtte fås ved hendvendelse.
God support, har fått svar innen 24 timer på mail samtlige ganger.
Har enda ikke opplevd noe nede-tid iløpet av de 2 årene jeg har benyttet meg av det.
Ubegrenset trafikk.
Serveren jeg benytter meg av er i Danmark, men firmaet har kontorer i norge også.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Bluehost / www.bluehost.com
Hosting for de mest kravstore
Gratis .com .net .org .info .biz domene
1 500 GIGABYTE plass
15 000 gb bredde
2 500 epostadresser 2500 subdomener
Ftp Cpanel 50 MySql SSI PHP masse mer
for 6,95 dollar pr mnd!
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://www.godaddy.com/gdshop/defaul...%2Eno%2Fsearch

Siden jeg driver flere porrsider tok det sin tid å finne den rette webhosten.
Men her er den altså, fordi som driver på med slikt
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ingen som vet om ett webhotell som støtter ASP.NET 2.0 (gjerne 3.5) og MSSQL da? Er på jakt etter dette! Gjerne skandinavisk! Takk.
Jeg har hatt hos one.com og servage.net.
Hos servage har jeg hatt et problem med virtual host og file permissions. Skulle gjerne vist hvordan man kunne endret default file permission, ettersom det irriterer ræva av meg å endre hver enkel fil/mappe.
One.com kan kun tilby en database, og har ikke støtte for curl (noe som er et krav hos meg).
Hadde one.com oppfylt disse kravene, ville jeg gått for one.com framfor servage.

.. min erfaring.
Tenker du på ASP.net nå? Pratet med One.com og de støttet ikke ASP.NET sa de til meg. Har selv web10.nu men de støtter ikke MSSQL, bare MySQL.
Sitat av Scarab
Tenker du på ASP.net nå? Pratet med One.com og de støttet ikke ASP.NET sa de til meg. Har selv web10.nu men de støtter ikke MSSQL, bare MySQL.
Vis hele sitatet...
Tenker ikke på ASP.net, nei.
Jeg vil anbefale folk www.street4u.no - Det er enkeltmannsforetak har jeg fått intrykk av. Serverne står plassert i USA. Utrolig god kundeservice. Kanskje ikke billigst, men jeg har brukt de i fire år tror jeg det har blitt nå, og kanskje opplevd nedetid på 12 minutter tilsammen. Så jeg anbefaler de sterkt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Jeg har i det siste opplevd nedetid på mysql hos servage. Er jeg alene om det?
www.dot5hosting.com

Ubegrenset lagring
Ubegrenset båndbredde
Ubegrenset e-post adresser
+++

for 500kr for 2 år.

Veldig fornøyd.
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av RichiRich
www.dot5hosting.com

Ubegrenset lagring
Ubegrenset båndbredde
Ubegrenset e-post adresser
+++

for 500kr for 2 år.

Veldig fornøyd.
Vis hele sitatet...

Har planer om og kjøpe herfra, noen flere som har prøvd denne siden?
Så nesten for godt ut til og være sant
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av sjurh Vis innlegg
Bluehost / www.bluehost.com
Hosting for de mest kravstore
Gratis .com .net .org .info .biz domene
1 500 GIGABYTE plass
15 000 gb bredde
2 500 epostadresser 2500 subdomener
Ftp Cpanel 50 MySql SSI PHP masse mer
for 6,95 dollar pr mnd!
Vis hele sitatet...
Lurer på å prøve hos BlueHost.

Noen som har prøvd?