Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 862
Hei!
Jeg har vært I LAR i ett år nå, og jeg har prøvd ut Buvidal, noe jeg ikke tålte i det hele tatt. Fikk da byttet til Buprenophine, fikk så mye forstoppelse og hodepine at jeg fikk bytta til originale Subutex.

Jeg sliter veldig mye med forstoppelse. Det hjelper ikke å ta avføringsmidler da jeg rett og slett driter på meg uansett om jeg tar den på kvelden eller ei.

Jeg har lyst å prøve ut Dolcontin, men hvordan går jeg frem da?
Vet at man må ha fæle bivirkninger for å få bytta, men jeg har fått nok. Jeg driter hard avføring og blør i ræva hver tredje dag.
Det tar evigheter å gjøre meg ferdig.

Hva skal til for å få Dolcontin istedenfor? Jeg vet andre får det, men da har de sagt jeg må nevne masse bivirkninger.

Jeg syns Subutex er noe dritt. Og jeg orker ikke å gå cold turkey. Hva skal til for å få bytta?

Mvh desperat
Det kan avhenge veldig mye på hvor du bor i landet. Noen plasser er veldig restriktive, mens andre steder er veldig progressive.

Hvilken dose står du på? Greit å forberede seg på at dosen med dolcontin sikkert blir litt mindre enn den tilsvarende dosen subutex du står på.

Treg mage er jo alltid ett problem når du tar dosene så regelmessig på tunge opioider, det problemet vil nok vedvare selv når du får byttet, så kanskje du burde fokusere på å finne noen andre grunner du også kan nevne.

Mange sier jo at de blir depressive eller at de får angst av subutexen, det er kanskje en vei å gå?
Jeg står på 12mg daglig. Ja jeg får nevne litt andre bivirkninger så får jeg kanskje bytta.
LAR har vært ganske greie og forståelsesfulle når jeg har fått bytta medisiner før så jeg får bare prøve! Takk for svar.
Du har da alle bivirkningene.
Si du ikke orker mer.
En switch-till doll gir null abstinenser, gjort riktig.

Å jeg hater mio lar driten.
Sist endret av slitenRealist; 10. august 2023 kl. 11:00.