Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1474
Hvilke yrker gir 450k+++ uten særlig forhåndskunnskaper?

Hørt at å være med på fiskebåt i nord kan gi 1-2 mill, men finner ingen utlyste annonser på fiskebåter. Noe som kan hjelpe?

Stemmer det at en butikkmedarbeider i stige 3 har cirka 164 kr/t bare, i tillegg til dårlig betalt er det vel nesten umulig å få 100% stilling. Alt under 200 kr er dårlig betalt.
Skal du satse på å bli fisker burde du fullføre vgs og bli lærling ombord. Dette er den enkleste veien inn regner jeg med
Brannvakter og lagerarbeidere har vell relativt grei lønn.

Når det kommer til fiskebåter så går mye av dette på kjennskap og vennskap. Ta deg en tur ned i havnen å hør med noen av folka der, det er mye «gammeldagse» folk. Tror ikke du får startet rett på en fiskebåt som gir deg 1-2mill i året, men hvis du viser deg å være en dyktig arbeider så kan det sikkert ordne seg etterhvert.

Jeg fikk 195kr/t når jeg startet som butikkmedarbeider for snart 10 år siden, det har sikkert steget nå.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Brannvakter og lagerarbeidere har vell relativt grei lønn.

Når det kommer til fiskebåter så går mye av dette på kjennskap og vennskap. Ta deg en tur ned i havnen å hør med noen av folka der, det er mye «gammeldagse» folk. Tror ikke du får startet rett på en fiskebåt som gir deg 1-2mill i året, men hvis du viser deg å være en dyktig arbeider så kan det sikkert ordne seg etterhvert.

Jeg fikk 195kr/t når jeg startet som butikkmedarbeider for snart 10 år siden, det har sikkert steget nå.
Vis hele sitatet...
Hvilken butikk var dette ?

Hørtes høyt ut
Fiskere jobber mye på akkord/prosent av fangst. Kompis forklarte at du skulle ha litt erfaring og kjennskap i yrket før du fikk de gode turene. (Sesongbasert, kunne fiske 1måned i dårlige tider og få 10k, mens en 10dagers tur kunne gi 150k)

Det meste ufaglært er dårlig betalt. Mange yrker med fagbrev er ikke dette noe krav, men da kommer bekjentskaper inn. Står valget mellom en med fagbrev og deg så bør dere være godt kjent.

Det sagt, finn deg en jobb å jobb deg videre derfra. Å sikte deg inn kun på lønn blir nok kjedelig i lengda.
skjønner du vil tjene mest mulig som alle vil. Men tror du bør se hva du kommer å trives best i, selv om du hadde tjent 1 mill eller 2 og ikke trivdes ville det ikke funket. trivsel er alfa omega
konduktør på toget(vy)
betalt kurs i 5-6 mnd så ut i jobb med startlønn på 500k og oppover
Asfalt når det er sesong til det. Det er tungt som faen, men man tjener rått på det.
Bilglass teknikker.
200+ timen i startlønn og ingen utdanning kreves.

Kjenner flere som jobber som det i forskjellige firmaer. Ingen av de har utdanning og de trives i jobben.
I industrien trenger du ikke alltid fagbrev. Kan tjene bra der og jobber du skift, får du skifttillegg og muligens overtid i friperiodene.

Da har du mulighet for en del kurs og fagbrev etter 5 års jobbing.
Er det i det heletatt lov å betale noen under 200kr timen nå i 2023? Det er det vi betaler skoleleie ungdommer som har fått jobb som hjelpearbeider
Lagermedarbeider med tariffavtale (Grossistoverenskomsten) gir Kr 246,- i grunnlønn. Men egen erfaring er at de fleste tjener langt mer grunnet skifttillegg, prestasjonslønn, fagbrev, ansiennitet ++. Dro selv inn 750k uten overtid i fjor.

Men det er ikke en jobb jeg anbefaler å bli i, i mange år, da det er veldig ødeleggende for kroppen.