Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2719
Hei, jeg og en vennegjeng skal til Magaluf (ja...) i juli.
Vi er (var) 4 personer og har 2 rom, prisen kom på 6763 per pers.
Det viser seg at hun ene ikke skal bli med, det betyr at JEG, som hadde rom med ho må da betale 9100 for det samme rommet.
I og med at vi ikke finner noe 3manns rom i magaluf lurer jeg på om noen har noen tips og triks her.
Jeg har ikke mye erfaring med sydenturer annet enn kanskje 6 sydenturer med familien.

Har ringt Startour som er reiseselskapet vi brukte, de sa kun at rommet for kun meg ville koste 9100, navnskift på billetten til ho som ikke skal være med vil koste 300kr. Er egentlig ikke noen andre å ta med på den turen tenker jeg.

Sett dere selv i den problemstillingen, hva ville du gjort?

Hilsen bekymret freak som vil på ferie.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Derfor man alltid booker med avbestillingsforsikring hvis man vet at folkene man reiser med kan finne på retarderte ting.

Så er spørsmålet, har du bestilt avbestillingsforsikring eller booket med kredittkort?
Sist endret av AtXbYeA; 14. mai 2013 kl. 21:22.
Tving henne til å betale mellomlegget ditt. Muntlig avtale er like gyldig som en skriftlig.
Det er bare dårlig gjort av vedkommende å trekke seg uten å kompansere. Greit at man skifter mening, men da burde den personen som ikke reiser betale de kostnadene som har blitt lagt ut for vedkommende.

Når det kommer til ting du kan gjøre så vil det variere. Om du har betalt med kredittkort så kan du få tilbake beløpet. Ellers kan du også har en forsikring på avbestilling, men det blir forseint å skaffe seg det nå (Om du ikke hadde det fra start).

Siste alternativ er å få vedkommende som har trukket seg til å betale.

Lykke til!
vamvam's Avatar
Trådstarter
Vi har betalt depositumsummen på 1600something, og JA, vi har avbestillingsforsikring også, så dette vil ikke være noe problem? Hva med meg som må betale 2500 kr ekstra for å bo der?
Enig i at hun som ikke skal være med burde betale mellomlegget her.
Forøvrig til neste gang burde du få penger fra de du skal dele rom med før du bestiller i slike tilfeller, lett å være etterpåklok, men man lærer av sine feil.

Forøvrig har AtX et poeng, har du betalt 50% eller mer av reisen med kredittkort er normalt sett avbestillingsforsikring med, eller en del av reiseforsikringen du muligens har fra før?

Prøv evt å ta kontakt med reiseselskapet eller hotellet og spør om de har enkeltrom og se om det blir billigere om personen som avlyste nekter å gjøre opp for seg.
Sist endret av OnklD; 14. mai 2013 kl. 21:37.
vamvam's Avatar
Trådstarter
Legger til at ho sendte meg hele summen (6763 kr) på forhånd før vi i det hele tatt betalte da jeg står som ansvarlig for betalingen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Avbestillingsforsikring gjeld stortsett bare ved sjukdom/død innen nær familie eller deg sjølv. Om det er det at vedkommande har ombestemt seg så vil ikkje avbestillingsforsikring gjelde. Den typen avbestillingsforsikring som dekker at folk ombestemmer seg kallast full flex / business class, og koster fra det doble og oppover av økonomibilletter.
serriøst bare sov i telt
Happy Birthday
clarionify's Avatar
Skjønner ikke helt problemet her.

Har hun betalt sin del på 6763kr? Dette er vel inkludert både hotell og fly da dere brukte reisebyrå?
Hun får jo ikke refundert sine penger, og bestillingen står ved lag. Hun er jo ikke pliktig å være der, om du skal få bo på rommet. Så ser ikke hvorfor du skal ombooke noe:/

Må være noe jeg ikke her forstått her
Sitat av clarionify Vis innlegg
Skjønner ikke helt problemet her.

Har hun betalt sin del på 6763kr? Dette er vel inkludert både hotell og fly da dere brukte reisebyrå?
Hun får jo ikke refundert sine penger, og bestillingen står ved lag. Hun er jo ikke pliktig å være der, om du skal få bo på rommet. Så ser ikke hvorfor du skal ombooke noe:/

Må være noe jeg ikke her forstått her
Vis hele sitatet...
Hun har gitt pengene til TS, ikke Startour. Da kan jeg vel tenke at hun vil ha tilbake pengene siden hun ikke skal være med.
Sist endret av Xernox; 14. mai 2013 kl. 23:49.
Vi bestilte 5 stykker tur til thailand, 3 trakk seg, godtok tapet på 8000kr per bilett, og vi reiste og levde som konger på 3 manns rom i 14 dager.
Handler jo om å ikke være totalt drittsekk for hun venninna di.
Sist endret av uberleethaxor; 14. mai 2013 kl. 23:50.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hun har gitt pengene til TS, ikke Startour. Da kan jeg vel tenke at hun vil ha tilbake pengene siden hun ikke skal være med.
Vis hele sitatet...

Hva hun vil er vel ganske likegyldig. TS burde ikke lide økonomisk tap fordi noen ombestemmer seg. Det må man stå for selv!
Sist endret av Dvergen; 14. mai 2013 kl. 23:53.
Happy Birthday
clarionify's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hun har gitt pengene til TS, ikke Startour. Da kan jeg vel tenke at hun vil ha tilbake pengene siden hun ikke skal være med.
Vis hele sitatet...
Men han skriver jo
Legger til at ho sendte meg hele summen (6763 kr) på forhånd før vi i det hele tatt betalte da jeg står som ansvarlig for betalingen
Vis hele sitatet...
Så for meg ser det ut som at reisen er betalt, og han kan kose seg med dobbeltrom uten å betale noe ekstra.
Sist endret av clarionify; 14. mai 2013 kl. 23:55.
"Øko-Terrorist"
Her må du stå på ditt, dere skal ikke lide fordi en person ikke klarer å bestemme seg. Som sagt over, muntlig avtale er like bindende som skriftlig, hun har ingenting hun skulle ha sagt.
Sitat av clarionify Vis innlegg
Men han skriver jo


Så for meg ser det ut som at reisen er betalt, og han kan kose seg med dobbeltrom uten å betale noe ekstra.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvordan TS gjør det, men når jeg bestilte sydenreise så betalte vi depositum (ca 1600kr hver) også hadde vi et par mnd til å betale resten. Kanskje TS ikke har betalt alt enda? Ikke vet jeg.
TS får svare på dette selv
Sist endret av Xernox; 14. mai 2013 kl. 23:56.
vamvam's Avatar
Trådstarter
Sitat av clarionify Vis innlegg
Så for meg ser det ut som at reisen er betalt, og han kan kose seg med dobbeltrom uten å betale noe ekstra.
Vis hele sitatet...
Kun depositum beløp på ca 1600 kr, resten har betalingsfrist 14.juni.



Når det er sagt, jeg som har igjen 5k som er hennes, føler at jeg ikke kan være totalt drittsekk og bare betale hele reisa og dra alene, det blir feil på nesten alle måter.
Sist endret av vamvam; 14. mai 2013 kl. 23:58.
Du får høre med henne, spørre om hun er villig til å betale mellomlegget. Noen mennesker er faktisk ganske greie med sånt Kanskje hun har skyldfølelse etter å ha ditcha dere?
Sitat av vamvam Vis innlegg
Kun depositum beløp på ca 1600 kr, resten har betalingsfrist 14.juni.



Når det er sagt, jeg som har igjen 5k som er hennes, føler at jeg ikke kan være totalt drittsekk og bare betale hele reisa og dra alene, det blir feil på nesten alle måter.
Vis hele sitatet...
Det blir ikke feil på noen måte, det er jo hun som trekker seg og dermed påfører deg et tap. Du spør om hva folk ville gjort i denne situasjonen, og det er akkurat det vi forteller deg

Eventuelt må du finne noen andre til å bli med på turen, eller høre om hotellet har enkeltrom du kan få i stedet.
Happy Birthday
clarionify's Avatar
Sitat av vamvam Vis innlegg
Kun depositum beløp på ca 1600 kr, resten har betalingsfrist 14.juni.



Når det er sagt, jeg som har igjen 5k som er hennes, føler at jeg ikke kan være totalt drittsekk og bare betale hele reisa og dra alene, det blir feil på nesten alle måter.
Vis hele sitatet...
Aahh, det var oppklarende. Men vil det da si at du kan ta 1600kr for dekke depositumet du har betalt, fra henne. For så å bestille på nytt, evt enkeltrom og gi henne tilbake resten?

Nok spørsmål fra min side. Siden hun ikke har betalt noe annet enn depositum, ville jeg nok ha prøvd å få henne til å betale mellomlegget på denne reisen. Men anser ikke dette som noe å bli uvenner over.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Hvis du ikke finner på noen måte å få enkeltrom så kan du vel kanskje såve på sofaen til kameraten og dama hans? Vet dette kanskje ikke blir så kult, men er vel bedre enn ingenting og du er ikke på rommet så mye, du kan også ta det jævla Alpha å finne jenter som du sover hos.

Lykke til uansett, håper du får en fin ferie.

Btw, ikke bli en drittsekk for hun jenta pga dette, hun må jo få lov å ombestemme seg, du finner en løsning.
vamvam's Avatar
Trådstarter
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Hvis du ikke finner på noen måte å få enkeltrom så kan du vel kanskje såve på sofaen til kameraten og dama hans? Vet dette kanskje ikke blir så kult, men er vel bedre enn ingenting og du er ikke på rommet så mye, du kan også ta det jævla Alpha å finne jenter som du sover hos.

Lykke til uansett, håper du får en fin ferie.

Btw, ikke bli en drittsekk for hun jenta pga dette, hun må jo få lov å ombestemme seg, du finner en løsning.
Vis hele sitatet...
Hadde gledelig sovet på sofaen demmes, men vet ikke hvordan reglene på dette er? Og om jeg i det hele tatt skulle gjort det måtte jeg vel avbestilt hele dritten for så og bare bestilt flybilletter. Står at maks på rommene er 3 personer, det er inklusiv barn under 2 år som tredjemann, og jeg er 18

Finner nok en løsning til slutt ja, og takk!
Sitat av vamvam Vis innlegg
Hei, jeg og en vennegjeng skal til Magaluf (ja...) i juli.
Vi er (var) 4 personer og har 2 rom, prisen kom på 6763 per pers.
Det viser seg at hun ene ikke skal bli med, det betyr at JEG, som hadde rom med ho må da betale 9100 for det samme rommet.
I og med at vi ikke finner noe 3manns rom i magaluf lurer jeg på om noen har noen tips og triks her.
Jeg har ikke mye erfaring med sydenturer annet enn kanskje 6 sydenturer med familien.

Har ringt Startour som er reiseselskapet vi brukte, de sa kun at rommet for kun meg ville koste 9100, navnskift på billetten til ho som ikke skal være med vil koste 300kr. Er egentlig ikke noen andre å ta med på den turen tenker jeg.

Sett dere selv i den problemstillingen, hva ville du gjort?

Hilsen bekymret freak som vil på ferie.
Vis hele sitatet...
Det er dama som skal betale ikke du ! dere har bestillt og det må betales , du skal ikke lide for at hun ikke vil være med alikevel .. det er sånn det er
http://www.hostelbookers.com/propert...1/ngt/2/ppl/1/

12.5€ pr pers pr natt for 3.manns rom... men regner det blir umulig nå som dere allerede har bestilt igjennom star-tour.

Uansett, neste gang anbefaler jeg særdeles sterkt å kjøpe flybilletten selv, og heller finne en kul leilighet dere kan leie. Det er massevis av gode tilbud der ute om man tar litt ansvar selv


Edit: Jeg stemmer forøvrig for at dama er ansvarlig for avbestillingsgebyret, men ingenting annet.
Sist endret av DumDiDum; 15. mai 2013 kl. 00:30.
▼ ... over en måned senere ... ▼
vamvam's Avatar
Trådstarter
Kan oppdatere dere om ønskelig, vel, jeg gjør det uansett.

Jeg fikk byttet om slik at rommet jeg og ho bestilte ble til enmannsrom istedenfor. Førpris for 2 personer, fly tur-retur og hotell = 13526,-

Jeg betalte tur-retur og hotell for meg selv = 10873,-

Var ikke mye off prisen ble, men bedre enn ikkenoe. I og med at ho kjerringa betalte ca 1600 kr i depositum og mista dem kosta turen for meg ca 9200, og vi på 3 kompanserte det jeg måtte betale mer pga ho og ho kosta oss 700 kr mer hver. Not too bad
Flott at det ordnet seg

Drar selv til Magaluf om et par dager, gleder meg sykt til ferie
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Bra du fikk fiksa det, men det ble vel i litt overkant mye å betale??
Anyway, du får ha en fantastisk ferie, og husk å sett av noen penger som skal bli svidd
vamvam's Avatar
Trådstarter
Turen kosta jo originalt 6763 kr, noe som ikke er alt for dyrt, men ja.. ble jo dyrt til slutt da .
Takk!