Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1611
Astronautene heter TV2 nyeste reality serie, som går ut på å sende den første nordmann i verdensrommet.
Det som gjør meg så kvalm med dette er at første nordmann i verdensrommet er viktig norsk historie om noen år.
Om jeg en gang får barn og de møter opp i O-fags timen for å ha om universet for første gang, vil de bli servert en reality TV deltager som ikke har gjort annet for å komme i lærebøkene enn å sende inn en søknad til en TV kanal. Dette vil jeg ikke ha noe av, men det er lite jeg kan gjøre. vell vell, godt å få ut litt sinne her da, argh!!
Ja, det blir vel den første normannen, men det var en norsk lærer som skulle opp i verdensromme noen år tilbake. romfrega het "Challenger" (den eksploderte på veien opp).
Opprinnelig postet av foolish
Astronautene heter TV2 nyeste reality serie, som går ut på å sende den første nordmann i verdensrommet.
Det som gjør meg så kvalm med dette er at første nordmann i verdensrommet er viktig norsk historie om noen år.
Om jeg en gang får barn og de møter opp i O-fags timen for å ha om universet for første gang, vil de bli servert en reality TV deltager som ikke har gjort annet for å komme i lærebøkene enn å sende inn en søknad til en TV kanal. Dette vil jeg ikke ha noe av, men det er lite jeg kan gjøre. vell vell, godt å få ut litt sinne her da, argh!!
Vis hele sitatet...
Er langt i fra sikkert at vinneren av 'Astronautene' blir første normann i rommet...
TV2 har sagt at de ikke vil betale mer enn 1 million kroner for turen og med tanke på at det nå koster ~150 mill. kan det ta en stund.
Kan godt være en pengesterk normann som reiser opp før...
Jeg tror jeg klarer dobbelt så mange armhevninger som hun allah-dama!

Men seriøst, syns ikke programmet er noe dårligere enn alle de andre reality programmene - er ikke særlig fan av noen av dem.
Haha så en nyhet på vg.no der ho Allah dama nekta å spise slangekjøtt p.g.a religionen sin... Og når ho sku springe 3000 meter så måtte hun være dekket inn med alle sjalene sine som religionen sa.... Heh hvis hun vinner så må hun vel være dekket med sjalene sine når ho flyr opp i universet... Latterlig hvor mange raringer de klarer å dytte inn i et reality show!
Heh, tipper jeg klarer minst det 4-doble

Menne, ikke så dumt... Det er bare navnet reality-tv som ødelegger saken. Tenk litt over det da, er det ikke rettferdig nok som slik det er nå da? De velger ut 13 stk. først, altså de som passer best til å representere norge best? Også går det da senere ut på hvor sterke de er o.s.v.? Kind of, en kanal måtte jo hatt en slags dekning på dette uansett? Det er jo LITT spesielt, ihvertfall, første nordmann i verdensrommet... Jaja, det var min mening...
Opprinnelig postet av Svonna
Latterlig hvor mange raringer de klarer å dytte inn i et reality show!
Vis hele sitatet...
Du sier selv det er pga. religionen dems. Hun risikerer å bli en hund i sitt neste liv ffs!

Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Man får jo ikke noe nasjonalfølelse av at noen idioter blir dyttet inn i et reality show, blir fløyet opp i verdensrommet 10sek, og detter ned igjen!

Syns det er tragisk at dette skal komme i historiebøkene. Men men, tviler på de har råd til en tur til verdensrommet for 1 mil. kr. I så fall må det være noe som ikke kommer seg ned igjen! hehe
▼ ... flere år senere ... ▼
Begynte å lure på når de skulle sende vinneren av dette programmet, så jeg googlet litt. Fant bl.a. denne tråden og denne artikkelen http://www.dagbladet.no/dinside/2005/01/27/421614.html fra 2005.

Høres rimelig idiotisk ut at noen har startet et selskap som selger opplevelsesturer til romet uten og ha noe form for fremkomstmiddel. Men grei måte å tjene penger på da
Selskapet Space Adventures sender hvertfall folk ut i rommet nå, så enten har han sikekrt fått turen sin, eller den halve millionen turen koster.

I følge selskapets hjemmeside har kundene deres tilbrakt rundt 1000 timer tilsammen på ISS.