Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5325
Familien min har fått vannskade i gulvet på kjøkkenet. Etter som jeg forstår blir selvfølgelig dette dekket av forsikringen. Problemet er at de må stenge for vann, og det går ikke å lage mat når de reparerer skadeomfanget. Dette vil si at vi må spise ute og det kan bli dyrt i lengden. Så mitt spørsmål er: kan storebrand dekke matutgifter ved vannskader?
Jeg vet de dekker matutgifter om det er kjøleskap/fryser som har blitt ødelagt og selve maten er dårlig, men vet ikke når det gjelder vannskade. Noen som vet, eller har tips på hvordan å finne ut?
Sitat av Anderssonfugl93 Vis innlegg
eller har tips på hvordan å finne ut?
Vis hele sitatet...
Du ringer til Storebrand og spør, eller så leser du forsikringsvilkårene selv
Sist endret av Alec; 6. september 2021 kl. 12:55.
Som han over sier+ at det avhenger vel litt av hvor lenge kjøkkenet må være stengt.
Er det 1-2 dager uten vann så er det ikke så problematisk å spise mat man ikke ha vann for å lage.
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alec Vis innlegg
Du ringer til Storebrand og spør, eller så leser du forsikringsvilkårene selv
Vis hele sitatet...
Har lest forsikringsvilkårene for innboforsikring, hvertfall ved vannskade (B.3.4) men har ikke funnet noe der. Problemet med å ringe å spør er at med mindre du faktisk VET at de dekker matutgiftene så kommer de sannsynligvis til å gjøre alt i sin makt til å ikke dekke utgiftene.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Som han over sier+ at det avhenger vel litt av hvor lenge kjøkkenet må være stengt.
Er det 1-2 dager uten vann så er det ikke så problematisk å spise mat man ikke ha vann for å lage.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det, skal komme noen imorgen og se på skadeomfanget så da har vi litt mer informasjon om hvor lang tid vi må spise ute. Det vi frykter er at vi må spise ute i flere uker, da det blir veldig dyrt i lengden. Det er ikke nødvendigvis det at vi trenger vann for å lage maten, men det at vi generelt ikke kan være på kjøkkenet, og vi ikke har tilgang til komfyr/steikeovn så det blir veldig vanskelig å spise hjemme da.
Sist endret av Anderssonfugl93; 6. september 2021 kl. 13:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor må de ta vannet så lenge?
Tenkte vi snakket 1 dag her jeg mens rørlegger eller noe holdt på.
Er det snakk om 1 uke eller mer så stiller det seg annerledes.
Sist endret av vindaloo; 6. september 2021 kl. 13:19.
Stormkjøkken, lev camping livet.

Men hvor har folk det fra at forsikringsselskap prøver å snike seg unna hele tiden? Har bare fått hjelp jeg når jeg har ringt og spurt, ikke alltid svaret er det du vil ha da.

Men beste er å ringe å spørre når dere vet hvor lang tid det tar.
Jeg fikk dekt opphold og mat når jeg hadde vannskade. Men takstmann eller hvem enn som er på befaring må bekrefte at huset eller leiligheten er ubeboelig.
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Jeg fikk dekt opphold og mat når jeg hadde vannskade. Men takstmann eller hvem enn som er på befaring må bekrefte at huset eller leiligheten er ubeboelig.
Vis hele sitatet...
Ahh skjønner. De kommer imorgen så får se da, men tviler på vi får ubeboelig status. Takk for svar, alle sammen
Spis brødskiver - kjøp flaskevann. Verre er det ikke