Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6254
Hei alle sammen .

Å nok en gang trenger jeg en vei ledning. Jeg blir nemlig "flådd" av Skatteetaten etter at jeg klarte å vinne over NAV i Trygderetten. Denne seieren førte til en relativ stor etterbetaling av trygdeytelser og samtidig som Skatteetaten skattelegger meg har de også tatt fra meg muligheten for skattebegrensning i alle fremtidige inntekstår.

Jeg er fremdeles oppe å går i denne historien, men jeg trenger en Advokat.

Er det noen som kjenner til en Advokat i Oslo som gledelig tar opp kampen mot Skatteetatens konservative og tverre behandling av uføretrygdede mennesker med liten betalingsevne ??

Hilsen
Space Punk
Sorry nederlaget men man har ikke lenger rett på skattebegrensing når man er ufør. Alle får avslag
Man tjener akuratt for mye visstnok samme med fri rettshjelp ordningen gjelder ikke for uføre mer. Urettferdig drittttt
Sist endret av MittBrukernavn; 26. juli 2021 kl. 03:14.
Sitat av MittBrukernavn Vis innlegg
Sorry nederlaget men man har ikke lenger rett på skattebegrensing når man er ufør. Alle får avslag
Man tjener akuratt for mye visstnok samme med fri rettshjelp ordningen gjelder ikke for uføre mer. Urettferdig drittttt
Vis hele sitatet...
Det er urettferdig at du som lever av andre sine skattepenger ikke skal få masse flere goder Ola nordmann bare kan drømme om? Nei, vettu hva altså...
En ting du kan sjekke ut først, SpacePunk, er om det lønner seg å få etterbetalingen
plassert på skattemeldingen for det/de år som trygdetvisten omfatter, istedet for
en stor etterbetaling nå, som da blir skattet som ekstrainntekt, i dette året f.eks.
NAV skal være behjelpelig med prosessen, men tror ikke det skjer automatisk. Du skal
skattes på det viset som er mest fordelaktig for deg, tilbakeskrevet eller alt etterbetalt.
-
Til MittBrukernavn. Etter at Høyre og Frp har fått herje med velferdsystemet siden 2014
har både grensen for fri rettshjelp, bostøtte og tilsynelatende også skattebegrensning
satt til like over stønadsatsen for de med standard lav uføretrygd. Helt tilfeldig selvsagt ..

blitt satt til like under stønadsatsen .. ( selvsagt, freak er like stram med tid for redigering
Sist endret av radion; 26. juli 2021 kl. 22:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Space Punk's Avatar
Trådstarter
7 1
Takker en masse for forståelse og opplysning fra "MittBrukernavn" og "radion".
Men så var det D med en Advokat som håndterer "Skatterett" i Oslo traktene ??
Dette er kanskje feil forum....
Jeg tror jeg skal prøve å finne et forum om generelt hjelp her på Freak.....
Nå er jeg ordentlig på jordet her, men...
Jeg trenger en Advokat....
Sitat av RaveX Vis innlegg
Det er urettferdig at du som lever av andre sine skattepenger ikke skal få masse flere goder Ola nordmann bare kan drømme om? Nei, vettu hva altså...
Vis hele sitatet...
Javel? Du tenker at det er helt rettferdig at alle andre grupper inkl de som har aller mest i samfunnet går opp i levestandard og disponibel inntekt, mens den aller svakeste gruppen er fratatt betydelige inntekter etter bortfall av skattebegresning, fravær av bostøtte, og samtidig mister retten til fri rettshjelp? Er det rettferdig at den svakeste gruppen har fått levekårene ytterlige svekket slik den er blitt under sittende regjering? Spesielt mtp at det er kommet skattelettelser for de aller aller rikeste?

Ei venninne som er ufør mistet bostøtten og skattebegrensningen som til sammen utgjorde over 4000 kr per måned for hennes del. Her må det legges til at hennes medisinske utfordringer samtidig har forverret seg, og hun er varig ute av stand til å kunne øke sine inntekter feks via deltidsjobb. Hun kan altså se fram til et helt liv i den økonomiske svakeste gruppen i landet. Alt fordi tilfeldigheter, sykdom og uflaks rammet akkurat henne slik at hun ikke lenger kunne stå i jobb, ikke lenger kunne bruke sin utdanning og ikke lenger har muligheten til å påvirke egen inntekt.

Er det rettferdig at landets aller rikeste har fått ennå mer penger, samtidig som de svakeste er fratatt så mye midler at det i praksis utgjør forskjellen på å leve et brukbart liv slik min venninne gjorde tidligere til nå å ha så svak inntekt at hun må leve resten av sitt liv som fattig? Hun valgte ikke å bli kronisk syk. Hun gjorde alt som tenkes kan for å forsøke å fortsette å jobbe når hun ble syk. Likevel så straffes hun økonomisk. Nå er altså den varige inntekten så lav at hun ender opp med disponibel inntekt under det som regnes som livsoppholdssats. Hver måned. Og hun har helt andre utgifter til egenandel, behandling, medisiner osv enn andre friske mennesker har. Og både sykdommen og inntekten hennes er altså noe som hun vil måtte leve med resten av livet. Er det rettferdig? Hun hadde det langt bedre før Erna plyndret hennes lommebok. Da kunne også hun ta seg en ferietur, gå på kino eller arrangementer i kulturlivet. Nå er slikt blitt en utenkelig luksus. Og slik skal hele resten av livet hennes bli. Høres det rettferdig ut?
Sist endret av _abc_; 12. august 2021 kl. 02:37.
Space Punk's Avatar
Trådstarter
7 1
Fantastisk !
Lenge Leve _abc_