Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3150
Heisann, jeg har kronisk insomia og har hatt det i over 6 år, men for litt siden måtte jeg krype til korset/fastlegen og spør om hjelp til søvn, da hjernen min ikke klarer og skru seg av når den skal.. Så da må jo jeg seffølgelig ta den klassiske turen gjennom alle tenklige C-preparat /drit-preparat først. (Har fått prøvd Imovane 7,5mg, 10 tabs, men han ville ikke skrive ut det mer en 1 gang, det funka bra såklart) Så no har eg prøvd Remeron, Seroquel, Vallergan osv.. Nå står Zonat for tur..

Noen erfaringer med Zonat?
Leser at di fleste har null nada effekt av dem, også litt bivirkninger?

Huff........
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Zonat hjalp ikke stort på meg men seroquel har vært gull
Amaste55's Avatar
Trådstarter
81 8
Jeg sliter også med depresjon og angst, men har gått på Seroquel i 2 mnd'er no 25mg først, men no går eg på 50mg. Den gjør meg sliten og delvis
trøtt på kvelden, men den minsker ikkje insovningstiden i det hele tatt, dem gjør bare innsovningstiden litt mer behaglig mtp tankekjør... Men fra jeg slokker lyset på såverommet, bruker jeg 3 timer ++ på pg sovne. Døgnrytmen min er perfekt, og står tideligt opp og går på jobb hver dag. Så nå ville legen at jeg sko prøve Zonat i lag med Seroquelen..

Seroquel + Imovane knocka meg ganske greit ut, fikk blackout hver kveld, huska ikkje at eg sovnet, haha. Men legen ville ikke ha meg hooked på imovane.
Rip 8-4-23
Zonat funka bra på meg når jeg tok den på hodeputen , ca 25 til 35min seinere sovnet jeg og sov bra gjennom hele natten.vil si zonat 12mg er top#2 for og sove når det kommer til c preparater. Top#3 er remeron 30mg og top#1 er seroquel 25mg.