Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 7490
Hei, før jeg går over til problemet: Jeg kjøpte mine airpods(helt nye) i februar 2020. Kompisen min kjøpe noen brukte på finn desember 2020.

Dette her kommer til å høres veldig merkelig ut, men jeg skal forsøke å forklare så enkelt som mulig:

Det startet for rundt 1 og en halv måned tilbake: jeg hører kompisen min veldig dårlig, og han har problemer med sine airpods, løsningen for han ble å skifte til venstre mikrofon, og vipps så hører jeg han veldig bra. Ifølge han så er mikrofonen på høyre side ødelagt.

Så skjer det merkelige her: Etter 2-3 uker skjer akkurat det samme med meg, og folk sliter med å høre meg.. Etter litt testing frem og tilbake så finner jeg ut at mikrofonen på høyresiden min også ikke fungerer, og løsningen for meg blir også å skifte til å kun bruke venstre side.


Det som på min side er merkelig, er at jeg i ny og ne har mistet en av airpodsene i bakken, enten hjemme eller andre steder, men da er det som regel venstre airpods jeg har mistet i bakken, og ikke høyre

Man kan spekulere i at det er ren tilfeldighet at både min og kompis sin mikrofon sluttet å virke på høyre side, men jeg ser rundt på google, f.eks her: https://discussions.apple.com/thread/252155043

At flere sliter med at kun venstre siden funker og ikke mikrofonen på høyre. Da lurer jeg egentlig på, hvor tilfeldig er dette?


Så har jeg altså lest og sett youtube videoer om hvordan man skal rense airpodsene, hvor folk bruker tannpirker osv osv. Jeg har forsøkt det samme for en rundt 2 uker tilbake(har jeg kanskje skrapt for hardt med den?). Men til ingen nytte.

Men nå så ser det ut til at venstre mikrofon heller ikke funker..


Har airpodsa tatt kvelden? Det funker fortsatt fint å høre musikk, og dobbel tæpping osv. funker uten problem.
På meg funker bare høyre men ikke venstre.


min hadde dog en tur i vaskemaskinen, så sånn var det.
Gjest
Trådstarter
Det nærmeste mine har kommet noen form for væske så er det når jeg har hatt de på trening og svetta. Men om dette ville påvirket noe som helst så er det isåfall på høytalerne, og ikke mikrofonen..

Oppdatering: Det viste seg at "registrer øre automatisk" funksjonen var slått av, noe som kan forklare problemet.

Uansett tok jeg begge airpodsa inn i casen, og kjørte en full fabrikk-reset(holde knappen inne i 15-20 sec). Og kobla opp igjen

Nå funker begge mikrofonene!!
Sist endret av random512377; 16. juni 2021 kl. 21:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.