Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 7384
Halla. Har sett mye serier og nå sitter jeg og ser paradise hotel faktisk så nå skjønner jeg at jeg må få tak i noen tips. Serier jeg har sett som jeg har likt godt er

-Breaking Bad
-OITNB
-Ozarks
-Prison break
-Dexter
-Sons of anarchy
-13 reasons why
-Better call saul
-Milennium
-The punisher

Noen å anbefale?
Tenkte jeg skulle anbefale The Shield, men med tanke på brukernavnet ditt så faller vel neppe korrupte politimenn i god smak hos deg, hehe
Person of Interest
Exit (NRK), Billions (HBO), Chernobyl (HBO) er gode serier jeg kommer på i farta.
Jeg har nevnt denne mange ganger før her inne men Snowfall er en av de beste seriene jeg har sett, og historien er veldig godt skrevet.
Det er nok den enste serien jeg har en favoritt episode av, og det må være "pocket full of rocks". De siste replikkene i den episoden sitter enda i hodet.

https://www.imdb.com/title/tt6439752/

Serien skal visstnok være delvis basert på https://en.wikipedia.org/wiki/%22Freeway%22_Rick_Ross
Sist endret av random105675; 12. mars 2021 kl. 14:53.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Mr Inbetween
Ganske bad ass australsk serie. Svart humor, white trash, erkekul og temmelig drøy vold til tider.
Før vi dør, gåsmamman, johan falk, alex, the blacklist, exit, power
Suits
Seal Team
The wire
Sopranos
Gang Related (13 episoder men kvalitet over kvantitet er definitivt noe som spiller inn)
Trailer park boys
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Trailer park boys
Vis hele sitatet...
Bubbles i seg selv er nok til å gi serien en sjanse
Viaplay :
- power
- animal Kingdom

Hbo:
- Chernobyl
R.i.p 23.04.2021
Mr inbetween
Narcos og Narcos: Mexico
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av Filkor Vis innlegg
Bubbles i seg selv er nok til å gi serien en sjanse
Vis hele sitatet...
"Man, I Hope It's Not A fucking Samsquanch, I Hate Those Fuckigs bitches."

Walking dead? Eneste jeg kommer på som er bra.
Peaky Blinders
Blindspot
The Blacklist
White Collar
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
ZeroZeroZero, som er en av de mer brutale seriene som har blitt laget etter Oz. Og selvsagt The Wire.
Sist endret av Deezire; 12. mars 2021 kl. 17:45. Grunn: You Come At the King,You Best Not Miss
Sitat av Deezire Vis innlegg
ZeroZeroZero, som er en av de mer brutale seriene som har blitt laget etter Oz. Og selvsagt The Wire.
Vis hele sitatet...
Liker du brutale seriee, bør du se Gangs of London. Aldri, og da mener jeg aldri har jeg sett en så brutal serie om gangstere
Yellowstone!

Fantastisk bra moderne (handlingen er i moderne tid) western serie. Handler om konflikter mellom eierne av megaranchen «yellowstone», indianerstammen og buisnessmenn.

Indianerne og forretningsfolka ønsker begge å anskaffe seg landområder som eies av yellowstone.

En av de bedre seriene jeg har sett i det siste.
Sist endret av iColdman; 12. mars 2021 kl. 18:24.
Sitat av Filkor Vis innlegg
Bubbles i seg selv er nok til å gi serien en sjanse
Vis hele sitatet...
Den er kun morsom på syre!!!!
Faen for noe dritt skal du lete lenge etter, men ja; Bubbles er konge

Han har laget noen flere sanger med Lifeson

Bubbles and the shit eaters eller noe på spotify.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av 420master Vis innlegg
Den er kun morsom på syre!!!!
Faen for noe dritt skal du lete lenge etter, men ja; Bubbles er konge

Han har laget noen flere sanger med Lifeson

Bubbles and the shit eaters eller noe på spotify.
Vis hele sitatet...
Ikke noe blasfemi her takk. Tpb er the shit, and I am the liquor!!!

Bubbles and the shitrockers prøver du å komme fram til her.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Happy
Spørsmål til dere som anbefaler The Wire:

Jeg har hatt The Wire på watchlisten min i årevis, siden det tydeligvis blir ansett som en av tidenes beste serier. Jeg er også ganske easy to please, og liker nesten alt jeg ser av både filmer og serier. Men etter å ha sett første episode av The Wire ble jeg egentlig bare skuffet. Syntes den var, for å si det rett ut, dritkjedelig. Jeg ville ikke dømme en så populær serie etter én episode, så jeg tvang meg gjennom to til. Etter tre episoder var den fremdeles så kjedelig at jeg faktisk sluttet å se. Synes det er så rart at jeg, som vanligvis liker alt, ikke liker «den beste serien noensinne».

Blir den bedre etterhvert, eller er det bare rett og slett totalt mismatch med min smak?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Spørsmål til dere som anbefaler The Wire:

Jeg har hatt The Wire på watchlisten min i årevis, siden det tydeligvis blir ansett som en av tidenes beste serier. Jeg er også ganske easy to please, og liker nesten alt jeg ser av både filmer og serier. Men etter å ha sett første episode av The Wire ble jeg egentlig bare skuffet. Syntes den var, for å si det rett ut, dritkjedelig. Jeg ville ikke dømme en så populær serie etter én episode, så jeg tvang meg gjennom to til. Etter tre episoder var den fremdeles så kjedelig at jeg faktisk sluttet å se. Synes det er så rart at jeg, som vanligvis liker alt, ikke liker «den beste serien noensinne».

Blir den bedre etterhvert, eller er det bare rett og slett totalt mismatch med min smak?
Vis hele sitatet...
The Wire blir bedre ja. Det er faktisk slik for mange at opptil 3 episoder kan bli litt kjedelig. Men det regnes ikke som den beste serien uten grunn.

Gi den et ordentlig forsøk, og følg med på dialogen og skuespillerne. Ikke sitt med mobilen vær så snill
BRAND ∞ STRONG
Twin Peaks S1+S2 1990/1991
Twin Peaks S3 (S1) 2017
Brickleberry

https://www.imdb.com/title/tt2022713/

Jeg ble forelsket allerede så tidlig som i åpningssekvensen.
Narcos og Narcos mexico - Noe av det bedre jeg har sett. Ligger på netflix.
Band of Brothers - Anbefales på det sterkeste hvis du liker krigsfilmer etc. Helt fantastisk mini serie spør du meg. (HBO)
The Pacific - Også en fantastisk mini serie hvis du liker krigsfilmer. (HBO)
Das Boot - Serien ligger gratis på nrk-tv og hvis du liker den gamle filmen med samme navn, så tror jeg du vil like serien også. Veldig bra serie.
Chernobyl - Hvis den ulykken i tjernobyl er av interesse så er absolutt denne serien verdt å se, synes den var veldig bra. Ligger også gratis på nrk tv.

Lost er jo en serie som begynner å bli noen år nå, men hvis du ikke har sett den så vil jeg påstå at den er verdt å se. Mange timer med underholdning.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Spørsmål til dere som anbefaler The Wire:

Jeg har hatt The Wire på watchlisten min i årevis, siden det tydeligvis blir ansett som en av tidenes beste serier. Jeg er også ganske easy to please, og liker nesten alt jeg ser av både filmer og serier. Men etter å ha sett første episode av The Wire ble jeg egentlig bare skuffet. Syntes den var, for å si det rett ut, dritkjedelig. Jeg ville ikke dømme en så populær serie etter én episode, så jeg tvang meg gjennom to til. Etter tre episoder var den fremdeles så kjedelig at jeg faktisk sluttet å se. Synes det er så rart at jeg, som vanligvis liker alt, ikke liker «den beste serien noensinne».

Blir den bedre etterhvert, eller er det bare rett og slett totalt mismatch med min smak?
Vis hele sitatet...

The Wire krever din fulle oppmerksomhet hele tiden. De forteller så mange historier i samfunnet mellom linjene og mye må du oppfatte selv. For min del hadde jeg hook fra første scenen! Men hadde gitt den serien en sjanse
Rart ingen har foreslått 'Banshee'
How to get away with murder, spenning fra slutt til start.
Peaky Blinders er det jeg ser på atm, gangster-serie satt på 1920-tallet i England
Sist endret av TheMildMildWest; 19. mars 2021 kl. 22:11. Grunn: Emoji
Ingen som har nevnt Snowfall enda?

Helt rå serie som baserer seg på den sanne historien da CIA importerte kokain inn i USA for å finansiere sivilkrigen i Nicaragua på 80 tallet, og hvordan dette ledet til dannelsen av crack-cocaine.
Man får se litt fra gateplan og litt fra cia plan, litt fra kartell osv (på en måte som Wire)
Anbefales!