Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1132
Ser etter en aktiv HDMI switch, men usikker på hva jeg leter etter egentlig heter.

Switchen skal takle aktiv switching, dvs at når man switcher bilde skal det nesten ikke synes at en annen maskin blir koblet til, er her jeg usikker på terminologien.

Ved en vanlig hardware switch vil bildet flimre som om man skulle byttet kabel, det er jeg ikke interessert i.

Kramer har en del switcher, men litt usikker på om det er dette jeg leter etter: https://www.kramerav.com/product/VS-161H

Tips?
En switch sender bare signalet rett igjennom, det tar omtrent null tid, uansett prisklasse.
Problemet er at skjermen som tar imot signalt senser et nytt signal, det er flimringen du ser.
Finne en skjerm som senser så fort at du ikke merker det tror jeg ikke du skal regne med.

Det du trenger en en hdmi prosessor med delay, som faktisk outputer sitt eget signal og ikke kilden sitt.
Men det koster myyyyyyye penger.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Noe slikt vil gjøre det du beskriver, switche mellom sources uten noe artifacts/flimring på output: Roland V-1HD
Sist endret av Dodecha; 16. mars 2018 kl. 12:42.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Noe slikt vil gjøre det du beskriver, switche mellom sources uten noe artifacts/flimring på output: Roland V-1HD
Vis hele sitatet...
Supert, noe slikt jeg var på jakt etter også. Skal brukes på arrangementer i jobbsammenheng, så at det koster noen lapper er helt ok