Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1527
Hei!
På min stasjonære PC har det plutselig oppstått et problem: jeg får bare tilgang til youtube og google! Når jeg prøver å gå inn på en annen nettisde kommer det opp: Jeg har googlet for forskjellige fixes, men ingenting fungerer! Mitt siste håp er hjelp fra dere!

Dette har jeg prøvd:
reset via winsock
Sjekket for malware og virus
Reinstallert nettverkskortdrivere
Skrudd av og på Windows firewall
Ipconfig release og renew.

For et par uker siden kjøpte jeg en USB dongle (ASUS n-13) fordi den gamle jeg hadde fusket litt, og det var da problemet oppstod. Jeg puttet deretter inn den gamle USB-donglen jeg hadde, og da fikk jeg full nettilgang igjen. Men så i dag oppstod samme problem med den gamle USB-donglen! Jeg forstår ikke dette.

Er det noen som har en fiks idè som kanskje kan løse opp i dette problemet?

Tusen, tusen takk for eventuell hjelp! Det redder både PCen min og håret mitt, for jeg river det snart i stykker.
Hva kommer opp?
Ingen error eller noe, bare at den kobler til. Men jeg kommer helt fint inn på youtube, facebook og google. Altså i fanen på firefox. Får heller ikke opp andre nettsider i andre browsere heller.

Og nå får jeg ingen tilgang i det hele tatt, bortsett fra Steam. Er ikke dette jævlig rart?
Sist endret av bendiks; 23. oktober 2016 kl. 23:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du prøvd andre navnetjenere? (google sine, opendns)
Annen DNS? Jeg har endret DNS-serveren på ipv4 til 8.8.8.8 og 8.8.4.4.

Men det som er merkelig er at laptopen min og telefonen min funker helt fint. Er bare den stasjonære som er litt sta.
Bruker du ipv6 på den stasjonære da?


2001:4860:4860::8888
2001:4860:4860::8844

Dette er google sine ipv6 dns tjenere.
Sist endret av Hoarse; 23. oktober 2016 kl. 23:17.
Ja, jeg har prøvd dette også. Funka heller ikke dessverre. Men altså, jeg har jo brukt den uten problem i et par uker nå, så plutselig slår den seg vrang uten at jeg har gjort noe. Er noe fishy her. Og jeg koblet den til hotspot på telefonen også, og det funket heller ikke. Skal jeg bare reinstallere hele windows kanskje? Pleier jo å gjøre underverker, men er fortsatt irriterende å ikke finne feilen!
Se om Proxy-server er huket ut.
kontrollpanel --> Alternativer for internett --> Tilkoblinger --> Lan innstillinger
Installerte du noen programvare når du la til asus-nettverkskortet? Er klokken korrekt? Hva slags antivirus har du?
Klokken er korrekt. Jeg har prøvd å installere driverne for nettverkskortet fra CDen som fulgte med og også via Windows. Bruker NOD32 antivirus. Har scannet computeren med både dette antiviruset og avast. Har ikke funnet noe.

Her er en kort videosnutt av problemet. https://vid.me/W93K
Sist endret av bendiks; 24. oktober 2016 kl. 10:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ville testet om avinstallering av nod32 gjorde susen.. tyder på det kan være den som hindrer tilkoblinger utenom noen få "trygge"
Sitat av thundercat Vis innlegg
Ville testet om avinstallering av nod32 gjorde susen.. tyder på det kan være den som hindrer tilkoblinger utenom noen få "trygge"
Vis hele sitatet...
Hadde et problem med NOD32 litt tilbake, men det sa at alle sider med https var usikre og den beskjeden kom med en gang (ingen eviglang lasting). Google og youtube virket pussig nok. Det jeg gjorde var å skru av HTTPS-kontroll:

Åpne NOD32 -> Oppsett -> Internett-beskyttelse -> Beskyttelse av nettilgang -> Nettprotokoller -> ta bort HTTPS-Skanner
takk for svar! Jeg reinstallerte windows til slutt. Har jobbet med dette problemet i mange dager nå, så nå fikk jeg bare nok. Men igjen, takk for villig hjelp. Du er kanskje inne på noe meitemark, dette skulle jeg selvfølgelig ha sjekket før jeg reinstallerte. Håper andre med liknende problem finner tråden og kan prøve dette.