Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1540
Tenkte å skrive litt om hvordan min første dag med ketamin gikk for seg, som en slags raport/fortelling. Håper det faller i smak!


Intro.

Det hele startet med at jeg sto opp tidlig på morgenen for å bli ferdig med semesterets siste eksamen. Stemningen var god, men jeg merket hvordan en lang og hektisk eksamensperiode begynte å ta på kroppen. Oppgavene på eksamen var ikke helt som forventet, så hele greien gikk i et sett. Non-stop regning i fire timer, uten tid til å røre den gigantiske lunchen jeg hadde tatt med. Heldigvis gikk det ganske greit.

Etter litt småprating med studiekameratene mine utenfor eksamenslokalet så gikk turen hjemover. Jeg hadde drøyd hårklippen i snart en måned mer enn jeg burde, og ettersom jeg skulle ut samme kvelden, og ta fly nesten morgen for å stikke på et sosialt arrangement på østlandet, så hadde jeg et ganske stort ønske om å få unnagjort klippen den dagen. Samtidig så hadde jeg hatt et gram med ketamin liggende på soverommet i snart to uker, i påvente av at jeg skulle bli ferdig med den siste eksamenen. Et stoff jeg hadde sett aktivt etter i over ett år og nå endelig skulle få testet ut. Jeg fikk ordnet det slikt at jeg skulle klippe meg hjemme hos ei bekjent som var frisør en og en halv time senere. Ettersom jeg skulle stikke på vors etterpå, og så reise bort morgenen etter så måtte jeg velge. Nå eller om 5 dager? Valget var enkelt, så jeg veide opp og dro i meg en stripe på 40 mg.


Første gang med ketamin.

Det å beskrive effekten av 40 mg er heldigvis ikke spesielt vanskelig. Det var veldig lite psykedelisk, men meget bedøvende. Headspacet virket først ganske likt som alkohol, bare med litt mer selvbevissthet, tankene gikk mye tregere og alt føltes numment og distansert. Bare det å bevege på armene var veldig merkelig, ettersom jeg ikke tydelig kunne kjenne at jeg faktisk bevegde på de. Det var som at de var lagd av isopor og ga lite motstand. Jeg opplevde ingen stor eufori, men jeg var nok noe mer oppstemt enn før inntak. Så langt føltes det slik jeg kan tenke meg at effekten blir hvis man skulle blande opiater og alkohol.

Etter litt fant jeg frem dataen og det er her ting begynte å bli noe merkelig. Jeg setter først på Drittung3n - I fra gate til plate, som var den ukens favorittsang. Jeg forventet at sangen skulle høres bedre ut en til vanlig, men tvert i mot. Først trodde jeg at øreproppene min var ødelagte, men etter jeg hadde byttet til headsett så konkluderte jeg med at det faktisk var på grunn av ketaminen. Det hørtes ut som at mange av mellomtonene i sangen manglet, det høres rett og slett fjernt og ufullstendig ut. Men etter jeg satt på noe elektronisk musikk så hørtes musikk fort mye bedre ut. Hva som er grunnen til dette vet jeg ikke, men elektronisk musikk høres definitivt bedre ut på ketamin enn det rock og rap gjør. Jeg finner så ut at jeg skal strole litt på Facebook og jeg må si at det ikke var mange fine ansikter å se der. "Hææ, har han/hun alltid sett så stygg ut?" tenkte jeg da jeg pløyde meg gjennom profilen til venner og bekjente. Det var også veldig vanskelig å sette fingeren på hva som gjorde dem stygge. På MDMA så ser gjerne folk litt ekstra vakre ut, på ketamin så var dette motsatt, merkelig saker.

Jeg plugget headsettet i mobilen for å prøve å danse litt. Det må jeg si, små doser med ketamin fungere bra til dansing. Kroppen gikk nesten av seg selv og flyten var god. I tillegg så var "isopor-arm" effekten jeg beskrev ovenfor fremdeles tilstede, noe som gjorde dansingen enda mer moro. Noen deler av kroppen føltes nærmest vektløs. Etter 15 min med dansing innså jeg at jeg snart måtte hoppe på bybanen for å komme tidsnok til hårklippen. Heldigvis hadde effekten gitt seg noe, men den var ikke helt borte. Utenfor døren til leiligheten traff jeg tilfeldigvis på en god venn og kjæresten han sin som jeg ikke kjente veldig godt. Etter litt småprat som gikk overaskende bra så bevegde jeg meg videre mot sentrum. Jeg fikk kjenne litt på den angstdempende effekten ketamin kan ha. På andre stoffer hadde jeg nok blitt litt stresset fordi jeg var påvirket, men med ketamin klarte jeg å ta det helt med ro.

Hårklippen gikk som smurt, jeg var foresatt tåkete i hodet, men vil påstå at mesteparten av effektene hadde gitt seg på den tiden. Praten fløyt bra mellom meg og hun som klippet meg, eneste var at jeg var veldig klumsete da jeg skulle håndhilse på noen venninner av henne på vei ut. Det var ei jeg klarte å ta grep rundt tommelen på og ikke de andre fire fingrene som var nedenfor. Veldig klumsete, men fikk unnskylt meg med at jeg var ganske trøtt, alle fikk seg i hvert fall en god latter

Det var mye forskjellige ting som jeg måtte ordne i sentrum, og et par folk jeg måtte si hadde til før de reiste hjem for i år, så jeg fikk ikke spist noe. Det at jeg ikke hadde spist siden frokost kom jeg først på da jeg var ferdig med halvliter nr. 2 hos en kompis. Veien bar så videre til et vors litt utenfor byen med resten av klassen. Vi var en gjeng som hadde problemer med å finne veien fra bussen, så fra bussholdeplassen til vorset gikk det ned enda et par halvlitere. Jeg hadde egentlig planlagt å droppe byen og ta siste buss hjem i 11 tiden siden måtte opp kl. 5 morgenen etter, men uten mat i magen så ble jeg selvfølgelig alt for full til å ville stikke hjem tidlig.


Ketamin igjen.

Det er uvisst når tid jeg kom hjem, men det som er sikkert er at jeg var veldig full. Jeg så at jeg fremdeles måtte pakke, faen. Så kom jeg på at det kanskje kunne vært fett å prøve ketamin når jeg var full, og se om det kunne gjøre pakkingen noe gøyere (ikke det smarteste nei). Jeg la opp en liner og kjørte på. Her begynte hukommelsen å bli ustødig, men det neste jeg husker klart var at jeg våknet opp liggende på bunnen av dusjgulvet, naken og med vannet rennende. Jeg var superloket, men klarte så vidt å sjangle bort til soverommet og sengen før jeg sluknet der.

Jeg våknet opp (uvisst hvor lenge jeg hadde sovet) av at alarmen gikk. Jeg skjønte rett og slett ingenting, hva var denne saken som lagde lyd, og hvorfor gjorde den det? Hvor var jeg? Hvorfor var det noen tall som blinket på den tingen som lagde lyd? Jeg skjønte så lite som jeg noen gang har gjort, klarte ikke å forstå at lyden var til for å våkne meg og at tallene var så mye som klokken var. Jeg satt der meget forvirret og skjønte ingenting i kanskje 10 minutter før det endelig slo meg, dette var en alarmklokke og jeg måtte rekke en bybane som gikk om 10 min hvis jeg skulle rekke flyet mitt, jafaen, jeg skulle jo til østlandet. Klokken var da 10 over fem på morgenen. Jeg spratt opp og merket at jeg foresatt var ganske ustø på beinene, men det fikk bare bære. Fant sekken min og så at den nesten var ferdig pakket, glede! Jeg kunne ikke huske at jeg hadde pakket noe som helst, men det må vel være dette jeg gjorde før jeg sluknet i dusjen Turen til flyplassen var helt forjævelig, det samme var også flyturen. Heldigvis kom jeg til masse gode venner og en bar som åpnet tidlig, så det ordnet seg til slutt. Skal nevnes at jeg ikke hadde pakket noen sokker, men fant en vinterhanske og en fleecehals i sekken da jeg pakket ut