Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2811
Crimea River
Alec's Avatar
Jeg skrudde på AC'en vår her om dagen og det kom en høy raslelyd fra den (Wilfa WAC-12000). Jeg har funnet ut at problemet er med en vannpumpe og jeg klarer ikke helt å finne en lik på internett.

Noen her som kan hjelpe? Det beste er jo en lik del som passer i skruehullene, men så lenge den har samme funksjon så ser jeg ikke noe i veien for å lime fast en tilsvarende pumpe av annet slag.

Tekst på pumpen:
AP1320
AQUARIUM PUMP
AC 230-240V 50Hz 7W IPX8
Hmax : 1.2m FLmax: 500L/h
http://bildr.no/thumb/SlpTdVJX.jpeg

Vil denne muligens fungere?
http://www.zoopermarked.no/innvendig.../4897030556630

50l mer i timen og 2W mindre strømforbruk.. Ser bra ut for meg, så jeg skulle gjerne hatt second opinion
Sist endret av Alec; 4. juni 2016 kl. 16:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Regner med at de ansatte i dyrebutikkene har mer erfaring når det kommer til bytte av akvariumspumper.
Uansett kan det være kjekt å spørre de om dimensjonen på vannkabelen, litt stress å bytte den også.
Virker som han mener en slags gulvstående aircondition, ikke et akvarium (selv om de har brukt en akvariumpumpe). Om man googler dypt nok finner man denne, som kan være identisk, men med klistremerke på andre siden? Om den ligner nok så har den iallefall identiske egenskaper, og kan bestilles fra Kina.
Sitat av plohg Vis innlegg
Virker som han mener en slags gulvstående aircondition, ikke et akvarium (selv om de har brukt en akvariumpumpe). Om man googler dypt nok finner man denne, som kan være identisk, men med klistremerke på andre siden? Om den ligner nok så har den iallefall identiske egenskaper, og kan bestilles fra Kina.
Vis hele sitatet...
Bytte av pumpe burde da være samme prosedyre for aircondition og akvarium dersom det er samme pumpa som skal byttes ut?

Regner med at så lenge pumpa kan pumpe like mye eller mer vann, og vannledninga passer, er det vel ikke så mye mer å tenke på?
Så bare for meg TS drasse inn en aircondition på Tropehagen; "Hei, kan dere bytte pumpe på denne?"

Ellers helt enig, en pumpe med tilsvarende egenskaper og dimensjon på slange gjør samme nytten.
Tenkte mer på å ringe tropehagen og spørre om hva man må tenke på når man skal bytte en akvariumspumpe og identisk pumpe ikke er tilgjengelig.

Dersom det er flere detaljer enn liter vann i timen og dimensjonen på vannkabelen man bør tenkte på, tipper jeg folka som selger akvariumspumper vet dette.

Håper Alec deler videre i tråden om dyrebutikken kontkates og det er flere detaljer man bør tenke på som ikke vi har nevnt!