Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2255
Heia.

Par spørsmål. Jeg skal drar til Kambodsja i april og har store planer om å røyke litt opium siden det er stor tilgjengelig av opium og heroin for den sakens skyld. Jeg har så og si null erfaring med opiater. Har prøvd oxycodone to ganger, 15mg totalt trur jeg. Var helt greit, men har ikke vært noe som har fristet å ta igjen. Fikk også noe av en kollega i India som han kalte brown, lurer på om det kan ha vært heroin, men jeg røyket det i en sigarett med filter og det resulterte i fint lite annet enn kvalme, kanskje like greit siden jeg skulle til Qatar noen timer senere.

Anyways. Hvordan røyker man opium? Trenger jeg å ta med pipe, og i så fall hva slags pipe, eller kan jeg ha det i en joint? Er det mulig å ta det oralt? Hvis jeg trenger pipe så link gjerne til en duganes pipe da jeg tar det med fra Norge.

Hva slags rus kan jeg forvente, hvis man f.eks sammenligner det med oxycodone, da det er min eneste referanse.

Edit; Hvordan ser opium ut? Jeg har søkt litt på Google, men får mest opp bilder av selve valmuen, Det er veldig mye i Kambodsja som selges som heroin uten at man er klar over det.
Sist endret av hestpåpinne; 19. februar 2015 kl. 09:04.
En måte å røyke opium på er å feste klumpen på en nål, sette fyr på den, så blåse ut flammen og inhalere røyken som kommer.
Du kan røyke det på samme måte som cannabis, i rullet form eller pipe. Er en tyngre rus enn eks cannabis og du vil sannsynligvis få en følelse av velvære og eufori, iallefall som jeg opplevde det. ligner litt på oxycodone men mer euforisk etter min mening. Ser veldig forskjellig ut i form men ligner kansje på en blanding av hasj og pott, litt seigt og sterk lukt. Din siste setning stemmer nok da det er endel arbeid og videreutvikle opium til heroin, vil tro de selger opium som de sier er heroin pga de høyere prisene på heroinet. Uansettt god tur og røyk med måte.
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Heia.

...Jeg har så og si null erfaring med opiater. Har prøvd oxycodone to ganger, 15mg totalt trur jeg. Var helt greit, men har ikke vært noe som har fristet å ta igjen. Fikk også noe av en kollega i India som han kalte brown,.....

Anyways. Hvordan røyker man opium? Trenger jeg å ta med pipe, og i så fall hva slags pipe, eller kan jeg ha det i en joint? Er det mulig å ta det oralt? Hvis jeg trenger pipe så link gjerne til en duganes pipe da jeg tar det med fra Norge.

Hva slags rus kan jeg forvente, hvis man f.eks sammenligner det med oxycodone, da det er min eneste referanse.

....
Vis hele sitatet...
Du har prøvd både oxycodone og rå-opium (brown), det er fler typer opiater enn de fleste noen gang kommer til å prøve. Beklager hvis jeg dreper entusiasmen men opium har ikke så veldig mye for seg annet enn at du kan bytte ut smerter med slapphet (oftest med kvalme og forstoppelse i tillegg.)

Den aktive delen i opium er morfin, resten er bare valmue-latex. Har du prøvd morfin før så har desverre ikke opium noe særlig mer å tilby, hvis ikke du liker å dampe litt for nostalgiens skyld.

Det fins et enormt utvalg med piper og bonger til salgs i den delen av verden, praktisk talt gratis.
Ikke det at jeg vil oppfordre TS til å prøve å røyke råopium, heller det motsatte!
Sitat av Legrys Vis innlegg
Den aktive delen i opium er morfin, resten er bare valmue-latex.
Vis hele sitatet...
Dette er egentlig sprøyt, men morfin er hovedalakloidet, men det er mange flere der. Råopium består av ca. 10-16% morfin.
Funfact: I "gamle" dager så fikk bøndene opiumsstinktur for og bruke til kalver som var løs i magen..
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Dette er egentlig sprøyt, men morfin er hovedalakloidet, men det er mange flere der. Råopium består av ca. 10-16% morfin.
Vis hele sitatet...
Hvis du tenker på rå opiumslatex så er morfininholdet 10-16% per gram tørket latex, hvis du derrimot ser på den aktive delen så utgjør morfin 72-89% av de aktive alkaloidene. Hvis du også tar i betraktning at codein som vanligvis utgjør 3%, også omdannes til morfin i leveren så blir den effektive andelen morfin på opptil 92%. Da kan du selv vurdere hvor virkningen i opium kommer fra.
Takk for opplysende svar. Er ikke bestemt om det blir det ene eller det andre, men det får tiden vise. Jeg har alltid hatt enorm respekt for opiater, tok oxycodone første gang for ett år siden, blitt to ganger totalt. Jeg fyller 31 og har holdt på med diverse rusmidler siden jeg var 16 år, men opiater har jeg styrt unna som ung. Skal jeg først røyke noe så får det bli opium. Blir vel for det meste ganja og kanskje litt opium. Selv foretrekker jeg egentlig hallusinogene stoffer, samt mdma, men vet ikke om det er å oppdrive og hvor trygt det er. Kansje LSD hvis det er å oppdrive overhodet. Tar ikke med meg ez-testkit når jeg skal via Dubai, naturlig nok