Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2326
Heisann. Skal kjøpe ny laptop, maks 10k. Ser for meg minimum 8gb ram, sterkt skjermkort, minst 2gb. Sterk prossesor. En genrelt rask, sterk og pålitelig laptop. Gamer ikke veldig mye, men vil ha en laptop som er rask multitasker. Yter bra, bra levetid, god byggekvalitet. Helst 15'', ikke mer. Og ikke apple.

Har sett på noen modeller fra Acer, men har hørt en del negativt om det. Håper noen kompetente folk kan gi meg råd så jeg for mest for pengene. Tusen takk på forhånd, og hvis det er noe mer info dere trenger så si ifra
Meldem
Trådstarter
Takk for tipset, glemte å nevne at jeg skulle gjerne kjøpt den fra elkjøp! De har 6 måneders betalingsutsettelse som jeg må benytte meg av.
Det har de vel på Komplett og MPX også, så det bør ikke være noe problem
Meldem
Trådstarter
Ser helst att det er veldig god oppløsning, full hd eller mer. Minst 64gb SSD i tillegg til HDD, evt en bare en stor SSD. min. 8gb RAM
Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Ser helst att det er veldig god oppløsning, full hd eller mer. Minst 64gb SSD i tillegg til HDD, evt en bare en stor SSD. min. 8gb RAM
Vis hele sitatet...
På laptop er det som regel enten HDD eller SSD, siden PC-er skal være slankere og slankere etterhvert, må du som regel gå for en av delene. Mellom alternativet er hybrid - SSHD !
Meldem
Trådstarter
Ja okey, men jeg ser Acer har utrolig mange laptoper, med utrolig bra specs, HDD og SSD. Hva er ulempen?
Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Ja okey, men jeg ser Acer har utrolig mange laptoper, med utrolig bra specs, HDD og SSD. Hva er ulempen?
Vis hele sitatet...
Ekstremt mye varme har hatt 3-4 acer laptops nå alle haddedet samme problemet. Det blir så varmt at det er ubehagelig å ha den på fanget
Hvofor ikke Apple? Du kan kjøre Windows side-by-side osx, og det er lekende lett.
Etter å ha brukt macbook air kan jeg ikke forstå hvorfor noen vil bruke 10 lapper på noe annet. Jeg kan forstå det om maskinen skal brukes til spilling, men da burde man uansett gå for en stasjonær.
Anbefaler deg å se denne videoen før du kjøper noe som helst.

I apple store får du macbook air for 10 790 med disse spesifikasjonene:
-1,4 GHz i5
-8gb ram
-128 gb ssd
-1,35 kg
-12 timer batteritid!
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Hvofor ikke Apple? Du kan kjøre Windows side-by-side osx, og det er lekende lett.
Etter å ha brukt macbook air kan jeg ikke forstå hvorfor noen vil bruke 10 lapper på noe annet. Jeg kan forstå det om maskinen skal brukes til spilling, men da burde man uansett gå for en stasjonær.
Anbefaler deg å se denne videoen før du kjøper noe som helst.

I apple store får du macbook air for 10 790 med disse spesifikasjonene:
-1,4 GHz i5
-8gb ram
-128 gb ssd
-1,35 kg
-12 timer batteritid!
Vis hele sitatet...
Sier meg enig her, kjøp heller en Macbook, har en helt ny Windows PC med 250gb SSD, i7-prosessor og 8 gb ram. Den er latterlig treg og batteriet er maks 2-3 timer, betalte over 10k. Kjøpt i september og brukt i underkant av 1 måned. Tør heller ikke selge den videre..

Kjøpte meg en Macbook Pro på tilbud til 8,990,- for ca. 1 måned siden og er utrolig fornøyd, kommer aldri til å gå tilbake til Windows.
Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Asus er generelt bra, jeg har ASUS selv og er veldig fornøyd med den og vil anbefale det.
Meldem
Trådstarter
http://www.dell.com/no/p/inspiron-15...15-7548-laptop Hva med denne fra Dell? Synes den ser utrolig fin og bra ut. Hva syns dere?
Multicom Sansa MS-16GC 15.6" Full-HD

Matt Intel Core i7-4710MQ, 8GB, 256GB mSATA SSD + 1TB 7200, GeForce GTX 860M, DVDRW, Uten operativsystem
Vis hele sitatet...
Prøv å finne en 15-tommer med bedre specs til under 10k i en norsk nettbutikk.

Har selv en multicom-maskin, kjempefornøyd.
Jeg har ekstremt gode erfaringer med Asus, kjøpte meg en til 7.8k i sommeren 2011 var det vel, den fungerer som ny den dag i dag
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Hvofor ikke Apple? Du kan kjøre Windows side-by-side osx, og det er lekende lett.
Etter å ha brukt macbook air kan jeg ikke forstå hvorfor noen vil bruke 10 lapper på noe annet. Jeg kan forstå det om maskinen skal brukes til spilling, men da burde man uansett gå for en stasjonær.
Anbefaler deg å se denne videoen før du kjøper noe som helst.

I apple store får du macbook air for 10 790 med disse spesifikasjonene:
-1,4 GHz i5
-8gb ram
-128 gb ssd
-1,35 kg
-12 timer batteritid!
Vis hele sitatet...
128gb er lite lagringsplass... Og pcene til apple er alltid mye tregere enn specsa tilsier. Design og vekt er det du betaler for, og det betaler du DYRT for
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Ja okey, men jeg ser Acer har utrolig mange laptoper, med utrolig bra specs, HDD og SSD. Hva er ulempen?
Vis hele sitatet...
Min Acer Aspire V3-571g var høylytt som faen og hadde konstant relativt høy idle-temperatur (50-60°C) som medførte at vifta gikk nesten konstant. Kan ikke anbefale dem til noen lenger. Hadde samme problem på en Toshiba Satellite tiltenkt "gaming"... bare enda varmere.

Har du vurdert Lenovo, MSI? Jeg har akkurat kjøpt en Lenovo IdeaPad Z50-70, men ikke fått testet den grundig ennå.

Før det hadde jeg en MSI GP60, men endte opp med å returnere den fordi MSIs hjemmesider og programvare så direkte jalla ut, og tastaturet (fra SteelSeries) ga meg fnatt fordi ting var plassert på en ganske non-standard måte.

Klart, nå er det ikke alle som er like vanskelige som meg...
Sist endret av robhol; 30. januar 2015 kl. 21:18.
Strekker du deg litt til er det fin pris på denne.
http://m.netonnet.no/art/data/barbar...9/210781.3003/

Strekker du deg litt til er det fin pris på denne.
http://m.netonnet.no/art/data/barbar...9/210781.3003/
Sist endret av SinHazzard; 30. januar 2015 kl. 23:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Meldem
Trådstarter
Sitat av robhol Vis innlegg
Min Acer Aspire V3-571g var høylytt som faen og hadde konstant relativt høy idle-temperatur (50-60°C) som medførte at vifta gikk nesten konstant. Kan ikke anbefale dem til noen lenger. Hadde samme problem på en Toshiba Satellite tiltenkt "gaming"... bare enda varmere.

Har du vurdert Lenovo, MSI? Jeg har akkurat kjøpt en Lenovo IdeaPad Z50-70, men ikke fått testet den grundig ennå.

Før det hadde jeg en MSI GP60, men endte opp med å returnere den fordi MSIs hjemmesider og programvare så direkte jalla ut, og tastaturet (fra SteelSeries) ga meg fnatt fordi ting var plassert på en ganske non-standard måte.

Klart, nå er det ikke alle som er like vanskelige som meg...
Vis hele sitatet...
Ja det er det jeg har hørt en del folk har problemer med, når de har Acer. Har sett en del på Lenevo, det virker som solide pcer, ett bra merke. Sett spesielt mye på Lenevo Y50-70 UHD men kan ikke si jeg digger utseende. Virker dog som det er veldig bra specs.

Men Robhol, eller andre folk, jeg har sett en del på reviews av denne Dell laptopenog den har fått mye positiv omtale, hva synes dere? Den ser utrolig fin ut, og fyller alle mine ønsker, bortsett fra litt lite lagring, men jeg kan ha en ekstern HDD. Takk for svar
hvorfor laptop om jeg tør spørre, gjorde feilen 6 år tilbake og kjøpe gaming laptop til 18k, og angrer vært sekund at jeg ikke kjøpte stasjonær


hvis du bor i 2 byer skjønner jeg.


en venn kjøpte nylig http://www.multicom.no/Multicom-Sans...0042/p10629896 installerte SSD

og ble storfornøyd, litt ekstra kostnad med ssd + OS da.
Jeg selv bruker en kraftig gaming laptop. En av fordelene er gode kjøleløsninger, lette å oppgradere(god tilgang til komponenter innvendig) samt bra med kraft. Har selv en Asus G750 som jeg har nå brukt i godt over ett halvt år. Ja, den veier "litt", men ser ikke det som noe problem. Var ett større problem i starten da det var litt uvant å løfte på den. Dama derimot synes den er grisetung. Generell byggekvalitet på den er på topp og noe av det bedre jeg har vært borti sålangt og blir heller ikke for varm til å ha på fanget.

Se på de fra Asus. DU får tross alt hva du betaler for
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Multicom Sansa MS-16GC 15.6" Full-HD



Prøv å finne en 15-tommer med bedre specs til under 10k i en norsk nettbutikk.

Har selv en multicom-maskin, kjempefornøyd.
Vis hele sitatet...
Multicom er faktisk hakket verre enn Acer. Styr unna begge to. Om du ikke er svært glad i plastikk og generell lav kvalitet da.
Meldem
Trådstarter
http://www.dell.com/no/p/inspiron-15...15-7548-laptop Da ble det denne! :-) hva synes dere?