Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2146
Jeg har tatt utganspunkt i Komplett Gamer Pack - Intel Edition https://www.komplett.no/k/config.asp...SystemId=10825 og endret litt. Hva synes dere om dette:

Skal bruke pcen til litt gaming BF3 og GTA V trolig, trenger ikke å ha max grafikk. Samt å redigere video litt og til alt annet se filmer osv.

Kabinett - Komplett default valg
Komplett 200R Midi Tower Sort


Strømforsyning - Komplett default valg
Cooler Master B500 VER.2,

Prosessor
Intel Core i5-4460

Hovedkort - Komplett default valg
ASUS B85M-G

DDR3 minne
8GB - Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB 8GB

Skjermkort - Komplett default valg
XFX Radeon R7 260X 2GB

SSD / Harddisk - Primær lagringsenhet
Kingston SSDNow V300 240GB 2.5

Operativsystem
Microsoft Windows 7 Professional 64bit English Komplett, PC production only



8029 kr

Jeg har tatt vekk pc skjerm, tastatur, høytalere av valg.


Disse specs blir vel sannsynlig dyrere etter salget i januar?
Litt vel tregt skjærmkort, vil slite med forrige gen spill tror jeg...
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Litt vel tregt skjærmkort, vil slite med forrige gen spill tror jeg...
Vis hele sitatet...
hva mener du med forrige gen spill?
Spill som kom ut da ps3 og xbox 360 var hovedkonsollene. Kan se for meg at skjærmkortet er for tregt for feks bf3. Vet ikke men det er det jeg tror. For 8k kan du fp noe kraftigere
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Jeg ville henta W7 fra bukta, og kjøpt et 970 - mest grafikk for pengene atm.
Ville vurdert å kjøpe i deler og satt den sammen selv. Da kan du få så mye mer for pengene. Kjøpte nettopp selv en maskin til 7450kr inkludert frakt. Bare for å sammenligne litt forskjeller på hva en kan sitte igjen med innenfor ett hvis budsjett lister jeg hva jeg fikk med.

Asus Z97 hovedkort
i7 4790k
2x4gb 1600Mhz ram
Evga Supernova G2 850W
Fractal R5 Kabinett
2TB HDD
CM 212 evo cpu kjøler

Da er det fortsatt igjen 500kr opp til 8000kr. Kjøpte ingen skjermkort, det kan en like så greit kjøpe brukt i stedet for å kjøpe seg ett dårlig nytt. Det jeg skal frem til her er at en ser jeg har kjøpt en god del dyrere deler som det går an å fire litt på. Skal en kjøpe ferdigbygg får en utrolig lite for pengene

Sitat av Buddapower Vis innlegg
Jeg ville henta W7 fra bukta, og kjøpt et 970 - mest grafikk for pengene atm.
Vis hele sitatet...
Gtx 970 er vel ikke reelt med ett budsjett på 8000kr?

I alle fall ikke med den komplett maskinen
Sist endret av sweem; 17. januar 2015 kl. 22:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her har du et balansert build til under 8.000. Du må bygge selv. Ligner i grunn på det du har linket selv, men har et ganske mye bedre skjermkort. Plukket kabinett og skjermkort fra januarsalget.

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...C-0588BEC3FE05
Sist endret av danielsk; 17. januar 2015 kl. 23:02.
Sitat av sweem Vis innlegg
Ville vurdert å kjøpe i deler og satt den sammen selv. Da kan du få så mye mer for pengene. Kjøpte nettopp selv en maskin til 7450kr inkludert frakt. Bare for å sammenligne litt forskjeller på hva en kan sitte igjen med innenfor ett hvis budsjett lister jeg hva jeg fikk med.

Asus Z97 hovedkort
i7 4790k
2x4gb 1600Mhz ram
Evga Supernova G2 850W
Fractal R5 Kabinett
2TB HDD
CM 212 evo cpu kjøler

Da er det fortsatt igjen 500kr opp til 8000kr. Kjøpte ingen skjermkort, det kan en like så greit kjøpe brukt i stedet for å kjøpe seg ett dårlig nytt. Det jeg skal frem til her er at en ser jeg har kjøpt en god del dyrere deler som det går an å fire litt på. Skal en kjøpe ferdigbygg får en utrolig lite for pengene



Gtx 970 er vel ikke reelt med ett budsjett på 8000kr?

I alle fall ikke med den komplett maskinen
Vis hele sitatet...

Det sier seg vel selv at det er rimeligere at man bestiller delen selv istedenfor at en person skal sitte i arbeidstiden å mekke pcen til deg.
+ At komplett utnytter vel at folk flest ikke har kunnskap nok eller ork til å sette pcen sammen selv så de overpriser litt?

Jeg har kun erfaring med å skifte ut ram brikker i pc så litt dumt å kjøpe alle delene og at jeg ikke får til å sette dem sammen. Eller at jeg ødelegger noe.

Sitat av Sandertn Vis innlegg
Spill som kom ut da ps3 og xbox 360 var hovedkonsollene. Kan se for meg at skjærmkortet er for tregt for feks bf3. Vet ikke men det er det jeg tror. For 8k kan du fp noe kraftigere
Vis hele sitatet...
Så komplett selger pcer for 8000 kr i 2015 som ikke kan håndtere BF3 som kom ut i 2011, kan det stemme?

Sitat av Sandertn Vis innlegg
Spill som kom ut da ps3 og xbox 360 var hovedkonsollene. Kan se for meg at skjærmkortet er for tregt for feks bf3. Vet ikke men det er det jeg tror. For 8k kan du fp noe kraftigere
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en pc med GeForce 9800 GTX for noen år siden og den kunne kjøre BF3 helt greit på litt under middels settings og Radeon R7 260X er vel betydelig bedre?
http://www.hwcompare.com/15622/gefor...adeon-r7-260x/
Sist endret av Techknowledge22; 17. januar 2015 kl. 23:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
260X drar BF3 greit, men GTA V er mer usikkert. R9 285x er ganske mye bedre enn 260X, sånn sett er det bortkasta penger å gå for ferdigbygget. Kjenner du ingen som kan hjelpe deg med å sette sammen? Det er ganske enkelt. Gjorde det selv for første gang som 15-åring bare ved å følge bruksansvisningen som fulgte med.
Sitat av danielsk Vis innlegg
260X drar BF3 greit, men GTA V er mer usikkert. R9 285x er ganske mye bedre enn 260X, sånn sett er det bortkasta penger å gå for ferdigbygget. Kjenner du ingen som kan hjelpe deg med å sette sammen? Det er ganske enkelt. Gjorde det selv for første gang som 15-åring bare ved å følge bruksansvisningen som fulgte med.
Vis hele sitatet...
Noen spørsmål:

1. Det koster 800 kr ekstra for det XFX Radeon R9 270X 2GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "DD-Edition", GHOST 2.0, DL-DVI-I + DL-DVI-D, HDMI, DP [info]

Skal jeg kjøpe det istedenfor?

2. Hvordan står denne ferdig pcen mot min pc, hvilke er best osv til gaming og videoredigering osv:
https://www.komplett.no/asus-rog-g20aj/825384

3. Ja, jeg vet jeg burde bygge selv men denne gangen får det bli slik. Neste gang får jeg bygge selv, om 2 år når 8k resolution kommer på markedet.

4. Btw hva får man ut av å kjøpe et dyrere hovedkort hvis man ikke er så nøye på at lyd og bilde er super bra iforhold til meget bra?

5. Hvis jeg blir rikere til sommeren kan jeg da eks sette inn i et mye bedre skjermkort og eks Intel Core i7 cpu, blir pcen mye bedre da eller vil jeg få bottleneck pga for lite strøm og dårlig hovedkort osv?

6. Er den pcen jeg nå skal kjøpe god nok for å spille av 4k video og redigere 4k video?
Sist endret av Techknowledge22; 18. januar 2015 kl. 01:21.
R9 290 gir deg best FPS/krone-forhold akkurat nå. Spar pengene med ferdigbygg og sett det i et bedre skjermkort. Her har du en liste til 8075 kr med AMD FX 8350, R9 290, og 8 gb RAM. Ikke noe SSD, men det kan du sikkert kjøpe senere. Samme med kjøling hvis du ønsker å overclocke i fremtiden. Krever at du må bygge selv, men det er bare å se noen tutorials på youtube så klarer du det helt fint.
Acer Aspire TC605
Intel Core i7-4790, 16GB, 1TB, GTX745 4GB, DVD±RW, Windows8.1
7.990 kr

https://www.komplett.no/acer-aspire-...536#!tab:extra
Hvordan er den pcen iforhold til min? Bedre? Men vanskelig/umulig å skifte ut deler?