Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1760
Drar med stor sannsynlighet til Kambodsja etter påske hvis det ikke blir Burma.

Lurer egentlig ikke på så mye, men det jeg lurer på er hvordan betaling fungerer. Alt av priser oppgis i USD og jeg har fått intrykk av at det meste av betaling gjøres med USD.

Er jeg nødt til å ta med nok kontanter fra Norge eller kan man ta ut USD i Kambodsja? De har jo lokal valuta, men blir jo svett av alle nullene som tilsvarer ei krone.
Man betaler for det meste i USD, og dette får du tatt ut hvor som helst. Kambotsja er billig, men prøv å hold deg til USD siden det er lettere å regne med. Det kan, som du sier, bli litt vanskelig å regne ut summen i norske kroner med alle nullene. Du trenger altså ikke å ta med norske penger.
Suverent, takk for svaret!
Kan legge til at det ofte er ganske lav uttaksgrense i mange minibanker der nede. Kan være lurt å finne en minibank som du kan ta ut en god del i en enkelt transaksjon for å slippe å betale så mye i gebyr Noen ganger får man tilbake veksel i lokal valuta, spesielt dersom man skal ha tilbake verdi under 1usd. Vi brukte disse pengene til småting slik som korte taxiturer etc, men som Bendiks sier så foregår det meste i USD
USD 150 for å skyte på ku med panserverngranat, ny ku koster USD 45 for bonden.
Ja, har skjønt at det å skyte med våpen er en populær greie i Kambodsja. Ble kjent med en kar i Brisbane forrige vinter som snakket varmt om dette. Vet dog ikke om jeg har hjerte til å skyte ei ku. Men at jeg skal skyte et eller annet er sikkert og visst.
Det er sikkert ikke bra for karma.