Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1923
Jeg er bartender på en pub og for noen dager siden hadde vi 400 kr differanse. Siden det var jeg og to andre som hadde jobbet hele den dagen bestemte sjefen seg for at det blir trukket av tipskassa vår. Jeg sa til han at dette er urimelig, og vi ble enige om at halvparten av differansen ble trukket fra tipsen. Har han egentlig lov til dette? For alt vi vet kan differansen være et dobbelttrykk eller noe i den dur, og da er det faktisk sjefen som tjener inn mine tipspenger.

Tusen takk for eventuelle svar.
Ganske sikker på at dette ikke er lov. Har lest noe om det før ifb med kassedifferanser i matbutikk. Det vil nesten alltid være differanser, og spesielt når mange bruker samme kasse.

Har dessverre ikke noen kilder å komme med.
Står det i kontrakten din at tipspengene er noe som tilhører de som er på jobb?
Hvis ikke, så vil det være å regne som baren sine penger. Og dermed helt innenfor å trekke beløpet der ifra.

Men som du sier, det trenger ikke å være et reelt avvik i kassen, men bare at det har blitt slått inn for mye.

Så da er jo spørsmålet: Er 200 kr ( /3) noe å krangle over?