Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 706
Hei
Jeg har nettopp bygd en ny PC. Lenge siden sist nå, men fikk satt alt sammen. Problemet oppstod når jeg skulle skru den på. Vifter og alt starter, men den skrur seg av og på i 5-6 sekunders intervaller. Jeg lurer på om dette kan være et problem med PSUen. Her er maskinvarene jeg har kjøpt:
Cooler Master Elite 120 Mini-ITX Sort
MSI B75IA-E33, Socket-1155
mini-ITX, B75, DDR3, 1xPCIe-x16, SATA 6Gb/s, USB 3
Intel Core i5-3570 Processor
Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4GHz, 6MB, 77W, HD250
Silver Power SP-SS500 500W PSU
ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin
Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB
Kit w/2x 4GB XMS3 DHX, CL9-9-9-24, for Core i3/i5/
Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM
SATA3.0, 7mm, 450MB/450MB/s read/write, SandForce
GeForce 9800GT skjermkort som jeg hadde liggende.

Har jeg kjøpt for svar PSU?

Setter veldig pris på svar. God sommer
sjekk om ram brikkene ligger på riktige spor
9800GT er velkjent for å suge mye strøm, men 500W skulle holde i lange baner, jeg har hatt 500W siden jeg hadde 9800GTX, og det trakk mer, og nå har jeg 560"ettellerannet".

Jeg ville heller nappet løs ledningen som går fra kabinettet til hovedkortet, dvs powerknappen. Så prøver du å bare starte den med et skrujern mellom de to pinnen på hovedkortet.
Okei, jeg har prøvd dette nå, men samme problem oppstår. Jeg har en 580W liggende, skal jeg teste denne, eller mener du sikkert at 500W ikke er for lite?
Jeg hadde også en Silver Power PSU med 750W (mer enn nok), og hadde samme problemet som deg - pcen gikk i 5 sekunder og helt opp til 5 minutter noen ganger, før den automatisk bare startet på nytt. Jeg prøvde alt mulig før jeg fikk testet ut en annen PSU fra en kompis.

Da var problemet faktisk løst.

Det var min første og siste gang med en Silver Power PSU.
Sist endret av MBTI; 26. juli 2013 kl. 12:19.
Er ikke meningen å bumpe her, men en liten oppdatering som kanskje kan hjelpe. Jeg prøvde å plugge ut alle komponentene bortsett fra hovedkort og ram, men samme problem oppstod. Så tok jeg ut 4-pinen som går til CPUen, og da sluttet PCen å restarte seg selv. Er hovedkortet dårlig? CPUen?

Nå har jeg forresten testet med en 750W som jeg veit fungerer.
Sist endret av bendiks; 26. juli 2013 kl. 14:24.