Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 823
En venn av meg skal ha seg ny PC, helst på 9K men det kom litt over.
Han skal ha mekanisk tastatur, helst et som har "Pro Gaming" i navnet.
Han er litt støyfreak, derfor CUII og A50.
http://upit.no/bilder/3qWmS.png
Det jeg lurer mest på er hovedkortet. Jeg har lest litt rundt og flere steder står det at BIOS må oppdateres for å støtte Bulldozer, andre står det at den støtter Bulldozer. Men BIOS burde fortsatt oppdateres.

Siden dette ikke er den nyeste strukturen på markedet lurte jeg på om det er mulig å oppdatere BIOS uten prosessor, just in case den ikke støtter FX default?

Er det noe annet som burde endres/legges på/til?

LINK til lista
Hva med SSD?
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Langt utenfor hans budsjett, men jeg viste han Intel 330 120GB til 790 :3
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Bytt ut psu, HX er litt støyete, og er kjent for å lide en plutselig død etter ca 1 år.

Ellers ser det bra ut dette
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Hvilken PSU skal jeg bytte ut med da?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Hvilken PSU skal jeg bytte ut med da?
Vis hele sitatet...
http://www.dustinhome.no/product/501...-750w-modular/
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Den så bra ut! Men vet du noe om hovedkortet? Sto ikke så mye på nettsiden dems..
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Den så bra ut! Men vet du noe om hovedkortet? Sto ikke så mye på nettsiden dems..
Vis hele sitatet...
etter det jeg har funnet ut er det et kjeme bra hk, og spesielt mtp pris
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Da gjenstår det bare å få han til å få ut fingern da, takk for hjelpen
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Med mindre Dustin av en eller annen mystisk grunn fremdeles selger den første utgaven av hovedkortet så skal det støtte FX-4170 out of the box. Støtte for 4170 kom med BIOS-versjon F5, så jeg regner med utgave 1.1, eller ihvertfall 1.2 av hovedkortet kommer med denne eller senere BIOS-versjoner. Send en mail og spør for å være på den sikre siden.

Strømforsyningen Frufsa foreslår er veldig god, men du kan spare noen kroner ved å gå for denne istedet som også er en god PSU. Den vil også holde til Crossfire, men jeg ville nok følt meg litt mer komfortabel med 650W-utgaven.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Hallo godtfolk! Vi skal sette den sammen i dag, men deg jeg trenger å vite er hvordan jeg kan se om den er kompatibel med FX prosessoren hans?

Da den må ha kompatibel prosessor i for å kunne opdatere BIOS så vidt jeg har skjønt (Da ikke FX)

EDIT; Mente HK! Og hvordan jeg kan se om det har riktig BIOS versjon :3

-----------------------------
Fikk svar på OC.net, men! Hvor skal GPU installeres? Det er 4 PCI-e 16x slots, derav to med x16 hastighet!

Skal det inn i _1 eller _2? Den ene er på topp, den andre rundt halvveis? Sto ikke noe om dette i manualen, takk