Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3413
Har en ACER Aspire 7738G som jeg vil bruke/lade i bilen.

Drar i morgen så helst noe som kan kjøpes i butikk.

Specsa på adapteren:

120-240v inn (1,5A)

19v ut (4,74A)

Fekillix
De har en slags stikkontakt du kobler på batterie i bilen på biltema, men fant den ikke i online katalogen deres nå.

Har det på firma bilen, kobler en pluss og minus kabel, trekker det inn i bilen og i mitt tilfelle festet "stikkontakten" under dashborde.
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Ville 300W versionen fungere? og ville den tappe batteriet med en 100w load mens jeg kjører?
Svigermors drøm
colabox's Avatar
Effekt = P = U * I

230V * 1,5 = 345W

Tror nok det fungerer
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
345W? Men inverteren er kun "rated" for 300, trenger jeg en større eller bruker laptopen mindre?
-Har også hørt at "firkantsinus" ikke fungerer for PC`er, er det sant?
Vil ikke fungere på alle PCer nei, og på de de fungerer på kan det slutte på fungere på etter hvert... Det beste er 12v-adapter som kun oppjusterer til nødvendig volt (vanligvis rundt 19v på de fleste laptoper).. Selges billig på Dealextreme, men det blir vel ikke aktuelt de bruker 5-6 uker på å sende... Kanskje de har på Teknikkmagasinet? Clas Ohlson?
Billader som du plugger i sigarett tenneren?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Den fra ClasOhlson gir mindre effekttap, men virker ikke på alle maskiner.
Jeg har ikke vært borte i at en inverter ikke har fungert med en pclader, eller at laderen tar direkte skade.
Det eneste jeg har opplevd er at laderen blir varmere enn normalt ved bruk med inverter.
Jeg har opplevd at pcen ikke virket med en inverter, btw
Passelig hjerneskadede regnestykker her.

laderen din drar 90w som de fleste konsumerlaptoper gjør som ikke er så overspecced med lysdioder at du får aids i nesa.
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Er det noe jeg ikke har skjønt? Hvorfor kjøper du deg ikke en billader? Det er billigere enn de tingene du vil stresse med.
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Er det noe jeg ikke har skjønt? Hvorfor kjøper du deg ikke en billader? Det er billigere enn de tingene du vil stresse med.
Vis hele sitatet...
Kunne du linke til en? skjønner ikke helt hva du snakker om...
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Er det noe jeg ikke har skjønt? Hvorfor kjøper du deg ikke en billader? Det er billigere enn de tingene du vil stresse med.
Vis hele sitatet...
Sherloc holmes is here but is missing the point of the thread!

........
Har du Clas Ohlson i nærheten, funker denne bra!

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=163530368

Mannen min har en sånn her, og den blir flittig brukt!
Sist endret av hittah; 5. oktober 2011 kl. 23:31. Grunn: Plages med hurtiglenken. . .
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=359860

Sitat av uaexed Vis innlegg
Sherloc holmes is here but is missing the point of the thread!

........
Vis hele sitatet...
Derfor jeg spurte.

Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Er det noe jeg ikke har skjønt?
Vis hele sitatet...
Sist endret av Naturgrønn; 5. oktober 2011 kl. 23:31.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kjære deg, jeg prøvde i sta å se om du tok poenget... men tydeligvis ikke... Han skrev han reiser i morgen, så i det tilfellet at han ikke bor i nærheten av pickup-point så går ikke det....
Sitat av uaexed Vis innlegg
Kjære deg, jeg prøvde i sta å se om du tok poenget... men tydeligvis ikke... Han skrev han reiser i morgen, så i det tilfellet at han ikke bor i nærheten av pickup-point så går ikke det....
Vis hele sitatet...
Han bor i Oslo? Kan han ta turen til Clas kan han vel ta turen til en sjappe som selger en helt vanlig billader?
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Uansett, vil dette tappe batteriet mens jeg kjører? Vil ikke bli sittende fast på fjellet vis motoren kveles...
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Han bor i Oslo? Kan han ta turen til Clas kan han vel ta turen til en sjappe som selger en helt vanlig billader?
Vis hele sitatet...
Så ikke den, da er du visst Sherloc allikevel

Og ts, skulle tro det, kjørte rundt i Stockholm på campingferie med mobilen og laptoppen på inverter i baksetet.
Datafreak
Fekillix's Avatar
Trådstarter
Sitat av uaexed Vis innlegg
Skulle tro det, kjørte rundt i Stockholm på campingferie med mobilen og laptoppen på inverter i baksetet.
Vis hele sitatet...
Da er det bare inverter mot den adapteren fra clas, noen formeninger?
Takk for hjelpen forresten