Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1702
Heisann. Denne teksten ble alt for lang, og det er sikkert mye unødvendig tekst. Jeg håper allikevel noen vil ta seg bryet med å lese den.

Min første opplevelse på psykedelika

Jeg har alltid vært veldig interessert i psykedelika. Jeg elsker psykedelisk musikk og synes det er meget interessant å lese om drogene, triprapporter etc. Det begynte når jeg var rundt 14-15 år, i dag er jeg 18. Jeg har aldri tidligere vært rusa på noen ting annet enn alkohol. Jeg har røyket hasj og JWH en del ganger, men jeg har aldri blitt høy.

For en liten stund siden fikk jeg tak i stoffet 2c-b, som jeg synes virket vidunderlig. Det virket som et bra stoff å prøve første gang – mindre emosjonelt enn sopp, kortere enn LSD, lett å kontrollere. Jeg fikk tak i 50mg med stoffet.

Jeg kjenner ingen som har delt min facinasjon med psykedelika, så jeg har ikke hatt sjansen til å ha en tripsitter. Derfor skulle jeg begynne lavt, og arbeide meg oppover. For noen dager siden prøvde jeg å ta 5mg, og så 5mg til ca. To timer etterpå. Jeg satt bare hjemme, og fikk på det meste noe som kunne minne om noen svake visuals, pluss at jeg ble veldig energisk.
I går ville jeg prøve igjen, så da tok jeg ca. 10mg på morningen. Jeg fikk definitivt mer effekt enn forrige gang, uten at det egentlig skjedde så mye. Jeg ble energisk, og la merke til at jeg ofte bet tenna svært hardt sammen, gnissa tenner etc, ”mot min vilje”.

På kvelden samme dag ville jeg prøve mer, så da tok jeg 15mg. Ting begynte å skje i større grad, jeg ble veldig energisk, glad, følte for å danse rund, gnissa tenner etc. Dette var ikke nok for meg, så etter to timer tok jeg resten, altså 15mg til. Dette var ca. Kl 12 på kvelden.

Jeg satt bare foran datamaskinen min en times tid uten å merke noe særlig, når jeg la merke til fler visuals. Proporsjonene på ting begynte å bli merkelige, noen ting ble plutselig mye større enn de skulle vært. Musikken begynte å høres rar ut, det var som om pitchen på vokalen ble senket og økt hele tiden. På dette tidspunktet bestemte jeg meg for å gå ut en tur.
Det første jeg la merke til var plantene. Alle sammen virket så utrolig ”3D”, det var utrolig fasinerende å se på dem. Alle plantene jeg så var helt spektakulære, det var som om jeg så en ekstra dimensjon når jeg så på de som jeg aldri hadde sett før. Jeg gikk et lite stykke, og så ned på asfalten. Jeg så mønstre over alt, som bevegde på seg. Over alt var fargene merkelige, det var en slags neon-aktig glow over alt.

Jeg fortsatte å gå, og ting ble sterkere og sterkere. Det var noen biler som kjørte rundt, men det var som lyden var i slow-motion. De fleste bilene så ut som om de var 2D-kulisser som beveget på seg. Jeg kom til en undergang med betongvegger, og så at det formet seg en slags grafitti med tekst som kravlet fram på betongveggen.

Det skjedde mye mer av dette kaliberet, men om jeg skulle beskrevet hele turen hadde det blitt en hel bok. Under hele opplevelsen hadde jeg relativt normal tankegang, som var mest fokusert på at ”wow, jeg tripper, dette er heftig, over alle forventninger”. Ofte tenkte jeg at dette kunne ikke skje, alt dette var umulig. Jeg stoppet opp, tenkte på det, men alt var fortsatt like trippy og freaky. Jeg hadde mange forventninger om hvordan det var å trippe, og jeg tenkte ofte at ting kom til å skje, fordi jeg forventet det, uten at det skjedde. Heller skjedde noe helt annet. Som ”Det skiltet der kommer helt sikkert til å endre seg helt, sånn som jeg leste om i den trip-rapporten den gangen..”. Men skiltet forandret seg ikke, istedenfor så jeg lys på bakken etc.

Fast forward en liten periode -> Jeg ble kald, og gikk hjem. Turen hjem føltes ganske lang ut, og jeg angret litt på at jeg hadde gått så langt. Jeg satte meg foran Pcen litt, men det var litt vanskelig å følge med på ting, på grunn av farger og proporsjoner som endret seg. Jeg følte allikevel at effekten da ble mye mindre enn den var tidligere.
På dette punktet hadde jeg egentlig fått nok. Dette var ca. To timer etter at jeg hadde intatt resten. Nå begynte ting å bli litt skummelt, ettersom ingenting relaterte til den ”ordentlige” verden lenger. Uansett hva jeg så på og fant var fargene freaky, ting bølget, pustet, alt så ut som en freaky Disneyfilm.

Jeg la meg nedpå senga, og tankene fløy. Jeg husker ikke helt hva jeg tenkte på, det var mye forskjellig, det var noen ekle ting, men når jeg prøvde å tenke på noe annet ble det mare mer av det. Det synes jeg var ganske ekkelt. Jeg hadde ingen sjanse for å sove, og tiden gikk uhorvelig sakte. Jeg la merke til alt rotet, masse støv etc., og det plagde meg.
Det endte med at jeg måtte sette meg foran Pcen og se på diverse lolpics og diverse, ettersom det ”begrensa” trippinga ganske mye. Jeg var veldig lettet og trøtt noen timer etterpå, når jeg virkelig kjente at effektene avtok. Det tok fortsatt en stund før jeg fikk sove.

Så.. har jeg fått noe ut av denne trippen? Jeg har i alle fall sett hva en psykedelisk opplevelse kan være, og det var mye mer, anderledes og mer skremmende enn jeg hadde trodd, selv om alt i og for seg gikk bra. Jeg ser at jeg har hatt for liten respekt for psykedelika (selv om jeg har trodd annet). Jeg har lagt fra meg tanken om å prøve LSD etc. På en lang stund, og da må det være med selskap og en langt bedre setting, med folk jeg stoler på, og uten rot rundt meg og bekymringer i hodet. I dag har jeg vært veldig sliten, jeg føler meg ganske hangover, spesielt siden jeg har fått så dårlig søvn.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
En triprapport kan sjelden bli for lang
Man må nok gå inn i en tripp uten noen forventninger eller i så fall forventinger om at noe uvanlig kommer til å skje så du ikke blir for skremt når det skjer, men ikke spesifikke ting. Er bedre å bare la trippen ta deg dit den vil ta deg og ikke tenke noe over hva som kan skje. I tillegg må man nok forberede seg på at det etterhvert kanskje kan bli for mye, dette antar jeg kommer litt an på setting, musikk og selskap selvfølgelig.

Selv har jeg ikke prøvd noen psykedeliske stoffer enda, men har veldig lyst til å prøve, men et vanlig problem når noe er ulovlig er jo selvfølgelig å få tak i det.