Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 454
Hei, lurer enkelt og greit om det er noen spiller som har settings for å la ikke-helt-high-tech-pc'er å kjøre 1080p og 720p filer?

Har en helt grei pc, har dualcore prossesor som funker godt for bluray filer, er bare skjermkortet som ikke helt følger med, er et nvidia 7300 gt. Sist jeg sjekka var kravet på bluray, nvidia 7600 kort og oppover.

Kan kjøre bluray filer og 720, men en gang hver 2 minutt kommer det overlaps av bilder, og ser helt svett ut i 4-8 sekunder.

Går ann å leve med... men er irriterende. Orker bare ikke kjøpe ny pc atm, da jeg er raka fant.

Sjekka ut specsa på cyberlink advisor, og den mener bare skjermkortet bør oppgraderes for å mekke BR
Det eneste du kan gjøre for å fikse dette er vel å konvertere filene. Hvis ikke er det ikke dyrt for et kort som kjører 1080p greit, kanskje et sted mellom gratis og 300kr.
Sist endret av drittunge; 23. oktober 2010 kl. 22:41.
Har du oppdatert til nyeste drivere til skjermkortet?

Du kan også prøve CoreAVC som codec. Den er en mer effektiv codec, og jeg hadde en eldgammel bærbar som da fint taklet både 720p og 1080. Du må også ha en avspiller som bruker codecen (VLC har alle sine integrert f.eks.)
Sist endret av Kinseek; 23. oktober 2010 kl. 22:43.
Det er ikke dyrt nei. For øvrig vil jeg anbefale deg å spille av med Media Player Classic Home Cinema, det kan hjelpe deg litt.
Har vlc, skal teste ut foreslåtte players nå.