Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 8066
Jeg leste akkurat Gelé-tråden (Der b.l.a Vannmelon ble nevnt), og lurte på hva slags andre måter man kan konsumere alkohol på som ikke er i direkte flytende form.


1. Går det ann å bake kake med alkohol i? (Sannsynligvis ikke)
2. Hva med å kjøpe tomme kapsler å fylle de med veldig sterk alkohol, og så bare svelge enn sånn 20stk?
3. Hva med å lage alkohol-dip til potetgull? (Høres litt nasty ut, men kan jo funke?)


Alle forslag tas vell i mot.
Isbiter kan jo funke litt bra. Lett og svelge hvis du lager de små nok.
Hva er frysepunktet på alkohol?
Ren alkohol fryser ikke? Men tror man finner et frysepunkt hvis du blander vann i greiene.
Sitat av nidhogg
Jeg leste akkurat Gelé-tråden (Der b.l.a Vannmelon ble nevnt), og lurte på hva slags andre måter man kan konsumere alkohol på som ikke er i direkte flytende form.


1. Går det ann å bake kake med alkohol i? (Sannsynligvis ikke)
2. Hva med å kjøpe tomme kapsler å fylle de med veldig sterk alkohol, og så bare svelge enn sånn 20stk?
3. Hva med å lage alkohol-dip til potetgull? (Høres litt nasty ut, men kan jo funke?)


Alle forslag tas vell i mot.
Vis hele sitatet...
Kan ikke _bake_ en kake med alkohol da den vil fordampe..

Kanskje du kan lage en kake som ikke trenger å bakes, for å så sette den i kjøleskapet. Feks. kjøpe ferdig bløtekake bånn og piske krem. Dessuten tar du og blander litt syltetøy med noe alkohol og lager en bløtekake
Bruk fantasien; mer syltetøy/saus blandes med mer alkohol osv. Husk å holde den kald.
Spørsmålet om hvorfor du lager en kake og ikke drikker alkoholen skal jeg ikke spørre om.

Kapsler kan bli litt vanskelig da alkoholen sikkert vil tære på gelantinen. Alkohol dip skal jeg ikke utale meg om..
Sist endret av Joachimsen; 12. mars 2008 kl. 14:24.
nidhogg's Avatar
Trådstarter
KP til alle svar.

Tror ikke alkohol vil tære på gelatinen da man kan blande alkohol og gelé

men jeg har ingen erfaring med akkurat dette så jeg skal ikke uttale meg med en for stor sikkerhet.
Sitat av nidhogg
Tror ikke alkohol vil tære på gelatinen da man kan blande alkohol og gelé

men jeg har ingen erfaring med akkurat dette så jeg skal ikke uttale meg med en for stor sikkerhet.
Vis hele sitatet...
Ja, men i gele er alkoholen _blandet_ med gelantinen, dvs den er størknet og kan ikke tære
Er alkoholen flytende inni kapselen derimot er det større sjangs.. Veggene i kapselen er jo rimelig tynne.. Men jeg bare spekulerer

Edit: og inntas de rett etter at du har helt alkoholen oppi kapslene er det jo ikke noe stort problem.
Sist endret av Joachimsen; 12. mars 2008 kl. 14:30.
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Hva med alkohol sjokolade?

Man smelter veldig mørk sjokolade og blander det med alkohol og lar det stivne i en form?
nærmeste jeg tror du kommer alkohol i fastform
er hvis du lager gele eller vannmelon med sprit i.
det fins garantert oppskrifter på forumet fra før.
Neutral Good
Mith's Avatar
Problemet er at alkohol har en relativ stram smak så du kan ikke blande for sterkt. Hvem orker vel å spise en kilo bløtkake for å få i seg litt alkohol?
Alkohol i kapsler? Mulig det funker, veldig uheldig om alle sprekker samtidig og du sitter der med noen dl 96% i magen.

Likørsjokolade finnes jo alt.
Alkohol er best når det drikkes, ikke skytes, snortes, spises eller presses opp i anus.
Sist endret av Mith; 12. mars 2008 kl. 14:39.
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith
Problemet er at alkohol har en relativ stram smak så du kan ikke blande for sterkt. Hvem orker vel å spise en kilo bløtkake for å få i seg litt alkohol?
Likørsjokolade finnes jo alt.
Alkohol er best når det drikkes, ikke skytes, snortes, spises eller presses opp i anus.
Vis hele sitatet...
Stram smak er ikke noe problem, klarer jeg å få alkohol blanda med sjokolade, 50/50 eller noe sånn er jeg fornøyd I en melkesjokolade plate. Smaken er ikke så farlig.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av nidhogg
Stram smak er ikke noe problem, klarer jeg å få alkohol blanda med sjokolade, 50/50 eller noe sånn er jeg fornøyd I en melkesjokolade plate. Smaken er ikke så farlig.
Vis hele sitatet...
Hva er egentlig planen din? Smugle inn alkohol forkledd som mat?
Tviler sterkt på at du klarer å spise en melkesjokolade som inneholder 50% alkohol.
Jeg mener å ha hørt at det finnes alkoholholdig vannis, men tviler på at det var sterke saker..
Leste det faktisk her på forumet en gang.

Dette er også en måte:
PINACOLADA SLUSH
1 bottle daily pina colada mix
2 c. ice cream
1 lg. can pineapple juice
1/2 fifth of rum (can make without for a non-alcoholic drink)

Mix all ingredients and freeze. Serve with lemon lime, 7-Up or Squirt soda.
Vis hele sitatet...
Mix og trix med ingrediensene.

Edit: jeg tror at alle her stiller samme spørsmål som Mith..
Sist endret av Joachimsen; 12. mars 2008 kl. 14:44.
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith
Hva er egentlig planen din? Smugle inn alkohol forkledd som mat?
Tviler sterkt på at du klarer å spise en melkesjokolade som inneholder 50% alkohol.
Vis hele sitatet...
Blir vel mer sånn 10-20% alkohol, ettersom alkoholen er rundt 40% og den miksen blandes ut i 50/50, så det blir vel snarere 20% alkohol.


Jeg ønsker å kunne ha alkohol som mat, jeg ønsker å kunne spise meg drita.
Sitat av nidhogg
Blir vel mer sånn 10-20% alkohol, ettersom alkoholen er rundt 40% og den miksen blandes ut i 50/50, så det blir vel snarere 20% alkohol.


Jeg ønsker å kunne ha alkohol som mat, jeg ønsker å kunne spise meg drita.
Vis hele sitatet...

hadde hørtes bedre ut om du sa du skulle smugle det tror jeg xD
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ulvengunnar
hadde hørtes bedre ut om du sa du skulle smugle det tror jeg xD
Vis hele sitatet...
Kan jo fett brukes til det også da Hvem nekter en person å ta med en "forseglet" melkesjokolade?
Du kan lage sherryfromasj. Blir ikke serlig mye alkohol da men...
Sitat av nidhogg
Stram smak er ikke noe problem, klarer jeg å få alkohol blanda med sjokolade, 50/50 eller noe sånn er jeg fornøyd I en melkesjokolade plate. Smaken er ikke så farlig.
Vis hele sitatet...
Hvis du blander 50/50 med kake deig og alkoholholdig væske, vil nok deigen bli for flytende til å stivne.
Dessuten vil gjæren dø når deigen inneholder mer enn 12% etanol, så kaken din vil ikke heve..


Etanols frysepunkt er -114°C
Sist endret av Pope; 12. mars 2008 kl. 15:15.
Man har jo alltids "polbakels", vafler med vodka.
Alltid kjekt når man er på fest og blir litt sulten
Jo du kan bake en kake med alkohol.Dynke den i sprit etter at den er kald f.eks.
Sitat av holy_toy
Jo du kan bake en kake med alkohol.Dynke den i sprit etter at den er kald f.eks.
Vis hele sitatet...
Spørs nok hvilken kake. Men man kan jo alltids ha alkohol som hovedingrediens i glasuren :P
Rus-is skulle jo komme på markedet i Norge. Men etter lite suksess i europa droppa de den ideen.

Hvorfor skal folk gjøre ting så vannskelig? Uansett hva dere lager så blir det isåfall enten VELDIG svakt ellers smaker det kun alkohol av evt produkt.
Og eksprimentere med kapsler vet jeg ikke hvor lurt er. Du er ikke så tøff når du har svelgt 50 for du ikke ble full så pluttselig sier det pang og du ligger med alkosjokk og skum ut av kjeften.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
kan jo også lage de fleste kaker og så blande alkoholen inn i glasur/syltetøy etter på.
hvis du absolutt vil spise deg drita, så spis gjæra frukt eller bær da vel
hvorfor du absolutt skal SPISE deg drita er for meg et mysterium men dog
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Sitat av pawsan
hvis du absolutt vil spise deg drita, så spis gjæra frukt eller bær da vel
hvorfor du absolutt skal SPISE deg drita er for meg et mysterium men dog
Vis hele sitatet...
Er også veldig hypotetisk. Men nå har jeg i hvertfall tatt 2 kokeplater smelta, blanda med noe 22% vodka jeg hadde liggende sånn 15/85 og lagt det i en fin form, og venter nå på at det skal bli fast. Blir spennende å se.
Du kan lage sprit is, tok et par shotter sprit is og satt og spiste med skje fra ispakken selv og det var faktisk jævlig godt.
Sitat av freaker911
Du kan lage sprit is, tok et par shotter sprit is og satt og spiste med skje fra ispakken selv og det var faktisk jævlig godt.
Vis hele sitatet...
Hvordan mener du? Bare fyrer du spriten/alkoholen oppi en boks med vannis?
Høres litt stilig ut
Slottsnarr
Allure's Avatar
Husker vi lagde sprit-slush for noen år siden, hjemmebrent, blandet med sånn slush is-greie fra Europris. Smakte ikke spriten, men ble kanon hele gjengen. Passer nok best om sommeren da
Tror nok det beste ville vært slush/saft is med alkohol. Forutenom gelè da selvfølgelig
(Tenke å prøve gele selv ved nærmeste anledning.)
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Sjokoladen har nå fryst til, og blitt nesten helt ferdig, og klar til å tas ut av formen temmelig snart, gjenstår bare litt til. Rev av en liten bit og det smakte overraskende nok veeeeldig godt!
Sitat av torsken
Hva er frysepunktet på alkohol?
Vis hele sitatet...
-114,3 celsius
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Sjokoladen er nå helt ferdig, den er kuttet så den fikk en fin form, og den er lagt i aluminiumsfolie til konsumering ved en senere anledning.

Kokesjokolade & Alkohol fungerte veldig bra, i hvertfall med 15/85 alkohol/sjokolade der alkoholen var på 22%
Sitat av nidhogg
Sjokoladen er nå helt ferdig, den er kuttet så den fikk en fin form, og den er lagt i aluminiumsfolie til konsumering ved en senere anledning.

Kokesjokolade & Alkohol fungerte veldig bra, i hvertfall med 15/85 alkohol/sjokolade der alkoholen var på 22%
Vis hele sitatet...
Noen effekt?
Ville vafler med alkohol funket?

Jeg ville kjøpt det ihvertfall.
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Sitat av Joachimsen
Noen effekt?
Vis hele sitatet...
Har dessverre ikke spist den, sparer den til fredag. Men tok en liten smak, og må si at jeg er veldig positivt overrasket, og at den var kjempegod med en minimal smak av alkohol, selv om jeg brukte ganske mye.
Sitat av nidhogg
Har dessverre ikke spist den, sparer den til fredag. Men tok en liten smak, og må si at jeg er veldig positivt overrasket, og at den var kjempegod med en minimal smak av alkohol, selv om jeg brukte ganske mye.
Vis hele sitatet...

vist du tok spriten oppi sjokoladen mens den var varm så har sikkert noe/mye av alkoholen fordampet !

hørtes spennende ut, må nesta prøve en gang
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Sitat av christian.!.!
vist du tok spriten oppi sjokoladen mens den var varm så har sikkert noe/mye av alkoholen fordampet !

hørtes spennende ut, må nesta prøve en gang
Vis hele sitatet...
Nei, jeg sørget bare for at sjokoladen ble varm nok til å smelte, deretter helte jeg det over i en aluminiumsfolieform jeg mekka, og helte deretter på sprit, ingen damp steg opp fra deigen i det hele tatt, deretter rørte jeg godt rundt, og lot det fryse til.
Sitat av Kalakov
Ville vafler med alkohol funket?

Jeg ville kjøpt det ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Ja, det funker som bare det. Som nevnt i en tidligere post

Problemet med disse forslagene er vel at det er vanskelig å spise så alt for mye ettersom det meste er søtt og kvalmt.

At sjokolade og alkohol funker fint sammen er vel ingen hemmelighet, konjakkuler har jo eksistert lenge. Kaker med alkohol i er jo heller ikke sjeldent, men det skal så lite alkohol til for at kakene blir stygge. Whiskeykake er omtrent det beste som finnes forresten. Anbefales
Sist endret av STOREida; 12. mars 2008 kl. 18:18.
Vafler med alkohol virker usansynlig, alkoholen fordamper på 68?? Og vafler stekes på minst 150*c, kanskje mye høyere. Jeg har heller ingen tro på kapsler, for de løser seg som oftest opp i alkohol, siden de må løses opp av magesyre. Ser på tv at det finnes barbie frysebakesett. Noen som vet hva det er?
Sist endret av Pyro_Killer; 12. mars 2008 kl. 18:22.
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Finnes masse kaker med alkohol i. Men hvis du vil spise kake for å bli drita er det ikke værre enn å tilsette mer alkohol enn oppskriften. (Smaken depends da tho)

Nederst finner du link til kaker som f.eks:
Bacardi Chocolate Rum Cake
Bacardi Double-Chocolate Rum Cake
Bacardi Rum Chocolate Cake
Black Russian Cake


http://www.recipe4all.com/dishes/cake/
er ikke sikker på hvordan vi lagde spritis, men vi blanda hvertfall vann og spirt og etelleranna stivne/gele middel jeg ikke husker helt.
Sitat av Mith
Alkohol er best når det drikkes, ikke skytes, snortes, spises eller presses opp i anus.
Vis hele sitatet...
Uenig. Gelé med alkohol smaker vesentlig bedre.

Ang. kapsler med alkohol tror jeg ikke det vil funke, da kapslene antageligvis vil være borte på få minutter, og alt du sitter igjen med i hånda er flytende sprit. Fungerer sikkert om man fyller kapslene med alkohol rett før de inntas, men ville heller tvinget i meg noen shots enn å stresse så mye for å få i seg en god del kapsler.

Vannmelon vet jeg ikke, smaker sikkert godt. Men det beste er nok enten gelé eller bare drikke det tror jeg.
Sitat av Pyro_Killer
Vafler med alkohol virker usansynlig, alkoholen fordamper på 68?? Og vafler stekes på minst 150*c, kanskje mye høyere. Jeg har heller ingen tro på kapsler, for de løser seg som oftest opp i alkohol, siden de må løses opp av magesyre. Ser på tv at det finnes barbie frysebakesett. Noen som vet hva det er?
Vis hele sitatet...
Man må såklart være forsiktig med varmen når man lager vaflene, og det samme gjelder spritpannekaker. Så det var bra du nevnte det, men faktisk så funker det om du er forsiktig
Stilig, STOREida. Har noen en liten søster, bror eller har kjøpt en på kødd for å se hva det er for noe? Om det størkner pga. kulde virker det utrolig praktisk. Fant lite/ingentig på nettet.
Sist endret av Pyro_Killer; 12. mars 2008 kl. 18:45.
hvorfor ikke bare "røyke" alkoholen?
Ta en kaffekopp med lokk, putt tørris (Som du får kjøpt på bla. Tess, det må bestilles på forhånd) og hell oppi vodka...Innhaler dampen og kos deg
Sitat av Slaktern
-114,3 celsius
Vis hele sitatet...
På 100% alkohol vel og merke, det er det vel ikke mange som har..

For å estimere kokepunkt, regn ut ca konsentrasjon av alkoholen og bruk denne tabellen:
http://www.engineeringtoolbox.com/et...ter-d_989.html
Sitat av amylnitrat
hvorfor ikke bare "røyke" alkoholen?
Ta en kaffekopp med lokk, putt tørris (Som du får kjøpt på bla. Tess, det må bestilles på forhånd) og hell oppi vodka...Innhaler dampen og kos deg
Vis hele sitatet...
Vil det ikke være noe ubehagelig å innhalere noe så jævla kaldt?
Sitat av amylnitrat
hvorfor ikke bare "røyke" alkoholen?
Ta en kaffekopp med lokk, putt tørris (Som du får kjøpt på bla. Tess, det må bestilles på forhånd) og hell oppi vodka...Innhaler dampen og kos deg
Vis hele sitatet...
Høh, fordamper alkoholen når en kjøler ned? Trodde en måtte varme opp jeg... eller..?
Sitat av Sarv_2
Høh, fordamper alkoholen når en kjøler ned? Trodde en måtte varme opp jeg... eller..?
Vis hele sitatet...

søk opp tørris du
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Husker når jeg var i Praha i juletider så jeg noen som "røyka" alkohol eller noe, jeg var litt sånn passe fucka så jeg fikk ikke helt med meg hva de gjorde, men det virka litt digg egentlig.


EDIT: så akkurat filmen nevnt før, heeftig genialt. Jeg må få tak i tørr is! Er rusen sterkere når man inhalerer den framfor å drikke den? Evt. farligere?
Sist endret av nidhogg; 14. mars 2008 kl. 08:44.
Neutral Good
Mith's Avatar
For all del, dra både damp og alkohol på lungene. Det høres smart ut.