Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 967
Er rissikoen for en badtripp høyere hos mennesker med Adhd/Add??
Takk for alle svar??
Jeg har aldri hvert borti det, og kjenner mange med adhd som bruker psykadelika.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg tror ikke det er et konkret svar eller gjort noen forskning på dette, men personlig tror jeg faktisk at det er det. Dette er basert på egne observasjoner av personer med ADHD eller ADD og inntak av forskjellige substanser.
Det er nok ikke slik for alle, og mye er nok individuelt, men jeg tror personer med disse symptomene bør være mer forsiktig.
Kjenner flere som har adhd og har drevet litt med psykedelia. Ingen som har sagt noe om høyere badtrip-risiko.
Kjenner også folk som tidligere har hatt diagnosen ADD som heller ikke har hatt problemer med psykedelika som sopp. Bare hvis noen lurte på det også!
Jeg har add og har fram til denne dag ALDRI hatt noe jeg vil klasifisere som en badtrip
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg har ADHD og har lekt meg en hel del med psykadelia. Vil ikke påstå at jeg har vært noe mer utsatt for badtrips enn andre personer uten ADHD/ADD.

En badtrip har vel i grunn og bunn mye med hvordan dagsformen din er. Om det er noe spesielt som gnager på humøret og du har ting som du f.eks angrer på at du har gjort,(store ting, til små bagateller). Kan det resultere at man blir utsatt for en dårlig tur - på en eller annen måte. En badtrip er aldri lik, så det er ingenting som er rett eller galt for en badtrip. Det er rett og slett bare tankene dine som krangler med hverandre og hjernen som begynner å analysere små detaljer.
Det finnes ikke noe fasit på hva som må til for at en person skal "bæde".

Jeg skjønner ikke helt hvorfor personer med ADHD skulle ha større sjans for "bæde", med mindre grunnen er at personen med ADHD gjerne har vært for livlig og mast hull i hodet på noen. Og da ikke skjønner dette før langt ut i trippen. Jeg tror i såfall at det til syvende og sist står på hvilke handlinger denne personen har gjort, og hvilken samvittighet personen har.
Samvittghet er ofte den som gnager under en badtrip, så det lønner seg "å legge den på hylla" under turing =P
Sist endret av spQ; 6. mars 2008 kl. 09:27. Grunn: tab -> enter -> før jeg var ferdig.
Trådstarter
2 1
Tusen takk for alle svar. Dette har jeg lurt på en liten stund!
Sist endret av mentalmelt; 6. mars 2008 kl. 20:25. Grunn: overdrevet bruk av utropstegn.
En badtrip har ingenting med disse diagnosene å gjøre.