Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1409
Noen har funnet ut av passordet mitt på hotmailen og logget seg inn. Deretter har de skiftet passordet så nå kommer jeg ikke inn.
Hva kan jeg gjøre nå? Vil gjerne komme inn på mailen igjen. Og så vil jeg finne ut hvem som har gjort det.

ititit
Glemt passord skit? Du husker vel hemmeligsvar ikke sant?
Regner jo med at det ikke er et vanskelig spørsmål siden noen andre har exploitet det.. Du får håpe vedkommende ikke har byttet det hemmelige spørsmålet også..
Tror ikke du kan skifte det hemmelige spørsmålet/passordet. Det er liksom din og hotmail sin garanti for at det er deg.
Kontakt kundeservice
Trådstarter
6 0
har kontaktet kundeservice og anmeldt det, men det er så mye knot hos microsoft. blir satt over til usa og sånt
Sitat av Clr
Tror ikke du kan skifte det hemmelige spørsmålet/passordet. Det er liksom din og hotmail sin garanti for at det er deg.
Vis hele sitatet...
jo du kan skifte det.
Vist du klarer å gjette det, har du det andre passordet til hotmailen, og secret answer.
Så du kan skifte det..
Trådstarter
6 0
stemmer det
du kan også resete passord..
men da blir alle mailene dine sletta :S
Trådstarter
6 0
hvordan gjør en det når en ikke har tilgang til mailen en gang? det vil jo si at alle kan slette alle mailene til hevrandre da
Mest sannsynligvis så er det en bekjent som har cracka ditt hemmelige passord.

Det eneste han trenger å gjøre er å trykke på "forgotten password" og siden han kjenner deg så vet han kanskje hva kjæledyret ditt heter eller hvilket fotball-lag du liker best.
been there, done that!
Trådstarter
6 0
noen som vet hvordan straffen er hvis politiet finner ut hvem det er? har anmeldt det og de mente at det var veldig alvorlig
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ititit
noen som vet hvordan straffen er hvis politiet finner ut hvem det er? har anmeldt det og de mente at det var veldig alvorlig
Vis hele sitatet...
Det blir henlagt etter ei uke, og ingenting skjer. Rimelig garantert.
Snuten kommer ikke til å gjøre noe som helst, med andre ord personen som har gjort dette vil slippe unna.
Uansett det er større sjanse for at poletiet tar fatt i saken om den personen som har fåtttak i PW til kontoen din har brukt det til f.eks spam, slenge drit til vennene dine.
Skjønner at du er frustrert. Jeg hadde det samme problemet for noen år siden, noen overtok hotmailkontoen min, chatta på nettet og la til folk på min msn hvor de hadde lange sex-samtaler osv. Deretter avtalte de at de skulle møte meg, de ga ut mitt fulle navn og adresse, og resultatet ble at det kom ekle mannfolk på døra og spurte etter meg seint om kveldene. Gudene vet hva som kunne skjedd hvis jeg var aleine hjemme, blir helt dårlig av å tenke på det. Møkkete og jæblige var de, så ikke akkurat ut som om de skulle på en date.

Jeg tok kontakt med microsoft som igjen ba meg om å kontakte politiet. Så ble gjort og siden hørte jeg aldri noe mer fra den kanten. Fikk skifta passord og sånn på hotmailen min, og det er fortsatt et mysterium hvordan noen kunne ta over min hotmailidentitet. Det hemmelige spm var det kun jeg som visste, passordet var en kombinasjon av regnr på bilen modern hadde før, fødselsdatoen min, navnet på bikkja og årstallet bikkja var født. Ingen keyloggere eller andre mistenkelige ting ble funnet på pc'en, og siden det bare var noen dager siden jeg hadde oppretta hotmailkontoen hadde jeg ikke logget meg på fra noen andre pc'er heller.

Så nei, verken microsoft eller politiet tar slike ting så innmari alvorlig. Desverre
Sitat av Sanne87
Ingen keyloggere eller andre mistenkelige ting ble funnet på pc'en, og siden det bare var noen dager siden jeg hadde oppretta hotmailkontoen hadde jeg ikke logget meg på fra noen andre pc'er heller.
Vis hele sitatet...
Har du en bror som har tilgang til pc'en din? Jeg brukte å legge inn trojaner, keyloggere og annet dritt på min bror's pc. Når jeg fikk tak i det jeg skulle så snek jeg meg tilbake når han var borte og slettet alle spor.
nei hehe, ingen andre en meg har tilgang til min pc. Tviler på at mamma el pappa hadde lagt inn en trojaner elns, og mine yngre søstre var da 8 og 12 år gamle, så jeg tror heller ikke at det var de som gjorde det :P
Trådstarter
6 0
ja de slengte drit fra facebook siden min. har fått tilbake mailen ved hjelp fra microsoft så det har ordnet seg sånn sett, men skulle gjerne ha funnet ut hvem det er. er vel ikke så lett det hvis ikke jeg får hjelp av politet?