Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 849
Skal kjøpe meg adsl fra den eneste mulige, mimer. De kan komme og sette opp for meg men dette koster alt for mye. Gjør det selv pakken deres er billigere, men tør jeg det ? Hva er det man må "gjøre selv" og er det noe vansklig ? takker.
Jeg fikk gjør-det-selv pakke fra NGT. Det var litt forvirring i starten, men alt gikk helt greit.

Vet ikke om det er likt hos alle ISPs men hvilken skal du ha av ?
Better than thou.
Opprinnelig postet av foolish
Skal kjøpe meg adsl fra den eneste mulige, mimer.
Vis hele sitatet...
Er Mimer et selskap ? Jeg trodde han bare kunne få et eller annet drittselskap til å hoste ADSL for han, og jeg trodde han skrev mimer i forbindelse med å geipe, eller .
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Det er ikke noe problem å ordne adsl selv. Regner med at det er mer eller mindre det samme som skal gjøres uansett hvilken levrandør du har. Dessuten står vel alt forklart i en installasjonsveiledning (eller hva det heter).
ADSL gjør det selv pakke tar ca 5 min å fikse til. I pakken jeg fikk var det en enkel og grei veiledning med en oversikt over hvordan ledningene skulle gå. Gikk relativt sjapt

PS:
mimer gir det gratisk fast ip og reverse lookup - det er finfint. Mimer ( adsl.no ) blir min neste ISP hvis jeg skal ha adsl igjenn.
Hvis du har analog telefon eller ISDN der linjen kan kobles fra NT1-boksen skal det være enkelt å koble til.
Jeg hadde NT1-boks av den typen der linjen er koblet fast i boksen uten plugg, og fikk beskjed at jeg måtte ha montør som kostet 600 kr. Jeg klarte å mekke til dette slik at det funket uten problemer. Hvis du har denne type NT1-boks kan jeg skrive en liten guide, hvis du trenger det.
Har slik isdn boks med plugger. Da skal det ikke være noe problem. Fint, bestiller om noen dager.
Lett som å stjele godteri fra en liten jentunge...
Opprinnelig postet av DrixXx
Lett som å stjele godteri fra en liten jentunge...
Vis hele sitatet...
Det har jeg litt problemer med, så hvis jeg skaffer meg ADSL tror jeg at jeg bøffer en montør også!