Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4747
Hei alle ex-stoners/stoners der ute!

Jeg søker hit fordi jeg trenger råd og motivasjon fra dere. Jeg har brukt dette forumet mye, men kun lest. Så dette blir mitt første innlegg.

Jeg har over en periode på tre år nå røyket daglig.
Dette har også vært tre psykisk tunge år for min del med mye tunge hendelser hjemme. Så jeg vi si at weed har "hjulpet" meg terapeutisk da å snakke med psykolog eller sosionom har vært uaktuelt. Men som de sier i motbakke går alt oppover. Det har det gjort for min del også. Ting har roet seg på hjemmebane og jeg føler ikke det samme behovet for å "flykte" fra tankene mine på samme måte lengre. Skjedd har skjedd og jeg har klart å akseptere det.

Nå sliter jeg mer med å slutte fordi jeg syns det rett og slett er så himla digg og jeg har fått inn vaner. Følelsen av å ta seg en J etter arbeidsdagen er helt himmelsk. Det har blitt en alt for vond vane. Det er når jeg er fjern at tankene om å slutte dukker opp, alt virker så lett akkurat da. Men med en gang jeg er edru igjen melder lysten seg.

Jeg ønsker å få et forhold til weed på samme måte som med alkohol. Alkohol drikker jeg kanskje 1-2 ganger i måneden i sosiale settinger hvor formålet er å ha de sosialt og gøy.
Ikke sitte rusa hver eneste ettermiddag alene og flykte fra virkeligheten.

Jeg har i de siste månedene kjent på dårlig motivasjon og livsgnist fordi jeg føler livet ikke byr på så sinnsykt mye bra eller gøy. Misforstå meg rett, jeg har solid utdanning og jobb og et stort sosialt nettverk, men jeg kjenner på følelsen av "er dette alt". Dermed har også kanskje weed blitt en tidstyv for meg for å få tiden til å gå til jeg skal gjøre noe fornuftig igjen.

Jeg har nok innsikt til å se at weeden kan vært grunnen til at jeg føler meg så down, og at jeg må fylle tiden jeg vanligvis er rusa på en annen aktivitet. Det er bare det å komme dit, finne ting jeg liker å drive med og bekjempe den enorme latskapen som er så inngrodd i meg.

Andre faktorer jeg også er opptatt av og tenker mye på er helsa mi, og alle pengene jeg har røyket opp som fint kunne vært en bolig i dag..

Til informasjon har jeg aldri gått inn for å slutte før, fordi jeg tidligere ikke har hatt lyst. Men har hatt "pauser" når jeg har vært på ferier eller helger hos familien. Det som har forundret meg da er at jeg på ferier eller helgebesøk kjenner jeg ikke trangen til å røyke i det hele tatt(?) men når jeg kommer hjem igjen så er det rett ut å ta seg noen trekk. Fryktelig frustrerende.

Tenker at jeg skal teste ut å slutte på dagen fra og med midnatt i dag. Fryktelig spent på svetting/søvn og drømmer fremover.

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget men ønsker kanskje å møte likesinnede som også ønsker å bli kvitt tidstyven eller få et avslappet forhold til weed.


- På forhånd takk!
Bytt ut weed med en hobby, da vil du plutselig ha noe annet å gjøre når du er hjemme og til slutt tenker du ikke lenger på å røyke når du "kjeder deg" hjemme alene.

Søvn og svetting kommer til å skje den første uken og du vil nok også få livligere drømmer den første tiden, men det går over.

Kunne sikkert skrevet en del mer, men orker ikke siden jeg sitter på telefonen

Ønsker deg uansett lykke til, dette klarer du!
Hei på deg.

Er selv 4 dager inn i en toleransepause nå, og det gjelder som skrevet over her å finne noe å fylle tiden med.

For min del er det gaming, siden jeg ikke gamer i de periodene jeg røyker. Jada, jeg er merkelig sånn sett. Så, når jeg planlegger en pause gleder jeg meg enormt til å begynne med gaming igjen. Da er det ikke for meg såååå tungt å starte pausen. Å ha noe å se frem til er et megastort pluss!

Det er alltid trist å røyke det siste mekket, men etter 2-3 dager merker du allerede at det blir enklere. Du kommer til å merke betraktelig mer energi, mest sannsynlig blir du mer nyskjerrig, som så leder til andre mulige hobbyer/aktiviteter.

Vipps så har det gått noen uker og du sitter i en ny hverdag.

Selv liker jeg å røyke fredag-lørdag-søndag, så en pause på to uker. Repeat. I ferier/høytider røyker jeg omtrent daglig, men da rekker jeg liksom å bli ganske lei av det, så da kommer lysten til å ta en pause igjen.

Dette her klarer du helt fint, du virker som ei veldig fornuftig jente med hodet godt skrudd på. Heier på deg!
Jeg sluttet etter mange år med cannabis i juni. Det kan være ganske tøft egentlig. Man kan forvente å føle seg ganske nedstemt i en periode, og det kan til tider være en emosjonell berg og dalbane. Men helt klart verdt det til slutt! Man føler seg veldig mye friskere til sinns uten. Jeg merket spesielt at korttidshukommelsen ble mye bedre innen kort tid.

Jeg hang mye på: https://www.reddit.com/r/leaves/
Det er et forum for folk som er dedikert kun til stopp av cannabis. Veldig hyggelig og hjelpsom community. Fikk mye støtte der. Hjelper å lese om folk som går gjennom det samme

Ellers anbefaler jeg å laste ned appen som heter HAP: https://www.rustelefonen.no/hasjapp/
Utrolig fin app med mye info om hva man kan forvente når man slutter. Det var blant annet en graf som viser hvordan humørsvingninger utartet seg. Den stemte veldig bra hos meg. Veldig motiverende.
Sitat av lizardskin Vis innlegg
Hei på deg.

Er selv 4 dager inn i en toleransepause nå, og det gjelder som skrevet over her å finne noe å fylle tiden med.

For min del er det gaming, siden jeg ikke gamer i de periodene jeg røyker. Jada, jeg er merkelig sånn sett. Så, når jeg planlegger en pause gleder jeg meg enormt til å begynne med gaming igjen. Da er det ikke for meg såååå tungt å starte pausen. Å ha noe å se frem til er et megastort pluss!

Det er alltid trist å røyke det siste mekket, men etter 2-3 dager merker du allerede at det blir enklere. Du kommer til å merke betraktelig mer energi, mest sannsynlig blir du mer nyskjerrig, som så leder til andre mulige hobbyer/aktiviteter.

Vipps så har det gått noen uker og du sitter i en ny hverdag.

Selv liker jeg å røyke fredag-lørdag-søndag, så en pause på to uker. Repeat. I ferier/høytider røyker jeg omtrent daglig, men da rekker jeg liksom å bli ganske lei av det, så da kommer lysten til å ta en pause igjen.

Dette her klarer du helt fint, du virker som ei veldig fornuftig jente med hodet godt skrudd på. Heier på deg!
Vis hele sitatet...
Tusen takk for fin tilbakemelding! Som du sier så må jeg nok finne meg en hobby å bedrive tiden med, er bare litt inn en periode nå hvor ingenting er interessant..

Jeg håper jeg kan få et slikt forhold til weed selv, tror nok jeg aldri klarer å legge det helt fra meg, og det vil jeg egentlig ikke heller.

Sitat av Ed Is A Portal Vis innlegg
Jeg sluttet etter mange år med cannabis i juni. Det kan være ganske tøft egentlig. Man kan forvente å føle seg ganske nedstemt i en periode, og det kan til tider være en emosjonell berg og dalbane. Men helt klart verdt det til slutt! Man føler seg veldig mye friskere til sinns uten. Jeg merket spesielt at korttidshukommelsen ble mye bedre innen kort tid.

Jeg hang mye på: https://www.reddit.com/r/leaves/
Det er et forum for folk som er dedikert kun til stopp av cannabis. Veldig hyggelig og hjelpsom community. Fikk mye støtte der. Hjelper å lese om folk som går gjennom det samme

Ellers anbefaler jeg å laste ned appen som heter HAP: https://www.rustelefonen.no/hasjapp/
Utrolig fin app med mye info om hva man kan forvente når man slutter. Det var blant annet en graf som viser hvordan humørsvingninger utartet seg. Den stemte veldig bra hos meg. Veldig motiverende.
Vis hele sitatet...
Takk! Skal sjekke ut. Føler det er enklere når man har noen å støtte seg på. Ikke så veldig enkelt med mine venninner da de ikke røyker selv, vanskelig å få forståelse av ikkerøykere.

Men hvordan sluttet du? Sluttet du på dagen, og aldri rørt det igjen? Eller hadde du nedtrapping? Og hender det at du røyker igjen nå?

Dagen så langt i dag har egentlig gått veldig greit! Kjenner litt på suget nå, men er veldig bestemt denne gangen. Dessuten har jeg ikke noe liggende, det hadde jeg ikke klart. Reiser hjem til mor til helgen for å unngå fristelser, og jobber masse neste uke. Prøver å fylle kalenderen min med avtaler slik at jeg ikke blir sittende hjemme..

En annen ting jeg også lurer på.
Før var jeg en super sosial person, som var med på alt hele tiden. Men på grunn av heftig depresjoner så har jeg ikke klart det. Nå har jeg ikke det problemet lenger, men jeg kjenner jeg sliter med å være med folk over en lengre periode. Spesielt de mest intense vennene mine der skravla går i ett. Kjenner jeg blir "sosialt utmattet" og melder meg ut, mister fokus på samtalen og blir dødssliten. Håper dette bare er fordi jeg nærmest har isolert meg i tre år, og at hjernen bare må bli vandt til sosial omgang igjen.. Kjenner jeg må jobbe med meg selv for å orke å henge med de i mer en 2-4 timer.
- Er dette noe dere la merke til? Spørs jo selvsagt hvor intro/ekstrovert man er.
Sist endret av Stonergirl95; 5. mars 2020 kl. 20:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Stonergirl95 Vis innlegg
Takk! Skal sjekke ut. Føler det er enklere når man har noen å støtte seg på. Ikke så veldig enkelt med mine venninner da de ikke røyker selv, vanskelig å få forståelse av ikkerøykere.

Men hvordan sluttet du? Sluttet du på dagen, og aldri rørt det igjen? Eller hadde du nedtrapping? Og hender det at du røyker igjen nå?
Vis hele sitatet...
Jeg sluttet helt på dagen, ja. Holdt meg hele 2019, men kjøpte noen få gram i februar for å kose meg skikkelig en helg i år. Merket at jeg ville dra å kjøpe mer etterpå, så droppet det helt nå. Jeg har ikke nok selvbeherskelse til å opprettholde et fornuftig forbruk.

Du kan jo gjerne ta det når du har litt tid. f.eks. før helg. Nå er jo egentlig en fin tid hvis du har motivasjonen. De fleste sier det er verst etter noen dager. Jeg ble så emosjonell at jeg kunne begynne å grine av å se på postmann pat liksom Når jeg tenker tilbake på det var det egentlig ganske fint. Cannabisen hadde satt et lokk over følelsene mine. Når ting begynte å falle på plass igjen kom alt til overflaten. Det hjalp meg ganske mye.

Jeg tror du klarer dette fint! Masse lykke til.

Edit: Så du skrev mer. For å svare på det nye spørsmålet; JA, helt klart for meg. Jeg ble ekstremt introvert av cannabis. Ble fort sliten, irritert osv. Dette bedret seg helt klart etter jeg sluttet. Ble så ille at jeg synes det var ubehagelig å gå i butikken, nå er det whatever.
Sist endret av Ed Is A Portal; 5. mars 2020 kl. 20:34.
Sitat av Ed Is A Portal Vis innlegg
Jeg sluttet helt på dagen, ja. Holdt meg hele 2019, men kjøpte noen få gram i februar for å kose meg skikkelig en helg i år. Merket at jeg ville dra å kjøpe mer etterpå, så droppet det helt nå. Jeg har ikke nok selvbeherskelse til å opprettholde et fornuftig forbruk.

Du kan jo gjerne ta det når du har litt tid. f.eks. før helg. Nå er jo egentlig en fin tid hvis du har motivasjonen. De fleste sier det er verst etter noen dager. Jeg ble så emosjonell at jeg kunne begynne å grine av å se på postmann pat liksom Når jeg tenker tilbake på det var det egentlig ganske fint. Cannabisen hadde satt et lokk over følelsene mine. Når ting begynte å falle på plass igjen kom alt til overflaten. Det hjalp meg ganske mye.

Jeg tror du klarer dette fint! Masse lykke til.

Edit: Så du skrev mer. For å svare på det nye spørsmålet; JA, helt klart for meg. Jeg ble ekstremt introvert av cannabis. Ble fort sliten, irritert osv. Dette bedret seg helt klart etter jeg sluttet. Ble så ille at jeg synes det var ubehagelig å gå i butikken, nå er det whatever.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Har vært clean en dag nå, så må bare holde ut en uke så håper jeg mye løsner for meg. Må nok gjøre som deg i starten, og holde meg helt unna det i en god stund. Har satt 1.6 som et mål i første omgang, også får jeg se litt etterhvert om det i det hele tatt frister etter litt tid uten.

Okei, bra! Var redd jeg hadde mistet en del av meg selv på veien. Nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å kjenne på forandringene som skal skje i kropp og sinn. Vil jo så gjerne være den livlige og positive personen som jeg egentlig er.
Du drakk sansynligvis mye alkohol og fartet rundt når du var på ferie. Sammenlignet med det å komme hjem fra jobb, sette seg ned for så å si "aaaaahhhhhhhh, nei, hva skal man gjøre", blir veldig anderledes.

Hvis det ikke går å brå slutte burde du trampe ned. Kanskje begynne å spise hasjen slik at du ikke får det avslappende og hurtigvirkende kicket som cig og cannabis gir ved røyking. Det er mere avhengighetsskapende å røyke enn å spise. Hvis du ikke røyker cig til vanlig vil det nok hjelpe veldig, Klarer du å bråslutte er det veldig imponerende for meg

Meditasjon og trening er noe svært få angrer på at de driver med eller at de har drevet med. Høres ut som du vil ta igjen litt for de 3 årene du har røyket og vært lat, så du kan jo prøve.

Lykke til,
Sist endret av why_not; 5. mars 2020 kl. 20:55.
Sitat av Stonergirl95 Vis innlegg
Okei, bra! Var redd jeg hadde mistet en del av meg selv på veien. Nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å kjenne på forandringene som skal skje i kropp og sinn. Vil jo så gjerne være den livlige og positive personen som jeg egentlig er.
Vis hele sitatet...
Neida, det er fortsatt der. Det kommer tilbake sakte men sikkert. Det er ganske forfriskende etter en stund. Du kan jo oppdatere tråden å fortelle hvordan det går
Sitat av why_not Vis innlegg
Du drakk sansynligvis mye alkohol og fartet rundt når du var på ferie. Sammenlignet med det å komme hjem fra jobb, sette seg ned for så å si "aaaaahhhhhhhh, nei, hva skal man gjøre", blir veldig anderledes.

Hvis det ikke går å brå slutte burde du trampe ned. Kanskje begynne å spise hasjen slik at du ikke får det avslappende og hurtigvirkende kicket som cig og cannabis gir ved røyking. Det er mere avhengighetsskapende å røyke enn å spise. Hvis du ikke røyker cig til vanlig vil det nok hjelpe veldig, Klarer du å bråslutte er det veldig imponerende for meg

Meditasjon og trening er noe svært få angrer på at de driver med eller at de har drevet med. Høres ut som du vil ta igjen litt for de 3 årene du har røyket og vært lat, så du kan jo prøve.

Lykke til,
Vis hele sitatet...
Du sier noe der, på ferier osv så skjer det jo noe hele tiden så man rekker ikke å kjede seg på samme måte som hjemme...

Jeg skal se hvor lenge jeg klarer å gå uten nå, så får jeg heller teste ut andre metoder om det må til. Røyker ikke sigg til vanlig men snuser, så har merket at boksen har fått kjørt seg ekstra i dag.
Tror ikke jeg vil gå over på hasj, ikke så fan av hasj rus som cannabis rusen. Blir rett og slett litt mye for meg.

Trening må jeg komme i gang med, sliter bare litt med smålig angst når jeg er på treningssentre. Liiiivredd for å gjøre en øvelse feil og at noen skal filme det å legge det ut. Vet det er helt sykt å tenke, men jaa det er en annen sak.

Sitat av Ed Is A Portal Vis innlegg
Neida, det er fortsatt der. Det kommer tilbake sakte men sikkert. Det er ganske forfriskende etter en stund. Du kan jo oppdatere tråden å fortelle hvordan det går
Vis hele sitatet...
Betyr mye å høre! Merker jeg er i det emosjonelle hjørnet i dag, felte noen tårer...
Skal definitivt oppdatere
Sist endret av Stonergirl95; 5. mars 2020 kl. 21:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har vært 2 måneder clean etter daglig bruk i lang tid.
Svettet som en gris på natten i 2 uker i strekk. Drømmer syke drømmer hver natt selv etter 2 måneder.
Psykisk har det gått fint foruten om lysten til å røyke den første uken.

Alle er forskjellige og reagere ulikt.
Å ha noe å fylle dagene med er som nevnt ekstremt viktig, gjerne jobb og aktivet etter, som hobby eller trening.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har vært 2 måneder clean etter daglig bruk i lang tid.
Svettet som en gris på natten i 2 uker i strekk. Drømmer syke drømmer hver natt selv etter 2 måneder.
Psykisk har det gått fint foruten om lysten til å røyke den første uken.

Alle er forskjellige og reagere ulikt.
Å ha noe å fylle dagene med er som nevnt ekstremt viktig, gjerne jobb og aktivet etter, som hobby eller trening.
Vis hele sitatet...
Svettinga kjenner jeg til, opplevd det på dagtid hvis jeg har puffa ekstremt mye. Blir spennende med drømmer, har ikke drømt noe særlig på flere år. Følte du suget etter å ta en j ga seg etter 2 uker ish?
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg røyka daglig i mange herrans år og det ble en ond sirkel hvor jeg trengte det for å holde meg oppe psykisk, men som også ødela hjernens naturlige dopaminproduksjon som gjorde at jeg satt fast i et nedstemt og meningsløst humør hele tida (bortsett fra at jeg tenkte røykinga ga mening).

Jeg slutta pga andre omstendigheter (plutselige psykoser av å røyke) og etter 6 begynte jeg å føle jeg hadde fått en helt ny hjerne. Kunne føle mere, glede meg mere, nyte livet mere, fant mening i ting, så klarhet i ting og begynte sakte men sikkert å trives med livet mitt for første gang på alle de herrans åra. Fikk lissom en helt annen gnist og innså at jeg hadde vært ordentlig deprimert og ikke "bare" at jeg syntes livet var kjipt og kjedelig før. Det gjorde susen når hjernen begynte å produsere riktig naturlig mengde dopamin og serotonin igjen, en produksjon røykinga la lokk på og fucka opp.

Er en del år sida jeg røyka nå, fikk lissom ikke lyst engang igjen når jeg innså hvor bra jeg fikk det uten å røyke.

De første ukene er værst, og de første 3 mnd ligger presset der psykisk på å røyke igjen hele tida. Men etter det følte jeg meg bare freshere og freshere psykisk så lysta forsvant. Eller dvs den kom fra tid til annen, og fortsatt kan jeg en sjelden gang i blandt tenke at en joint hadde vært digg. Men fordelene med å ha slutta veier så mye mer opp for fordelen og ulempene med å røyke.
Jeg synes at etter en uke så blir ting ganske mye bedre. Cannabis blir ofte undervurdert når det kommer til hvor vanskelig det kan være å slutte. Er seff individuelt men for min del brukte jeg mange forsøk og «heldigvis» så hadde jeg en helt jævlig nedtur etter litt overforbruk av mdma og 2-cb som jeg så prøvde å roe ned med cannabis. Jævlig dårlig ide for å si det mildt. Gjorde bare saken verre og nå kan jeg ikke røyke lenger uten å få flashbacks til den episoden. Sluttet å røyke etter det og det er 2-3 år siden nå. Det suger å slutte en stund men holder du ut så kommer du til å elske å være mer tilstede igjen.

Bare ikke bytt ut cannabisen med et annet stoff. Jeg slet med angsten og var allerede deprimert og oppdaget så opiater. Det gikk som det fort går og jeg er nå i LAR. Var lissom ikke plsnen jeg hadde for livet det.

Anyway, du virker og forstå at dette ikke er noe lurt i lengden og det har du rett i. Slutt mens leken er god. Prøv å hold deg så aktiv som mulig. Prøv å finn ut hva som er triggerne dine som får deg til å ville røyke og utarbeid så en kriseplan når suget kommer. Standarden er jo fysisk aktivitet. Det vet du jo sikkert allerede er bra for deg, men det kan være balle tungt i starten. Forbered deg på at det vil bli kjipt, men det blir bedre garantert.

Når ubehaget roer seg betyr ikke det at «faren» er over. Det er lett å senke guarden og tenke at en liten en siden du har vært så flink ikke er noe stress men det er det. Det blir som å starte hele den psykiske prosessen på nytt. Suget vil nok melde seg igjen og plutselig har du et problem igjen.

Jeg vil absolutt anbefale deg å prate med noen, gjerne profesjonelle eller hvis det er et alternativ så foreldrene dine. Jeg fortalte absolutt alt til mine og vi hsr faktisk kommet nærmere hverandre enn noen gang. Jeg hadde nesten ikke noe forhold til dem ds jeg vokste opp. Det eg aldri for sent. Dette klarer du bare du bestemmer deg for det. Jeg tror på deg.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg synes at etter en uke så blir ting ganske mye bedre. Cannabis blir ofte undervurdert når det kommer til hvor vanskelig det kan være å slutte. Er seff individuelt men for min del brukte jeg mange forsøk og «heldigvis» så hadde jeg en helt jævlig nedtur etter litt overforbruk av mdma og 2-cb som jeg så prøvde å roe ned med cannabis. Jævlig dårlig ide for å si det mildt. Gjorde bare saken verre og nå kan jeg ikke røyke lenger uten å få flashbacks til den episoden. Sluttet å røyke etter det og det er 2-3 år siden nå. Det suger å slutte en stund men holder du ut så kommer du til å elske å være mer tilstede igjen.

Bare ikke bytt ut cannabisen med et annet stoff. Jeg slet med angsten og var allerede deprimert og oppdaget så opiater. Det gikk som det fort går og jeg er nå i LAR. Var lissom ikke plsnen jeg hadde for livet det.

Anyway, du virker og forstå at dette ikke er noe lurt i lengden og det har du rett i. Slutt mens leken er god. Prøv å hold deg så aktiv som mulig. Prøv å finn ut hva som er triggerne dine som får deg til å ville røyke og utarbeid så en kriseplan når suget kommer. Standarden er jo fysisk aktivitet. Det vet du jo sikkert allerede er bra for deg, men det kan være balle tungt i starten. Forbered deg på at det vil bli kjipt, men det blir bedre garantert.

Når ubehaget roer seg betyr ikke det at «faren» er over. Det er lett å senke guarden og tenke at en liten en siden du har vært så flink ikke er noe stress men det er det. Det blir som å starte hele den psykiske prosessen på nytt. Suget vil nok melde seg igjen og plutselig har du et problem igjen.

Jeg vil absolutt anbefale deg å prate med noen, gjerne profesjonelle eller hvis det er et alternativ så foreldrene dine. Jeg fortalte absolutt alt til mine og vi hsr faktisk kommet nærmere hverandre enn noen gang. Jeg hadde nesten ikke noe forhold til dem ds jeg vokste opp. Det eg aldri for sent. Dette klarer du bare du bestemmer deg for det. Jeg tror på deg.
Vis hele sitatet...
Andre stoffer holder jeg meg unna, prøvd cola et par ganger merker svært liten effekt, syre og emma. Syre og emma blir for heftig for meg og jeg sitter igjen dagen etter med tidenes ture-angst. Så har ikke rørt de greiene på 2 år. Så tror ikke det vil bli noe problem.

Godt tips med en kriseplan, skal sette meg ned i morgen og utarbeide en. Samt hva som trigger røykinga. Tipper det er noen ubehagelige tanker jeg ikke orker å deale med, men burde vel kanskje deale med de så jeg kommer meg videre.

Jeg tenkte lenge at jeg skulle forsøke å holde røykina til 1 gang i uken, men jeg har så dårlig viljestyrke at jeg kan ikke ha sjokoladepålegg stående en gang.. Hvis jeg vet jeg har noe fristende hjemme så kaster jeg meg over det.

Jeg liker ikke å snakke med folk, derfor jeg havnet her... Foreldrene mine er helt uaktuelt. Står mamma veldig nær, men hun er typ av den gamle skolen som tror at du blir schizo av ett trekk, så vet jeg hadde fått null forståelse. Dessuten hadde hun blitt kjempeskuffet over meg, og jeg hadde nok ødelagt et fint bilde av hvem hun tror jeg er.

Takk for mange fine innspill!
Leser at du tenker på å begynne å trene.

Jeg følte jeg måtte bare slenge inn en kommentar og si "GJØR DET"! Selv om kanskje treningsøkta i seg selv ikke er så gøy eller ikke føles så bra de første gangene, vil du føle deg bra ETTER hver økt, til og med den aller første.

Du skriver at du har utdanning og jobb, og at du har brukt en del penger på weed. Dersom du skal starte på treningssenter vil jeg anbefale å spandere på deg et medlemskap på noen av de finere treningssentrene. Det utgjør ofte en stor forskjell på luftkvalitet, utstyr, lokalets utseende og klientellet. Dette vil øke sjansen for at du tar turen oftere og trives!
Sist endret av ikkealene; 6. mars 2020 kl. 01:07.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Reddit.com/r/leaves har hjulpet meg å holde meg vekke fra weed i snart 1 måned etter daglig røyking i 6-8år, mye motivasjon å finne der
▼ ... over et år senere ... ▼
Går gjennom noe av det samme akkurat nå og må si at jeg fikk litt mer ro og optimisme av å lese denne tråden. Så takk for at delte erfaringer ��

Stonergirl - bra tråd. Kjenner meg veldig godt igjen i nesten alt du skriver. Håper du har bra nå og du er på et godt "sted". ����
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei Folkens. Jeg er en stoner rett og slett og har forsøkt å ta pause flere ganger noe som pleier å gå fint for min del helt jeg sprekker og er tilbake igjen. Har bestemt meg for å slutte og ser at fordelen veier mer enn ulempene, er her fordi det vil hjelpe å snakke med folk som har vært gjennom det samme og vil gjerne høre fra de som sluttet for en stund siden hvilken effekter merker du I dag av å sluttet