Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1923
Hei, hører mye bra om ashwaganda og ønsker å prøve det. Hva er det beste merke med høy nok dose til at det vil gi noe effekt i det hele tatt?
Frykter produktene vi har i helsekostbutikker her i Norge er veldig underdoserte.
Jeg bruker denne:
https://www.gymgrossisten.no/ashwaga...90992-332.html

Tar 2000mg før sengetid. Sover godt
Sitat av supersoda Vis innlegg
Jeg bruker denne:
https://www.gymgrossisten.no/ashwaga...90992-332.html

Tar 2000mg før sengetid. Sover godt
Vis hele sitatet...
Den er grei, merker du noen andre positive effekter? Sliter veldig med søvn så det er jo supert skal definitivt gi det et forsøk.
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Den er grei, merker du noen andre positive effekter? Sliter veldig med søvn så det er jo supert skal definitivt gi det et forsøk.
Vis hele sitatet...
Jeg er veldig mye mer arbeidssom på jobb. På en måte en liten lyrica/vival form på meg
Sitat av supersoda Vis innlegg
Jeg bruker denne:
https://www.gymgrossisten.no/ashwaga...90992-332.html

Tar 2000mg før sengetid. Sover godt
Vis hele sitatet...
Sitat av supersoda Vis innlegg
Jeg er veldig mye mer arbeidssom på jobb. På en måte en liten lyrica/vival form på meg
Vis hele sitatet...
Skjønner, skal kjøpe i morgen. Anbefaler du bare å starte med 2000 mg med en gang?
Ta 500mg om morgenen/dagen og 500-1000mg på kvelden/etter trening. Hadde startet med max 1000mg om dagen første uka. Min personlige primærerfaring er at det gjør meg roligere og demper angst/stress. Jeg føler også en liten form for velbehag. Dette er de umiddelbare effektene jeg får. Langtidseffektene over noen uker er generelt økt energinivå og motivasjon på trening, noe jeg tror kommer hovedsakelig at ashwaganda booster testosteronnivået i kroppen. Alle får forskjellige effekter av alt mulig, men jeg mener uten å love noe at disse effektene jeg kjenner på er ganske felles for de fleste som tar aswagandha Anbefales på det sterkeste! Link til veldig bra og veldig billig tabletter: https://www.tights.no/butikk/bodyfue...saAgI1EALw_wcB
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Skjønner, skal kjøpe i morgen. Anbefaler du bare å starte med 2000 mg med en gang?
Vis hele sitatet...
Nei, start med anbefalt dose på 1200mg før sengetid for og så eventuelt øke da toleransen økes fort. Min sweetspot på meg ble 5 kapsler á la 2000mg 30min før sengetid

Du kan også prøve på 2 kapsler morgen og 2 kapsler kveld for å se om det har noen effekt på deg
Men anbefales å ta din daglige dose om kvelden.
Sist endret av random119432; 10. september 2021 kl. 09:40.
Det eneste beviselige ashwagandha gjør meg bekjent etter å ha lest litt forskning er at det senker kortisolnivåene i kroppen. Det kan hende den påvirker andre ting og, men så langt ikke bevist. Mange med angst/stress har høyt kortisol som igjen kan lede til dårlig søvn, forsterke angst, lavere testosteron etc. Ashwagandha ser ikke i seg selv ut til å hjelpe på verken søvn, testo etc, MEN forhøyet kortisol forverrer det og sånn sett gir adhwagandha en indirekte effekt. Jo mer stressa du er, jo bedre effekt får du trolig. Er du en veldig rolig og avslappa person vil den trolig hjelpe lite.
Jeg har hatt brukt 400mg før jobb og 400mg før sengs og har hatt strålende resultater. Økt sexylyst og bedre fokus på trening.
Brukte en boks med 90 stk 500 mg kapsler. Prøvde litt forskjellig dosering.

Merket ingenting.
Kom over Ashwagandha for en stund tilbake. Har brukt litt tid til å lese diverse forskningsartikler og virker som de fleste sier at effekten er svært liten.
Kan være greit å teste ut både KSM-66, Sensoril og Shoden. Sistnevnte ga meg best effekt men spørs vell hvilken effekter man er ute etter.