Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3031
Hei jeg har prøvd å skyte speed ca 4 ganger. Har hørt flere ganger at når du prøver sprøyte 1 gang så har du ødelagt livet ditt og kommer aldri til å slutte med det. Det har gått 2 år nå og jeg har ikke prøvd det igjen har ikke sniffet det heller. Jeg var skikkelig nysgjerrig på hvordan det føltes bare. Derfor ville jeg bare prøve det. Men kan dette ha konsekvenser på helsen for resten av livet? Jeg er helt ren nå tar ingen rusmidler.
Denne kan nok besvare en god del, og er skrevet av fagfolk.

Alt handler om renhet, mengde og hyppighet. Vil en gang skade deg? Neppe. Er det helsefremmende? Helt klart ikke.

https://chemfriendly.no/amfetamin?fb...BYGaJW7nopPHQo
Sist endret av Mokkasinen; 27. august 2021 kl. 17:30.
Vel, per nå har du jo opplagt ikke et problem med rusmidler.

Men dersom du en gang i fremtiden får det, vil du nok fort gå over til IV bruk, dersom du bruker daglig.

Dette er fordi du allerede har brutt terskelen for å trykke et produkt du strengt tatt ikke aner hva inneholder, rett i åra.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke alle klarer å slutte, så du er heldig som ikke fikk virkelig smaken av det, men valgte å ikke teste det mer.
Amfetamin er ikke det farligste en kan putte i kroppen, derfor det også blir brukt som medisin i visse former.

Ingen varige men etter litt bruk for mange år siden, slapp av og ikke bekymre deg. .. men ikke gjør det igjen! =)
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke alle klarer å slutte, så du er heldig som ikke fikk virkelig smaken av det, men valgte å ikke teste det mer.
Amfetamin er ikke det farligste en kan putte i kroppen, derfor det også blir brukt som medisin i visse former.

Ingen varige men etter litt bruk for mange år siden, slapp av og ikke bekymre deg. .. men ikke gjør det igjen! =)
Vis hele sitatet...
De aller fleste tyngste rusmidler blir brukt som medisin så det er ikke en bra skala å bruke for å finne ut om stoffet er farlig eller ikke.
Som han over sier så har du gått over en grense og det er mye lettere å skyte ting i framtiden. Vær forsiktig.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De aller fleste tyngste rusmidler blir brukt som medisin så det er ikke en bra skala å bruke for å finne ut om stoffet er farlig eller ikke.
Som han over sier så har du gått over en grense og det er mye lettere å skyte ting i framtiden. Vær forsiktig.
Vis hele sitatet...
Har en venn som er lege ( han er 60 år år jobbet med mennesker som er i rus over lang tid. ) vi diskuterte en del ang rusmidler og hvor farlig det er å ta det.
Amfetamin skal være ganske harmløst å ta. Da er også snakk om rene stoffer.
Det fucker ikke opp kropp og skjel som eks cocain gjør.
Men igjen er man på amfkjør, sover ikke eller spiser.. eller pusser tennene... så er det livsstilen rundt det som skader en, altså ikke selve stoffet.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
du har rett og slett opplevd virkeligheten i stedet for skremselsscenarioet. Hadde livet ditt vært tommere da det skjedde, og rushet heftigere så kanskje du ville dratt på kjøret en stund. Eller så er du ikke typen til å kaste deg ut på kjøret. Sånne nyanser får man ikke høre fra NNPF og andre fjols som bestemmer den offentlige tonen. Jeg hang med pepperstukere i et par år, så psykedelia\knips huer et par år og nesten alle blei lei etter hvert og gikk tilbake til å sove relativt normale liv.

Vi får sjeldent statistikk på folk det gikk greit med
Sist endret av Bothrops; 27. august 2021 kl. 23:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har en venn som er lege ( han er 60 år år jobbet med mennesker som er i rus over lang tid. ) vi diskuterte en del ang rusmidler og hvor farlig det er å ta det.
Amfetamin skal være ganske harmløst å ta. Da er også snakk om rene stoffer.
Det fucker ikke opp kropp og skjel som eks cocain gjør.
Men igjen er man på amfkjør, sover ikke eller spiser.. eller pusser tennene... så er det livsstilen rundt det som skader en, altså ikke selve stoffet.
Vis hele sitatet...
Ja altså både amfetamin, opiater og benzo er relativt trygt og lite skadelig i moderasjon. Nå er det vel ikke medisinsk bruk vi snakker om her når TS har skutt gateamfetamin. Det er både en viss livsstil, rusmiljø og en enorm avhengihet som følger med, vanligvis.
Jeg er glad i sprøyteskrekken min jeg, aldri tenkt å gjøre noe med den... For hvis jeg blir kvitt den så dauer jeg, er jeg sikker på :P
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Coffern Vis innlegg
Jeg er glad i sprøyteskrekken min jeg, aldri tenkt å gjøre noe med den... For hvis jeg blir kvitt den så dauer jeg, er jeg sikker på :P
Vis hele sitatet...
Det skal du være glad for. Jeg har og sprøyteskrekk, men jeg har skutt mye pepper og opiater. Blir ikke så nervøs når man har en haug av benzodiazepiner i blodet.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja altså både amfetamin, opiater og benzo er relativt trygt og lite skadelig i moderasjon. Nå er det vel ikke medisinsk bruk vi snakker om her når TS har skutt gateamfetamin. Det er både en viss livsstil, rusmiljø og en enorm avhengihet som følger med, vanligvis.
Vis hele sitatet...

Du kan ikke samenligne farene med benzodiazepiner og opiater til amfetamin.

Amfetamin blir jo gitt til barn for at de ikke klarer å konsentrere seg (ADHD) helt ned i 12-årsalderen (sikkert yngre) men 12-år er det yngste jeg har hørt om.


Amfetamin er jo selvsagt farlig, men om man tar terapautiske/normale doser, og får i seg mat, vann, og sover på natten, er jo det ikke så farlig lengre.
Strålende at du klarte å holde deg unna i to år, ikke mange får det til. Om du bør gjøre det igjen er i bunn og grunn helt opp til deg, men de fleste ville fortalt deg å la være. Dagen man setter sprøyta for mange har du brutt terskelen for hva som er akseptabelt og «går fint».

Om du respekterer forhåndsregler med amfetamin gjennom IV vil du nok ikke oppleve noen plager i etterkant utenom litt vondt på stikkstedet, men likevel sprøyter er scary shit og gateway til å prøve andre rusmidler med sprøyter for å få ends mer funk. By all means, enhver mann for seg selv men jeg ville heller valgt å droppe eller snorte det
Fortsett som du gjør nå du så går dette helt supert. Rus er ikke verdt problemene, og de kommer snikende for stoffene lurer deg til å tro du har full kontroll. Så lenge du ikke ruser deg engang så går dette helt fint. Men aldri ta speed, eller sprøyte igjen, vær streng om du kommer i fylla på en fest og alle sniffer speed, bare drit i det, for det kan føre tilbake til sprøyten..... Og da er problemene ute av magiske hatten altså=(

s
Det du sier her er sånn cirka alle de jeg har kjent som har begynt å skyte pepper sier også. there is no way going back ass!