Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 754
Blir veldig oppblåst av disse og kasein pulver på kvelden gjør at jeg sover ufattelig dårlig. Høres sikkert rart ut men føles ut som at jeg har tatt en stor dose med noe opiater. Havner i en sånn slitsom drømmetilstand der jeg sovner og våkner konstant hele natta. Føler meg rett og slett ruset, på en dårlig måte. Blir sykt sliten dagen derpå da dette ikke avtar før ut på morgenen.

Vet det finnes en del veganske alternativer men har ikke noe kunnskap om disse. Hvilken er best for raskt opptak og hvilken for langsomt?

Skjønner at ordentlig mat er best men får sjeldent i meg nåkk så ønsker å ha noe lett tilgjengelig rett etter trening og før leggetid.
Sist endret av Polkos; 20. mai 2021 kl. 20:43.
Stor fordel og la fordøyelsen få hvile mens du sover, det er heller det som gjør at du merker søvnkvaliteten synker enn typen proteinpulver.

Rask eller treigt opptak har strengt tatt lite og si kroppen tar opp det den trenger, biotilgjengeligheten derimot bestemmer hvor effektivt og der er myseisolat best.

Du kan teste ut kjøttbasert proteinpulver, vegansk osv men er ganske sikker på at det er tidspunktet som er mest skyldig søvnproblemene.
Cottage Cheese inneholder mye kaseinprotein(ikke vegansk).
Sist endret av Tyven1767; 21. mai 2021 kl. 05:57.