Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2058
Noen som vet hvor lang tid det tar før man blir avhengig av å sniffe Ritalin?
Avhengighet er ingen mekanisk greie som er lik for alle. Du skriver jo også bare verdens mest generelle spørsmål som ikke gir deg noen som helst sjanser for å få et svar du selv kan bruke. Hvilke mengder bruker du, og hvor ofte? Og mener du egentlig fysisk avhengighet eller psykisk? Fysisk avhengighet av stimulanter er gjerne ikke så ille som for mange andre substanser men du kan føle deg irritabel og sliten i ei ukes tid etter å ha kuttet det ut. Psykisk avhengighet kan komme ved første gangs bruk, slik at man opplever sterke cravings etter å ta mer og ender opp med å bruke i situasjoner der det ikke passer osv.. Sniffing av ritalin er nok mer avhengighetsskapende på sistnevnte front fordi man gjerne ser en korrelasjon imellom hurtigheten et stoff tar effekt på og avhengighetspotensiale og det går betydelig mye raskere intranasalt enn oralt.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ganske kort tid, snakk om få uker, og ikke lur deg selv til å tro at du ikke blir avhengig fordi du ikke tar det hver dag. Sentralstimulerende er det mest avhengighetsskapende som fins av rusmidler.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde en periode for noen år siden, da sniffet jeg ritalin ca 40-60mg dagen, i 2-3 måneder. Vil ikke si at jeg hadde problemer med å slutte etter det. Gikk tom og kjøpte ikke mer. Følte ikke at det var så avhengighetskapende. Har hatt mye større vansker for å slutte med weed.
Til trådstarter.
Det er ikke den fysiske avhengigheten du er bekymret for, men den psykiske. Hvor lang tid det tar? Aner ikke. Du kan bli hekta etter første gang, eller etter flere ganger... Er din psykiske tilstand bra nok, og har du krefter til å stå imot det psykiske suget?

Jeg mener det, du sitter der og tenker jaja, en gang går bra. Og imorgen jaja, går bra også, skal jo slutte imorra ettersom jeg er tom. Eller kanskje en runde til for moro skyld? Ja, og så slutte etter det. Skal jo ikke bli avhengig.
Sist endret av Stingray; 27. desember 2020 kl. 01:46.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ganske kort tid, snakk om få uker, og ikke lur deg selv til å tro at du ikke blir avhengig fordi du ikke tar det hver dag. Sentralstimulerende er det mest avhengighetsskapende som fins av rusmidler.
Vis hele sitatet...
Du snakker feil nå, kokain er det mest avhengighetsskapende stoffet, du kan ikke si at sentralstimulerende stoffer er det mest avhengighetsskapende når det kun er kokain.

Førsteplass: kokain.

Andreplass: heroin.

Tredjeplass: nikotin.

Fjerdeplass: alkohol.

Femteplass: metamfetamin.

Amfetamin ligger på niendeplass. Så Ritalin ligger vell ganske langt nede.

Benzodiazepiner er det stoffet som er vanskeligst å slutte med, amfetamin abstinenser gir mest psykiske abstinenser. Mens dempende stoffer derimot, kan abstinenser drepe deg, med amfetamin kan det ikke.

Her er liste over amfetamin abstinenser.
Vanlige abstinenser er ekstrem trøtthet, men meget urolig søvn, en voldsom appetitt når man våkner og alvorlige depresjoner. Brukeren føler derfor et konstant sug etter nye rush. De fleste abstinensene forsvinner hvis man holder seg vekk fra amfetamin en stund
Vis hele sitatet...
Sist endret av Mr. Frosty; 27. desember 2020 kl. 02:08.
Sitat av Mr. Frosty Vis innlegg
Du snakker feil nå, kokain er det mest avhengighetsskapende stoffet, du kan ikke si at sentralstimulerende stoffer er det mest avhengighetsskapende når det kun er kokain.

Førsteplass: kokain.

Andreplass: heroin.

Tredjeplass: nikotin.

Fjerdeplass: alkohol.

Femteplass: metamfetamin.

Amfetamin ligger på niendeplass. Så Ritalin ligger vell ganske langt nede.
Vis hele sitatet...
Tar du din egen subjektive rankering på disse stoffene og presenterer det som fakta? Har du en kilde på dette ?

Kokain er mest avhengighetskapene ? Ser får meg det er langt flere som er avhengig av alkohol og nikotin en kokain med tanke på prisforskjellen og tilgjengelighet.

Ser også får meg det er verre og slutte med heroin en kokain, du ser ikke mange vandrere gå rundt og sniffe på dyrt pulver framfor minus.

Dette har seffølglig noe med pris og tilgjengelighet og gjøre, men ser du inkluderte både alkohol og nikotin i innlegget ditt, da gjør eg det samme.
Sitat av Mr. Frosty Vis innlegg
Du snakker feil nå, kokain er det mest avhengighetsskapende stoffet, du kan ikke si at sentralstimulerende stoffer er det mest avhengighetsskapende når det kun er kokain.

Førsteplass: kokain.

Andreplass: heroin.

Tredjeplass: nikotin.

Fjerdeplass: alkohol.

Femteplass: metamfetamin.

Amfetamin ligger på niendeplass. Så Ritalin ligger vell ganske langt nede.

Benzodiazepiner er det stoffet som er vanskeligst å slutte med, amfetamin abstinenser gir mest psykiske abstinenser. Mens dempende stoffer derimot, kan abstinenser drepe deg, med amfetamin kan det ikke.

Her er liste over amfetamin abstinenser.
Vis hele sitatet...
Kom med en kilde please. Jeg er så sterkt uenig i lista di så jeg tror du bare har funnet den på.

Edit, jeg ser du copy pasta fra den øverste linken på google. Jeg er fortsatt uenig.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Kom med en kilde please. Jeg er så sterkt uenig i lista di så jeg tror du bare har funnet den på.

Edit, jeg ser du copy pasta fra den øverste linken på google. Jeg er fortsatt uenig.
Vis hele sitatet...
https://americanaddictioncenters.org...most-addictive

Resten er fra en annen link finner den ikke.