Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 2766
Hei!

Min kjæreste er engelsk og studerer for øyeblikket veterinærmedisin. Manges store drøm, men i det siste har hun innsett at dette ikke er for henne. Jeg studerte selv veterinærmedisin i et år før jeg byttet til medisin, og det var etter dette valget at hun innså at veterinærmedisin ikke var tingen, men kanskje medisin i stedet. Problemet var egentlig at hun ikke syntes det var viktig nok å fikse på dyr. Er det en omfattende operasjon så tar man heller livet av dyret i stedet for å bruke masse ressurser på å fikse det. Tror hun syns det blir litt kjedelig og meningsløst i lengden. Hun vurderer nå å bytte studie, og hun er allerede på tredje året. Kjipt, men jeg mener jo at hun bør bytte hvis hun studerer noe hun ikke kommer til å bli lykkelig med. Hun er heldig og har en velstående familie som helt sikkert vil betale for studiet, så pengene er ikke noe problem tror jeg.

Hun er ekstremt smart og har toppkarakterer i alt. Hun elsker diagnostiseringsdelen av medisin og liker sudoku og andre puslespill. Så derfor virker jo medisin som et godt alternativ, men er det noen andre gode alternativer som man kan anbefale henne? Og finnes det en online studieveileder der man kan plotte inn interesser og personligheter og deretter få opp forslag? Gjerne på engelsk.

Tusen takk på forhånd.

Mvh
Bendik