Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1855
Jeg har en Samsung S6 edge. Telefonen er grei nok i seg selv, men batteriet blir bare dårligere og dårligere. 6 timer siden jeg tok den ut av laderen og den er allerede nede på under 30%. Jeg har ikke brukt telefonen overdrevent mye heller i dag heller med unntak av litt Tinder. Den virker også å lade tregere enn før.
Brukt min Note 3 moderat siden rundt kl 10. og jeg har 12% batteri igjen. Slå av gps osv om du synes at det blir ett drøyt strømforbruk, fordi at sånn er det med telefoner idag.
S6 har ganske dårlig batterilevetid (jeg har den vanlige S6-en, jeg har på power saving modusen hele tiden). Tinder drar mye strøm pga GPS.

Ville sett på "App optimisation" i batteri-innstillingene og skrudd på "Always power saving" på apper du ikke trenger varsler fra, men som det går greit å åpne manuelt de gangene du skal bruke de.
Sist endret av Venteboller; 11. desember 2015 kl. 16:23.
Du har 2års garanti på batteri, hvis det er innebygd i mobilen og 1års hvis det er mulig å skifte selv.
De som jobber i butikker vet ikke så mye om slike thing og kan true deg med at du må betal ekstra sum hvis det er ikke feil på batteri osv. Jeg anbefaller heller å kontakte Samsung eller camera.no.
Jeg har vedlig god erfaring med camera.no og det var kundeservic i Samsung som anbefalte meg å kontakte dem når elkjøp ville ikke hjelpe meg med batteri problem. De på elkjøp sa at det beste er at jeg leverer mobilen på privat verksted og få nytt batteri derifra, siden det skulle være billigrere for meg å bruke andre enn dem.
Sitat av Agent47 Vis innlegg
Du har 2års garanti på batteri, hvis det er innebygd i mobilen og 1års hvis det er mulig å skifte selv.
De som jobber i butikker vet ikke så mye om slike thing og kan true deg med at du må betal ekstra sum hvis det er ikke feil på batteri osv. Jeg anbefaller heller å kontakte Samsung eller camera.no.
Jeg har vedlig god erfaring med camera.no og det var kundeservic i Samsung som anbefalte meg å kontakte dem når elkjøp ville ikke hjelpe meg med batteri problem. De på elkjøp sa at det beste er at jeg leverer mobilen på privat verksted og få nytt batteri derifra, siden det skulle være billigrere for meg å bruke andre enn dem.
Vis hele sitatet...
Garantien på batteri kan variere. Det er produsentene som setter garantitiden. Noen har to år, men flere har kun ett. Men om man sender inn telefonen på verksted med dårlig batteri, så opplever jeg ofte at verkstedene ser mellom fingrene på garantitiden.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 15. desember 2015 kl. 17:15.
Sitat av Kamma Vis innlegg
Garantien på batteri kan variere. Det er produsentene som setter garantitiden. Noen har to år, men flere har kun ett. Men om man sender inn telefonen på verksted med dårlig batteri, så opplever jeg ofte at verkstedene ser mellom fingrene på garantitiden.
Vis hele sitatet...
Samsung har bare ett år, to år hvis batteriet måler 0 volt noe som ikke har skjedd de siste 10 årene.


Anbefaler å sende inn telefonen før den bikker 1 år. Da bytter dem som regel batteri.
Sist endret av tennbrikket; 15. desember 2015 kl. 17:50.