Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1362
Hei!
Jeg har et utrolig irriterende problem med utorrent og bittorrent. Når jeg starter en nedlastning så laster jeg ned på omkring 5-10 mb/s, men plutselig, ut av det blå, så synker den til stabile 8-9 kb/s. Sånn holder den seg til jeg restarter programmet. Da laster jeg igjen ned på rask hastighet i noen minutter, så igjen synker hastigheten til 9 kb/s. Dette skjer derimot ikke alltid, det virker heller som om det er ganske tilfeldig. Etterhvert ble jeg lei og byttet til Bittorrent, men samme problem der også.

Det merkelige er at min kjæreste har samme problem! Vi har begge Macbook pro 2011 modell, og problemet oppstår både når vi er i Norge og England. Jeg har prøvd å google dette, men finner ikke noe bra løsning på problemet! Noen som har vært borti noe liknende før?

Takk på forhånd.
Jeg har opplevd et lignende problem tidligere, dog har dette vært på windows maskiner og ikke på Mac, men årsaken kan være den samme. Det som kan skje er at filen først lastes ned, og delvis legges i ram/delvis skrivebuffer til harddisken. Når den bufferen er full så vil ikke maskinen kunne laste ned mer, og du ser at hastigheten faller dramatisk.

Er harddisken veldig full allerede? Du kan prøve å kopiere en stor fil fra minnepinne/ekstern harddisk over til pcen og se om du får et lignende fall i kopieringshastighet. Kan denne tilfeldige tiden være etter ca like mange MB nedlastet?
Hvor stor hastighet laster du opp med? Hvis du prøver å begrense uploadhastigheten til 0 eller veldig lav hastighet, så kan du oppleve å få strupet downloaden omtrent tilsvarende. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har hatt det samme problemet, og det ble bestandig løst ved å lette litt opp på uploadhastigheten.
Sist endret av Realist1; 5. desember 2015 kl. 22:18.
Prøvd Transmission? OS X versjonene av µTorrent/Bittorrent har egentlig aldri vært bra
Jeg måtte gå over til qbittorrent for å løse dette problemet, som har med disk cache overload vil jeg tippe..
Disk cache overload. Prøv transmission :-)
Okei, tusen takk for tips! Skal teste ut transmission! Harddisken er ganske full ja, så kan godt hende det har noe med cache overload.